Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69645 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1535
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1532

Følg bodybuilding.dk på

Straffeattest - Uddannelse?

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Hej allesammen.

Jeg går og overvejer hvilken retning jeg gerne vil uddanne mig. Problemet er at jeg har 2 pletter på min straffeattest og de uddannelser jeg har kigget på kræver alle en ren straffeattest.

Mit spørgsmål er så om det er muligt at søge ind på de udannelser når de 2 pletter er væk fra den "offentlige straffeattest" om 1½? Eller om man går ind og kigger på politiets straffeattest, hvor de pletter aldrig forsvinder?? Jeg har ingen anelse om hvordan det fungerer.

De to pletter er hhv vold / konfiskering af euforiserende stoffer.

Uddannelserne er hhv, Redder, Politi (det bliver jeg nok aldrig ](*,) ) og så kunne jeg godt tænke mig at søge ind som Konstabel i forsvaret.

Mvh

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Så du tager stoffer og vil gerne være politibetjent?
Seems legit :mrgreen:

Jokes aside, så aner jeg det ikke.
Prøv at ring og hør hos politiet/den lokale kaserne i morgen.

Jeg tror der er mange faktorer der spiller ind, såsom alder på gerningstidspunktet osv.
Har du røget en joint og givet en et sæbeøje til det lokale halbal da du var 15, så går det sikkert nok, men jeg ved det som sagt ikke.
"Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life"
Brugeravatar

Reputation point: 155

Fyrkat skrev:Så du tager stoffer og vil gerne være politibetjent?

Jokes aside, så aner jeg det ikke.
Prøv at ring og hør hos politiet/den lokale kaserne i morgen.

Jeg tror der er mange faktorer der spiller ind, såsom alder på gerningstidspunktet osv.
Har du røget en joint og givet en et sæbeøje til det lokale halbal da du var 15, så går det sikkert nok, men jeg ved det som sagt ikke.

Haha, jeg har taget stoffer - og ville gerne være politibetjent (Hvis det var muligt) ;)
Tror du at alle ansatte i poltiet er engle og aldrig har taget stoffer? Tvivler :D

Jeg vil gerne gøre en forskel, jeg vil gerne noget med mit liv. - Så det er det tid til nu, derfor prøver jeg at undersøge mine muligheder lidt..

Jeg kom ikke videre til HRU efter min værnepligt pga. min straffeattest dengang, men det kunne fandme være fedt hvis det var muligt når den var ren!

Følg min log som bliver opdateret inden for 10-15 minutter, det ville jeg blive glad for! Du virker som en person som kommer med noget kritik på en god mode =D>

BBMP92 skrev:
Tror du at alle ansatte i poltiet er engle og aldrig har taget stoffer? Tvivler :D

Nok ikke, men det er tvivlsomt at de er voldsforbrydere og dømt for narkokriminalitet inden påbegyndt uddannelse.

Dit bedste bud er nok at henvende dig til den respektive uddannelsesinstitution og forklare din situation. De vil være i stand til at svare på dine spørgsmål. Du kan eventuelt kontakte politiet først, og høre hvordan reglerne er ift. straffeattest.

Reputation point: 140

Logbog: Ingen logbog

Mikael skrev:
BBMP92 skrev:

Nok ikke, men det er tvivlsomt at de er voldsforbrydere og dømt for narkokriminalitet inden påbegyndt uddannelse.

Det sagde jeg heller ikke lige noget om.

Mit svar var baseret på at det lød som om han synes det var mærkeligt at jeg ville være politibetjent, i og med at jeg har taget nartotika. :)

BBMP92 skrev:
Mikael skrev:
BBMP92 skrev:

Mit svar var baseret på at det lød som om han synes det var mærkeligt at jeg ville være politibetjent, i og med at jeg har taget nartotika. :)

Det var også ment som en joke. Hvis din straffeattest er ren kan jeg ikke forestille mig at du vil blive afvist.

Reputation point: 140

Mikael skrev:
BBMP92 skrev:
Mikael skrev:
BBMP92 skrev:

Det var også ment som en joke. Hvis din straffeattest er ren kan jeg ikke forestille mig at du vil blive afvist.

Ahaaaa ;)
- Nej heller ikke mig, men der er jo forskel fra den offentlige straffeattest og politiets straffeattest..

