Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 929
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 926

Følg bodybuilding.dk på

Større muskler i den ene side

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej derude!

Jeg har trænet i 2 måneder og kan konstatere at min venstre side af kroppen bliver betydeligt mere øm og derfor også større end i højre side. Jeg føler at jeg at jeg udfører øvelserne symmetrisk, og har hverken skæv ryg eller andre former for skavanker.

Hvad kan jeg gøre? Skal jeg fokusere endnu mere på symmetrien?

Vh. Sune

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Film dig selv. Det er sikkert ikke så lige som du tror.
Brugeravatar

Reputation point: 569

Træner her: OBBC

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Archer skrev:Film dig selv. Det er sikkert ikke så lige som du tror.

Tak for svaret.

Jeg har prøvet at filme mig selv under træning og kan ikke få øje på noget jeg skulle gøre forkert.
Når jeg træner er det stort set kun venstre del der bliver øm, og når jeg spænder musklerne, kan jeg se en betydelig forskel.

Det er ikke unormalt at folk oplever problemet i den ene side af fx under- eller overkrop, hvis de mangler mobilitet i en af siderne, fx skulderen eller hoften. Det lyder dog mystisk, hvis det er hele den ene halvdel af koppen, der er problemet hos dig?

Tjek din mobilitet i skulder og hofte og se om der er noget at hente der. Du kan også overveje om din teknik kan forbedres. Brug håndvægte fremfor stang, sænk tempoet markant, hold pauser i bundpositionen, brug en lavere vægt, fokuser på lige bevægbaner i hver side og fokuser mere på spænd i muskler og kontrol etc. - og se hvad der sker? Mange løfter skævt uden at vide det.
Brugeravatar

Reputation point: 455

Hvor stor forskel er der tale om? (Har du et billede?)

Ingen er 100% symmetriske. Der vil næsten altid være en smule forskel, men det burde gerne blive udlignet mere og mere med træning (Hvis træningen ligefren forværre det må du trække skævt i øvelserne på en eller anden måde)

Reputation point: 15

Who am I skrev:Hvor stor forskel er der tale om? (Har du et billede?)

Ingen er 100% symmetriske. Der vil næsten altid være en smule forskel, men det burde gerne blive udlignet mere og mere med træning (Hvis træningen ligefren forværre det må du trække skævt i øvelserne på en eller anden måde)

http://tinypic.com/view.php?pic=2v2a8v8 ... U0VN_ntmkp
Hvis billedet ikke bliver vist, så klik på "Zoom" i venstre side

Formen er ikke lige så rund som i venstre side + musklen er større når jeg ser og mærker på den

SuneKarlsson skrev:
Who am I skrev:Hvor stor forskel er der tale om? (Har du et billede?)

http://tinypic.com/view.php?pic=2v2a8v8 ... U0VN_ntmkp
Hvis billedet ikke bliver vist, så klik på "Zoom" i venstre side

Formen er ikke lige så rund som i venstre side + musklen er større når jeg ser og mærker på den

Selve formen vil jeg mene er genetisk bestemt og ikke noget du kan ændre. Uanset hvor meget du får pumpet brystet op tror jeg aldrig formen på den måde vil ændre sig (kan godt se der er lidt forskel)

Reputation point: 15

Det er genetisk bestemt og helt almindeligt. En muskels hæftning til benet vil ikke ændres til trods for træning. Du kan dog trøste dig selv med, at folk sjældent kigger direkte på én, altimens man står ret op og ned med armene på den samme måde. Asymmetrien vil derfor næppe blive lagt mærke til af andre end dig selv. Jeg har det selv. Umiddelbart er det blevet mindre fremtrædende over årene, da et fyldigere øvre bryst har det med at rykke fokus lidt længere opad til hæftningerne ved kravebenet i stedet.
In the gym
One thing counts
On the bar
Large amounts
Brugeravatar

Reputation point: 303

Geografisk sted: Genitalien

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 220.00

mine brystmuskler er heller ikke hæftet ens. well, hele min krop er skæv. deal with it
Brugeravatar

Reputation point: 189

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 175.00

ThomasNielsen skrev:Det er genetisk bestemt og helt almindeligt. En muskels hæftning til benet vil ikke ændres til trods for træning. Du kan dog trøste dig selv med, at folk sjældent kigger direkte på én, altimens man står ret op og ned med armene på den samme måde. Asymmetrien vil derfor næppe blive lagt mærke til af andre end dig selv. Jeg har det selv. Umiddelbart er det blevet mindre fremtrædende over årene, da et fyldigere øvre bryst har det med at rykke fokus lidt længere opad til hæftningerne ved kravebenet i stedet.

Tak for svaret Thomas.

Det ser ud til at en bred del mener det er genetisk, og hvis det er tilfældet, så er det bare sådan det er.
Hvad mener du om, at venstre muskelparti bliver mere øm end højre?

SuneKarlsson skrev:Det ser ud til at en bred del mener det er genetisk, og hvis det er tilfældet, så er det bare sådan det er.
Hvad mener du om, at venstre muskelparti bliver mere øm end højre?

mangel på teknik tænker jeg. du aktivtere altså den ene sides muskler mere end den anden for at opveje for manglende ligeværdig styrke.

Reputation point: 60

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 190.00

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster