Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1121
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1118

Følg bodybuilding.dk på

Større venstre lat muskel en højre?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Jamen godmorgen,

Som mit spørgsmål lyder, er det så genetisk at min lat muskel er større eller hvordan hænger det sammen?

Har måske en bange anelse det er fordi jeg har kørt mix gribed i dødløft og aldrig har overvejet at skifte hånd?

Hvad tænker i ?

Skal lige siges jeg er højre håndet, hvis nogle skulle tænke i de baner.

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Nogle der har en kommentar til dette, eller skal jeg bare betragte mig selv som genetisk skæv ? ;)

Uden at vide alt for meget så tror jeg ikke at dødløft rammer dine lats så meget som du måske tror ^^. Anyways tror jeg at et par billeder ville være passende så det ville være nemmere at vurdere.

Logbog: Ingen logbog

Fusser skrev:Uden at vide alt for meget så tror jeg ikke at dødløft rammer dine lats så meget som du måske tror ^^. Anyways tror jeg at et par billeder ville være passende så det ville være nemmere at vurdere.

Dødløft rammer lats. EMG-målinger viser f.eks. at rackpulls faktisk er en fremragende lat-øvelse. Derudover viser EMG-målinger også at barbell rows med underhånd aktiverer latissimus dorsi end ved overhånd så måske er der på denne måde en sammenhæng mellem mixed grip dødløft og en asymmetrisk ryg.
Brugeravatar

Reputation point: 15

Geografisk sted: København

Anker skrev:
Fusser skrev:Uden at vide alt for meget så tror jeg ikke at dødløft rammer dine lats så meget som du måske tror ^^. Anyways tror jeg at et par billeder ville være passende så det ville være nemmere at vurdere.

Dødløft rammer lats. EMG-målinger viser f.eks. at rackpulls faktisk er en fremragende lat-øvelse. Derudover viser EMG-målinger også at barbell rows med underhånd aktiverer latissimus dorsi end ved overhånd så måske er der på denne måde en sammenhæng mellem mixed grip dødløft og en asymmetrisk ryg.

Okay så blev jeg klogere på det ;D Så ved hans mix grip burde den lat(?) være større hvor han bruger underhånd?

Logbog: Ingen logbog

Fusser skrev:Okay så blev jeg klogere på det ;D Så ved hans mix grip burde den lat(?) være større hvor han bruger underhånd?

Ikke nødvendigvis, da det bare er en teori jeg har ved at sammenkoble fakta fra to enheder. Det kan ligeså godt skyldes at han generelt bruger den ene arm mere end den anden i hverdagen. Dette problem har jeg f.eks. haft med min nakke.
Brugeravatar

Anker skrev:
Fusser skrev:Okay så blev jeg klogere på det ;D Så ved hans mix grip burde den lat(?) være større hvor han bruger underhånd?

Ikke nødvendigvis, da det bare er en teori jeg har ved at sammenkoble fakta fra to enheder. Det kan ligeså godt skyldes at han generelt bruger den ene arm mere end den anden i hverdagen. Dette problem har jeg f.eks. haft med min nakke.

Tænkte nok det var noget lignende, og kører nemlig underhåndsgrip med venstre. Men jeg bruger jo højre mest, og det er den hvor jeg har den mindste lat muskel.

Men altså har som sagt intet problem styrkemæssigt. Det ser måske bare ikke så smart ud - dog tror jeg ikke man ligger mærke til det medmindre man ved det.

Men hvis det skyldes mixed grip skal jeg da i hvert fald til at skifte.

her er lidt billeder, men ved ikke om man kan se forskellen - venstre er øverst billede

Det er et lortebillede. Tag et front double biceps og et back double biceps, og eventuelt et lat spread. Løsningen er ikke at skifte grebet i mixed grip, faktisk skal du stoppe med at køre mixed grip fuldstændigt. Hvis den ene lat viser sig at være større end den anden vil løsningen derimod være øget fokus på den mindste lat ved en øget volumen eller andet.
Brugeravatar

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 50 gæster