Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1166
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1164

Følg bodybuilding.dk på

Større skuldre?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Jeg har virkelig brug for noget skulderbredde da mine traps er alt for store, og får mine skuldre til at se små ud. Jeg kører allerede laterel raises, men har tænkt på om upright rows (som jeg aldrig har prøvet) ville hjælpe med bredden, eller om de også vil ramme mine traps? Eller kan man konfigurere øvelsen til KUN at ramme bredden? Vil virkelig ikke have en større nakke - lige nu. ;D

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Military press

Billede
Brugeravatar

Reputation point: 714

Træner her: Fitness One Kolding

Logbog: Vis logbog

awesome skrev:Military press

Træner den ikke traps? Det er jo en basisøvelse

Kelto10 skrev:

Det gør den, men min erfaring siger mig at den "går mest" i skuldrene. Både styrke og masse på skuldrene steg ret kraftigt. Ville ikke bekymre mig så meget om trapz i den øvelse(ud fra personlig erfaring). Men kan da være der er nogle der er uenige, så vil jeg gerne høre det. :-D
Brugeravatar

Reputation point: 714

Træner her: Fitness One Kolding

awesome skrev:
Kelto10 skrev:

Det gør den, men min erfaring siger mig at den "går mest" i skuldrene. Både styrke og masse på skuldrene steg ret kraftigt. Ville ikke bekymre mig så meget om trapz i den øvelse(ud fra personlig erfaring). Men kan da være der er nogle der er uenige, så vil jeg gerne høre det. :-D

Samme her. Hvad med upright rows? Har du nogen erfaring med den?

Din struktur kan meget vel være årsagen til at dine trapz er dominerende og skuldrene ikke synes særligt store. Nogle har bare mere flade, nedadgående skuldre, mens andre er genetisk disponeret til en mere bred frame med runde, poppende skuldre.

Upright rows er ikke svaret. Store skuldre kræver stærke skuldre. Military presses, DB presses og lateral raises. Trapz vil som oftest være mærkbart aktive i forbindelse med en optimal positionering af scapula, men det er ikke en prime mover, og det er skuldrene der skal tage det meste af arbejdet. Det forreste hoved bliver ramt i en del andre presseøvelser, og det bagerste hoved er også aktivt i trækøvelser, så det er egentlig kun det midterste hoved der kræver direkte isolation i form af lateral raises, som træner funktionen ganske udmærket.
"Det er fandeme fedt at være massiv når man knepper, man kan bare smadre piger fuldstændig"
- Mapsen 2017, 123 kg

Billede
Brugeravatar

Reputation point: 1330

Geografisk sted: Mother Russia

Kostplan: Vis kostplan

Jeps, større skuldre vil selvfølgelig give bredde. Men man er stadig noget bundet af længden på ens kraveben, og den ungpigetalje kan man ikke gøre noget ved. Men selvfølgelig giver større skuldre mere bredde.
Jeg er selv forbandet med et sæt trapz der hæfter ret langt oppe på halsen, og du har helt ret i at det får skuldrene til at forsvinde.. Især hvis man iklæder sig en t-shirt med bred udskæring ved halsen, hvor ens trapz står som en spændt bue ud til siderne..
Jeg er blevet anbefalet at stoppe med træning af trapz fordi det ædelægger proportionerne i forhold til skuldrene, men sandheden er at jeg ikke laver én eneste øvelse til formålet. De hæfter bare langt oppe, fra naturens side.
Er man samtidig smal og lang af statur, så bliver det ikke ligefrem bedre ](*,)
Men selvfølgelig, erhverver man sig noget der ligner bowlingkugler på skuldrene, så bliver bredden også derefter, uanset udgangspunktet :mrgreen:
Brugeravatar

Reputation point: 240

I stedet for at tænke direkte skulder arbejde, kan man også overveje at gå over til at lave mere incline arbejde i sine brystøvelser. Det vil rekruttere skuldermuskulaturen i en højere grad end som ved de andre varianter.
Jeg har personligt gode erfaringer med den tilgang hos både min egen træning og hos en del af mine klienter.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Pind skrev:I stedet for at tænke direkte skulder arbejde, kan man også overveje at gå over til at lave mere incline arbejde i sine brystøvelser. Det vil rekruttere skuldermuskulaturen i en højere grad end som ved de andre varianter.
Jeg har personligt gode erfaringer med den tilgang hos både min egen træning og hos en del af mine klienter.

This!
Jeg havde også lidt problemer med at få mine skuldre til at vokse.
Da jeg valgte at træne incline brystøvelser, hjalp det en del.

Det er klart værd at prøve, synes jeg.

Reputation point: 20

Og hvis endelig du ønsker at køre upright-rows, så kør dem med dumbbels een arm ad gangen.
.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

Reputation point: 1244

Geografisk sted: The Perimeter

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 34 gæster