Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 947
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 944

Følg bodybuilding.dk på

Styrkeprogram + spørgsmål

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej BB

Efter at have læst herinde et stykke tid uden bruger, tænkte jeg at nu ville jeg lige komme med min såkaldte dumme spørgsmål ;)

Nu skal det siges at jeg skal igang med noget cut og for ikk at miste for meget muskelmasse samt holde styrke, vil jeg gerne kører et styrke program sammen med mit cardio.

Jeg vil dog lige hører om det ikk er muligt at forsimple hele det 5x5 koncept der kører med A og B workouts og så bare smække kroppen igennem 3 gange om ugen?

Jeg tænker at programmet kunne se sådan ud i de første 12 uger uden de store ændringer:

Mandag, onsdag og fredag:
5x5 Squat
5x5 Dødløft
5x5 Bænkpress
5x5 Millitary Press
5x5 Bent over row
3xmax DIPs
3xmax Chin ups

Core Øvelser som planken og ab wheel og andre øvelser jeg lige falder over...

Ikk så mange øvelser men kroppen burde da træne hele kroppen igennem.

Derudover vil der indgå Cardio Mandag til fredag, så man ligesom bruger lørdag søndag på rest, dog eventuelt smide en omgang cardio indover engang imellem hvis man lige føler for det ;)

Så kommer der lidt tillægsspørgsmål:

Er der stor forskel mellem front og back squat altså i den måde kroppen bliver trænet/udfordret?

Sker der noget ved at kører styrken som nævnt om morgenen og en såkaldt WOD, bodyweight workout, om aftenen?

Skal man øge vægten for hvert set eller kun for hver træning, såfremt man kan øge vægten?

Nå men det blev da noget af en smøre, håber i vil være så venlige at svare ;)

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Det ser meget godt ud synes jeg. Godt øvelsesvalg uden 10.000 forsk. iso øvelser. Det er en smagssag om man øger vægten efter hvert sæt. Jeg ville dog bruge samme vægt, især når du træner for styrke på den måde. Det er meget let og no bullshit-agtigt, at når man fuldfører planlagte set/rep range øges vægten.
Brugeravatar

Geografisk sted: Frederikshavn

Træner her: FitnessFrederikshavn
Fitness World Frederikshavn

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 180.00

Kostplan: Ingen kostplan

Godt program. Og kan du uddybe det, med at øge fra sæt til sæt, eller fra WO til WO.
Brugeravatar

Reputation point: 134

Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50

Logbog: Vis logbog

Hey tak for feed back....

Ja vil kører det simpelt og lige til og ikk for mange fyld øvelser ;) Bare plain and simple!

toto_G4M3R: Det jeg mener er at, nu har jeg jo læst en del efter de 5x5 styrkeprogrammer og hvis man ser på nogen af dem beskriver de hvordan man for eksempel starter fra lad os sige 30 kg og så bygger 2.5kg på for hver wo indtil man så ikk kan nappe 5x5 reps og bliver på samme niveau indtil man kan stige igen.

Ja nogenlunde hva man normalt gør når man styrketræner, men om man bare skal starte med tung vægt og så øge når man kan eller starte med letvægt og så øge hver gang?

Måske lidt kringlet formuleret, men ellers må jeg prøve at forklare igen.....

og det med at øge set efter set: om det ville være en god ide at ligge ud med tung vægt og så gradvist dale set for set eller starte med let vægt og derefter stige set efter set??

giver måske ikk helt mening ;)

Derudover:

Ville der være noget fuldstændig galt med at køre for eksempel body weight workouts om aftenen, også på de dage man kører konventionel styrketræning, eller skal man bare holde sig til den konventionelle styrketræning og cardio??

Jeg ville squatte hver gang, men kun dødløfte en dag om ugen.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: Jyllinge

Træner her: Roskilde Atlet Klub - RAK
Gundsø Vægttrænings Klub

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 230.00
- Dødløft: 280.00

Glem alt om styrke når du cutter. Medmindre du cutter op til et styrkekonkurrence, ego + kcal underskud er virkelig noget lort. Fokusér hellere på at holde på massen.

Styrkeliste
- Bænkpres: 180.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 255.00

Hvis man må spørge: hvorfor kun dødløft een gang om ugen? nogen speciel grund?

Så dette program ville ikk være godt til at holde massen eller var der et andet program du ville anbefale?

Try SO Harder skrev:Hvis man må spørge: hvorfor kun dødløft een gang om ugen? nogen speciel grund?

Så dette program ville ikk være godt til at holde massen eller var der et andet program du ville anbefale?

Personligt kan jeg ikke restituerer fra 3 bentræninger om ugen, ikke engang når jeg bulker. Så jeg ville dø hvis jeg skulle det hele rundt 3 gange om ugen i kcal underskud.

Lige nu bulker jeg på 4 split program (rammer hver muskelgruppe en gang om ugen) - Så går jeg all out til hver træning.
når jeg skal cutte bliver det nok et 5 split med failure træning, så der bliver tid til cardio efter træningspassene. Og så går jeg heller ikke død halvvejs fordi jeg træner for hårdt.

Styrkeliste

J_a_y skrev:
Try SO Harder skrev:Hvis man må spørge: hvorfor kun dødløft een gang om ugen? nogen speciel grund?

Personligt kan jeg ikke restituerer fra 3 bentræninger om ugen, ikke engang når jeg bulker. Så jeg ville dø hvis jeg skulle det hele rundt 3 gange om ugen i kcal underskud.

Lige nu bulker jeg på 4 split program (rammer hver muskelgruppe en gang om ugen) - Så går jeg all out til hver træning.
når jeg skal cutte bliver det nok et 5 split med failure træning, så der bliver tid til cardio efter træningspassene. Og så går jeg heller ikke død halvvejs fordi jeg træner for hårdt.

Nu er det også 2 benøvelser hver gang. Hvis du ikke kan holde til det, er der noget galt med dig..
Brugeravatar

Træner her: DGI Huset i Vejle
AK Odin

Styrkeliste
- Bænkpres: 55.00
- Squat: 112.50
- Dødløft: 120.00

Det er nok den højest takserende øvelse, du kan lave.

J_a_y skrev:

Hvis ikke du kan holde til 15-20 sæt ben om ugen, så står det sgu skidt til ;)
Brugeravatar

Geografisk sted: Jyllinge

Træner her: Roskilde Atlet Klub - RAK
Gundsø Vægttrænings Klub

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 230.00
- Dødløft: 280.00

Sejt sagt alligevel

Styrkeliste

Jeg siger tak for svarene vil prøve mig lidt frem med hensyn til om dødløft skal på alle tre dage eller hvordan jeg nu vil kører det ;)

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 16 gæster