(http://politiskolen.dk/ansoeg/krav/formelle-krav)

"Strafbare forhold

Vi lægger vægt på, at du er ustraffet. Det er en betingelse for ansættelse i en tjenestemandsstilling, at du er værdig til den agtelse og tillid, som stillingen kræver. Der eksisterer et særlig strengt værdighedskrav netop for ansættelse i politiet. Alle strafbare forhold indgår med stor vægt i vurderingen, og vi ser på forholdets karakter, alder på gerningstidspunktet og hvor lang tid, der er gået siden forholdet.

Vi giver normalt afslag, hvis du er straffet for berigelseskriminalitet (inklusive butikstyveri), vold, spirituskørsel, overtrædelse af narkotikalovgivningen, overtrædelse af lov om forbud mod doping eller overtrædelse af våbenloven, medmindre konkrete omstændigheder – især din alder på gerningstidspunktet – taler imod.

Du bliver ikke ansat, hvis du aktuelt er sigtet/tiltalt for et strafbart forhold, som – hvis du findes skyldig – kan have afgørende indflydelse på vores vurdering. Du kan igen søge optagelse, når straffesagen er afgjort. I så fald vil sagen indgå i vores vurdering af din egnethed."
Brugeravatar

Reputation point: 65

Styrkeliste
- Bænkpres: 180.00
- Squat: 230.00
- Dødløft: 267.50

Kostplan: Vis kostplan

Forcedreps skrev:(http://politiskolen.dk/ansoeg/krav/formelle-krav)

"Strafbare forhold

Vi lægger vægt på, at du er ustraffet. Det er en betingelse for ansættelse i en tjenestemandsstilling, at du er værdig til den agtelse og tillid, som stillingen kræver. Der eksisterer et særlig strengt værdighedskrav netop for ansættelse i politiet. Alle strafbare forhold indgår med stor vægt i vurderingen, og vi ser på forholdets karakter, alder på gerningstidspunktet og hvor lang tid, der er gået siden forholdet.

Vi giver normalt afslag, hvis du er straffet for berigelseskriminalitet (inklusive butikstyveri), vold, spirituskørsel, overtrædelse af narkotikalovgivningen, overtrædelse af lov om forbud mod doping eller overtrædelse af våbenloven, medmindre konkrete omstændigheder – især din alder på gerningstidspunktet – taler imod.

Du bliver ikke ansat, hvis du aktuelt er sigtet/tiltalt for et strafbart forhold, som – hvis du findes skyldig – kan have afgørende indflydelse på vores vurdering. Du kan igen søge optagelse, når straffesagen er afgjort. I så fald vil sagen indgå i vores vurdering af din egnethed."

Tak for det - Puha. Så kan det måske godt liiige være at jeg skal vente et par år med politiet. Tænker ikke at 5 år fra gerningstidspunktet er nok :o)

Mens kommuner ansætter affald som Peter Lundin, så er staten en helt anden størrelse når det kommer til straffe.

Jeg erindrer en pige der skulle ansættes hos JM som blev spurgt om hun var tidligere straffet, nej det var hun - "men hvad så med den bøde du fik for at køre over for rødt i år (et eller andet)?"

Glem politiet.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar

Reputation point: 2384

Geografisk sted: Island of Simonia

Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50

SandyFrink skrev:Mens kommuner ansætter affald som Peter Lundin, så er staten en helt anden størrelse når det kommer til straffe.

Jeg erindrer en pige der skulle ansættes hos JM som blev spurgt om hun var tidligere straffet, nej det var hun - "men hvad så med den bøde du fik for at køre over for rødt i år (et eller andet)?"

Glem politiet.

Ved du hvilke ministerier der kræver en helt ren straffeattest? Jeg har en 13 år gammel voldsdom (fik ikke en straf eller underlægge mig kommunens vilkår om støtte jf Serviceloven) og det var som jeg kan huske, den mildeste straf man kunne få.

Her tænkes der særligt undervisningsministeriet og justitsministeriet.
“I may look calm, but in my head I’ve killed you 3 times”

Reputation point: 80

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 210.00

troublemaker skrev:
SandyFrink skrev:Mens kommuner ansætter affald som Peter Lundin, så er staten en helt anden størrelse når det kommer til straffe.

Glem politiet.

Ved du hvilke ministerier der kræver en helt ren straffeattest? Jeg har en 13 år gammel voldsdom (fik ikke en straf eller underlægge mig kommunens vilkår om støtte jf Serviceloven) og det var som jeg kan huske, den mildeste straf man kunne få.

Hey :)

Du har en voldsdom, men du fik ikke en straf - Hvordan hænger det sammen??

BBMP92 skrev:Tak for det - Puha. Så kan det måske godt liiige være at jeg skal vente et par år med politiet. Tænker ikke at 5 år fra gerningstidspunktet er nok :o)

Synes istedet bare du skal tage kontakt til uddannelsen og høre dem ad. De vil formentlig kunne svare dig på det, eller hjælpe dig med at komme i kontakt med nogle der kan. Nytter jo ikke noget at gå og vente i årevis, hvis du aldrig nogensinde kan få lov til at realisere din drøm, pga. din fortid. Omvendt heller ingen grund til at vente, hvis du allerede ville kunne komme ind nu :)

Med det sagt, så held og lykke med din drøm. Stor respekt for, at du har taget et valg og ændret på dig selv :)
Brugeravatar

Reputation point: 25

Træner her: Studie 7

Styrkeliste
- Squat: 230.00
- Dødløft: 232.50

Hvis jeg husker ret, er din offentlige straffeattest i 10år, hvor man ikke kan ansættes ved de danske statsbaner(eller hvad fuck dsb er), postvæsenet og politiet.

Jeg ved ikke hvor firkantede de er. Jeg føler selv jeg var heldig overhovedet at komme ind på min uddannelse(elev hos kommunen), da kommunerne en overgang forsøgte at køre en nultolerance overfor plettede straffeattester. Min bror fik ikke lov at komme ind, da der ikke var udsigt til job til ham bagefter, mente de. Og det selvom han havde fundet et praktiksted, der gerne tog ham begge praktikker til trods for pletten.

Jeg tror dog, at hvis man er ærlig om sin straffeattest(lige med undtagelse af hos de tre førstnævnte) så kommer man langt.
Brugeravatar

Reputation point: 714

Træner her: Fitness One Kolding

Hos politiet skal den være ren hos dem - altså på den straffeattest du ikke kan få udleveret :) Jeg ved det fordi min kammerat gerne ville være politibetjent, men vi blev snuppet af politiet for at stjæle nummerplader til en bil vi havde købt som 17 årige. Ja selv sådan nogle drengestreger gør det. Vi er idag hhv. 25 og 24(ham) og han søger stadig hvert år, med afslag til følge.

Som redder kunne jeg dog forestille mig at de er mere lempelige med det, uden at være sikker :)

Reputation point: 15

Jeg kan end ikke tælle på én hånd hvor mange gange jeg har set en åbenlyst krudtet betjent.
Brugeravatar

Reputation point: 160

iRoN_wArrioR93 skrev:

Jeg kan end ikke tælle på én hånd hvor mange gange jeg har set en åbenlyst krudtet betjent.

Billede
Brugeravatar

Reputation point: 490

Træner her: Ultimate Gym

Ja der er utallige betjente der ligeledes er dømt for at være i besiddelse, samt sælge videre, og alligevel kunne beholde deres job.
Så konklusion, må være, vent med at blive pusher, til du er fast ansat ..

http://ekstrabladet.dk/112/article4566597.ece

http://www.bt.dk/krimi/danske-betjente- ... -steroider

http://www.dr.dk/nyheder/indland/betjen ... lge-doping
Brugeravatar

Reputation point: 10

BBMP92 skrev:
troublemaker skrev:

Glem politiet.

Hey :)

Du har en voldsdom, men du fik ikke en straf - Hvordan hænger det sammen??

Kan ærlig talt ikke huske hvorfor. Det var det mildeste jeg kunne få af straf, altså det ville kun fremgå på min straffeattest. Altså to unge kommer op og slås i kvarteret som 16 årig. Det endte med at jeg slog ham mest og hans far kunne ikke tåle nederlaget og valgte at anmelde mig. Lidt lol historie, men sådan gik det til. Overvejer nogle gange at bede om aktindsigt hvis man kan på over 10 år gamle sager kun for at se hvad og hvilke begrundelser der var.
“I may look calm, but in my head I’ve killed you 3 times”

Reputation point: 80

Styrkeliste
- Squat: 170.00
- Dødløft: 210.00

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 104 gæster