Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1055
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1052

Følg bodybuilding.dk på

Styrkeløft/bodybuilding

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Jeg går med en lille tanke om at starte til styrkeløft fordi jeg gerne vil have styr på teknikken, især i forhold til squat, da jeg ved tungere vægte får ømme knæ et par dage efter. Men jeg vil også gerne træne bb for at få det æstetiske look som de fleste ønsker.

Men hvordan kan man mixe de to ting sammen? Jeg træner alligevel 6 gange om ugen, men hvordan kunne man evt gøre det i praksis så man undgår en potentiel overtræning?

Tænkte 2-3 ugentlige styrkeløft og 3-4 bb eller omvendt alt efter prioritering?

Eller skulle man evt droppe bb helt og kun starte på sl? Med det formål at være stærkere og større?
“I may look calm, but in my head I’ve killed you 3 times”

Reputation point: 80

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 210.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Du får altså også en bad ass krop ved SL. Du er jo ikke tvunget til at blive en tyk styrkeløfter, bare hold fedtprocenten lav, cut og bulk på samme måde når du træner SL
So you want to get big by crossfitting? That's cute

Eat Big, Lift Big, Get Big!
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: Aalborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 137.50
- Dødløft: 222.50

ChristianOlsen skrev:Du får altså også en bad ass krop ved SL. Du er jo ikke tvunget til at blive en tyk styrkeløfter, bare hold fedtprocenten lav, cut og bulk på samme måde når du træner SL

Den er jeg også med på. Har set en del sl klip og enten er de fede eller nogenlunde. De nogenlunde ser dog ikke ud til at have særlig meget kød på kroppen, eller er det mig?

Den eneste jeg kender der har en fed fysik er Dan Green?

Kunne man finde andre med samme muskelmasse der er "værd" at nævne?

Styrkeliste

Og et andet spørgsmål/undren.

Jeg har en ødelagt ringfinger hvorfor jeg ikke kan dødløfte mere end 130kg uden straps. Hvis man nu skal på et tidspunkt deltage i en konkurrence, kan man så få dispensation?

Jeg kan holde 180kg i venstre men højre hånd kan måske holde 120/130kg.

Styrkeliste

Få den trænet op igen. Tror ikke du skal sætte snuden op efter en dispensation
So you want to get big by crossfitting? That's cute

Eat Big, Lift Big, Get Big!
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: Aalborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 137.50
- Dødløft: 222.50

ChristianOlsen skrev:Få den trænet op igen. Tror ikke du skal sætte snuden op efter en dispensation

Fanme ærgerligt. Har prøvet det seneste år. Fingeren er større end den anden, knoen har været ødelagt og det første led i fingeren er altid øm og halv følelsesløs. Men man kan altid træne og bare lade vær med at stille op? Eller er der krav om at man skal stille op?

Styrkeliste

troublemaker skrev:Den eneste jeg kender der har en fed fysik er Dan Green?

luls. så det du siger er at du gerne vil tage steroider?
Brugeravatar

Reputation point: 189

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 175.00

troublemaker skrev:Jeg har en ødelagt ringfinger hvorfor jeg ikke kan dødløfte mere end 130kg uden straps. Hvis man nu skal på et tidspunkt deltage i en konkurrence, kan man så få dispensation?

Nej

Brug låsegreb //solved

Reputation point: 140

Træner her: HGVS

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 1.00
- Dødløft: 1.00

troublemaker skrev:Den er jeg også med på. Har set en del sl klip og enten er de fede eller nogenlunde. De nogenlunde ser dog ikke ud til at have særlig meget kød på kroppen, eller er det mig?

lol
troublemaker skrev:Jeg har en ødelagt ringfinger hvorfor jeg ikke kan dødløfte mere end 130kg uden straps. Hvis man nu skal på et tidspunkt deltage i en konkurrence, kan man så få dispensation?

LOL

Du skal vist starte i en ordentlig klub og snakke lidt med nogle mennesker før du beslutter dig for at nu vil du stille op i SL. Dine billeder af hvad SL er, er helt hen i vejret.
Why can't a heterosexual guy tell a heterosexual guy that he thinks his booty is fly?
Brugeravatar

Reputation point: 924

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

Kostplan: Ingen kostplan

Jeg har selv trænet i en styrkeløfterklub, uden at min ambition var at blive styrkeløfter. I alle styrkeløftklubberne træner der også masser af folk som ikke er styrkeløftere (størstedelen), så det er der skam plads til. Du kan lære teknikken ordenligt i disse klubber, og samtidig træne dine biceps lige så tosset du vil. ;) Der er plads til det hele, og oftest er deres træningsudstyr faktisk ganske godt. Jeg ville prøve det hvis jeg var dig.

