Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Jannikvistisen skrev:Nu har mig og min ven trænet i nogen nogen måneder, og kan stadigvæk ikke finde ud hvordan du bliver større, nogen siger lidt kg og og mange rips, andre siger flere kg, og ikke så mange reps. Hva er det rigtige hvis man vil ha større muskler ?:)

Getbiggernow skrev:Jannikvistisen skrev:Nu har mig og min ven trænet i nogen nogen måneder, og kan stadigvæk ikke finde ud hvordan du bliver større, nogen siger lidt kg og og mange rips, andre siger flere kg, og ikke så mange reps. Hva er det rigtige hvis man vil ha større muskler ?:)
Læs lidt basalt om træning, det vil gavne dig godt.
Det er svært helt konkret at konstatere, hvilken reprange der er bedst til et hypertrofisk fokus. Det er bedømt til at være fra 6-12 reps for majoriteten af det trænende samfund.
Jeg vil med glæde give en bedre og mere informativ beskrivelse senere.

Jannikvistisen skrev:Getbiggernow skrev:Jannikvistisen skrev:Nu har mig og min ven trænet i nogen nogen måneder, og kan stadigvæk ikke finde ud hvordan du bliver større, nogen siger lidt kg og og mange rips, andre siger flere kg, og ikke så mange reps. Hva er det rigtige hvis man vil ha større muskler ?:)
Det er svært helt konkret at konstatere, hvilken reprange der er bedst til et hypertrofisk fokus. Det er bedømt til at være fra 6-12 reps for majoriteten af det trænende samfund.
Hmm ja, alt vi køre 12,10,8, også opvarmning på 15 rep.
Men det ville være rart hvis du gad det, det ville vi sætter stor pris på

Getbiggernow skrev:Det lyder som en lidt kortfattet og forsømmelig beretning, du giver Liverpool.
On-Topic: Der har været megen diskussion omkring rep-range, men den forskrift der er skrevet i sten lyder således:
1-5 Reps = Styrke-orientering
6-12 Reps = Hypertrofi-orientering
12+ Reps = Udholdenhed
Dette er dog kort sagt en model at gå ud fra, men det er fejlagtigt at tro, at dette vil have samme virkning for hvert enkelt individ. Det er også vigtigt at have i mente, at der er et hav af faktorer, der har væsentlig større rolle end ovenstående.
Jeg vil endnu en gang anbefale at læse på det basale. Der findes en Helpfile på et af disse underfora, som giver en bred beskrivelse af det væsentligste, hvis man ikke interesserer sig for den teoretiske del.
Jeg kan personligt anbefale følgende overfladiske elementer:
- Kcal-under eller overskud, alt efter om en masseforøgelse eller en vægtreducering er i primær fokus.
- Et program sammensat af en ’vismand’. Hjemmestrikkede programmer uden ben samt 1 sæt træk til ryg, hjælper ikke særdeles. Programmet afhænger relativt af hvad individets træningserfaring, samt workload lyder. Da jeg ingen oplysninger har at gå ud fra, er det svært at bedømme. Det kunne tænkeligt være et program med fokus på fundament dvs. diverse Fullbody-programmer og 2-Splits.
- Sørg for at overholde en pæn fordeling af makronutrienterne. 1.5 – 2.5 g. Protein pr. Kg kropsvægt. Fokuser på at indtage en del sund fedt, fra f.eks. økologisk peanutbutter, mandler og lignende. Justér kulhydrat indtag efter cut/bulk-diæt samt efter eget ønske.
Mvh.

Liverpool skrev:Jannikvistisen skrev:Getbiggernow skrev:Jannikvistisen skrev:Nu har mig og min ven trænet i nogen nogen måneder, og kan stadigvæk ikke finde ud hvordan du bliver større, nogen siger lidt kg og og mange rips, andre siger flere kg, og ikke så mange reps. Hva er det rigtige hvis man vil ha større muskler ?:)
Hmm ja, alt vi køre 12,10,8, også opvarmning på 15 rep.
Men det ville være rart hvis du gad det, det ville vi sætter stor pris på
For mit vedkommende har det hjulpet vildt meget at "bulke" og ikke være bange for at tage lidt på. Spis alt hvad du kan. Ved ikke hvor meget du ved, men find dit ligevægtsindtag og spis meget mere en det. Så skal du bare se.
Andet som har virket godt er at køre min 5 sæt af hver øvelse og ikke bare den der 3sæt af 8.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 24 gæster