Desuden mener jeg ikke forskellen mellem bodybuilding og styrkeløft nødvendigvis er så stor, som folk gør den til. Nogle af de bedste bodybuildere har endda startet som styrkeløftere, eller i det mindste kørt de tre styrkeløfts discipliner i stor stil.

Reputation point: 20

Geografisk sted: HBBC - Hjørring

Logbog: Ingen logbog

POWERBUILDING YEEAH BEST OF TWO WORLDS OH YEAH GOING THAT EXTRA MILE FOR SIZE AND STRENGTH AND BRAWN AND POWER AND PUSSY AND THE LOVE OF GRILLED CHICKEN OH YEAH HELL YEAH

.. rant over.

Tag jer ikke af mig.

Passer gaden.
.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

Reputation point: 1244

Geografisk sted: The Perimeter

agv skrev:I de fleste styrkeløftklubberne træner der også masser af folk som ikke er styrkeløftere (størstedelen), så det er der skam plads til.

- fixed :D
Brugeravatar

Reputation point: 189

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 175.00

Jeg ville, som andre har nævnt, tage et smut ned i den nærmeste styrkeløfterklub, og få en snak med dem. Jeg tror det vil være en øjenåbner :)

Endvidere synes jeg lige du skal tage et kig på Matt Disbrow. Han er et glimrende eksempel på at styrkeløftere ikke behøver at være fede :) Hav dog i baghovedet at hans form er opnået med hjælp fra mere end almindeligt whey proteinpulver :P
http://imgur.com/a/rYqJ9
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: Randers

Træner her: Randers styrke og motionsklub (Fjeren)

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 290.00

TrexMode skrev:
troublemaker skrev:Den er jeg også med på. Har set en del sl klip og enten er de fede eller nogenlunde. De nogenlunde ser dog ikke ud til at have særlig meget kød på kroppen, eller er det mig?

lol

LOL

Du skal vist starte i en ordentlig klub og snakke lidt med nogle mennesker før du beslutter dig for at nu vil du stille op i SL. Dine billeder af hvad SL er, er helt hen i vejret.

Lololol selv. Grunden til jeg skriver som jeg gør, skyldes at jeg har læst på nogle få sl hjemmesider, at der er en forventning om at man på et tidspunkt skal stille op. Og grunden til jeg spørger som jeg gør, skyldes at jeg HAR en ødelagt ringfinger.

I stedet for at spille dum og smart så enlighten me, fortæl hvad sl er i din optik, hvis min er forkert, i stedet for det arrogante pis. Det kan jeg ikke bruge til en skid, når jeg stiller seriøse spørgsmål.

Styrkeliste

A Menace To Chicken skrev:POWERBUILDING YEEAH BEST OF TWO WORLDS OH YEAH GOING THAT EXTRA MILE FOR SIZE AND STRENGTH AND BRAWN AND POWER AND PUSSY AND THE LOVE OF GRILLED CHICKEN OH YEAH HELL YEAH

.. rant over.

Tag jer ikke af mig.

Passer gaden.

Hvad fandrn sker der folk på denne hjemmeside efterhånden? Hvad sker der for dig man? Hvorfor skal du trollr som en eller random idiot fremfor at gøre mig klogere på noget jeg ikke ved.

Det er blevet så barnligt og idiotisk herinde. Troede folk på bilgalleri var blæste, men du/I tager det til next level. Kæft man, det er spild af tid at spørge herinde på bb.dk efterhånden.

Styrkeliste

MIchael Hald skrev:Jeg ville, som andre har nævnt, tage et smut ned i den nærmeste styrkeløfterklub, og få en snak med dem. Jeg tror det vil være en øjenåbner :)

Endvidere synes jeg lige du skal tage et kig på Matt Disbrow. Han er et glimrende eksempel på at styrkeløftere ikke behøver at være fede :) Hav dog i baghovedet at hans form er opnået med hjælp fra mere end almindeligt whey proteinpulver :P
http://imgur.com/a/rYqJ9

Mange tak. Tror jeg tager ned til hvidovre sl snart så :-)

Styrkeliste

Jeg er ikke helt sikker på, hvad du mener. Hvis du vil have "lidt af hvert" så prøv at køre 5x5 og sæt nogle flere omgange af de tre hovedløft ind i din plan så du kan øve teknik. Du kunne feks tage tre dage med teknik, hvor hver dag er med én øvelse og fokus på korrekt udførelse (eod) og tre dage med almindelig træning (~eod). En gang hver 5. - 6. uge kunne du tage en måling på din 1RM for at få lidt mere PL-feeling ind i træningen.

Og helt enig mht. ovenfor. Latterlige og unødvendige kommentarer.
Brugeravatar

Reputation point: 200

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 190.00
- Dødløft: 200.00

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster