Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 888
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 886

Følg bodybuilding.dk på

Styrketræning + fodbold

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Jeg har indtil for tre måneder siden trænet en 3-split, 6 dage om ugen. Min fysio har anbefalet, at jeg skifter til en 2-split, da jeg tydeligvis har overtræner min krop, derfor kunne ikke se nogle resultater. Efter jeg har skiftet til en 2-split så fik jeg det bedre, resultaterne startede at komme igen og jeg havde også mere fritid.

Om et par uger starter jeg til fodbold og mit spørgsmål er hvordan kombinerer jeg fodbold og styrketræning? Jeg er stadig på bulk og vil arbejde for at tage muskelmasse på). Men med to træningsdage om ugen og potentielt en kampdag, hvornår skulle jeg så træne?

Reputation point: 0

Geografisk sted: Aarhus

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
- Squat: 105.00
- Dødløft: 105.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Du gør det rigtige, nemlig at prøve dig frem, så du finder ud af hvad der passer dig og din krop bedst.

Ang. fodbold og styrketræning, så har emnet været berørt et utal af gange på bb.dk. Brug søgefunktionen her på siden og så får du et eldorado af viden, meninger og idéer.

Held og lykke med træningen!
Brugeravatar

Reputation point: 15

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00

Kostplan: Vis kostplan

Haha en fysio der anbefaler et 2-split i stedet for et 3-split pga. man skulle overtræne.......
Brugeravatar

Reputation point: 70

Træner her: Fresh fitness

Logbog: Vis logbog

Som nævnt, er det bare at forsøge dig frem.

En mulighed for at kombinere din træning med fodbolden, kunne være at køre et fullbody program 2-4 dage om ugen, alt efter hvad din hverdag tillader :)
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: Randers

Træner her: Randers styrke og motionsklub (Fjeren)

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 290.00

Boldspil mv indgår i Sheikos system.. så no worries, det kan sagtens gå fint sammen
Brugeravatar

Reputation point: 200

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 190.00
- Dødløft: 200.00

fyforenskefuld skrev:Haha en fysio der anbefaler et 2-split i stedet for et 3-split pga. man skulle overtræne.......

Hov, det glemte jeg at sige... en senior landsholdsfysio, ikke bare en fysio. Så jeg stoler mere på hans evner end nogen andres herfra :)

Styrkeliste

sadakxp skrev:
fyforenskefuld skrev:Haha en fysio der anbefaler et 2-split i stedet for et 3-split pga. man skulle overtræne.......

Hov, det glemte jeg at sige... en senior landsholdsfysio, ikke bare en fysio. Så jeg stoler mere på hans evner end nogen andres herfra :)

Jeg har personligt set folk, der har arbejdet med landhold af den ene eller anden art, som har lavet meget mærkværdige ting i et vægtlokale. Fysioterapeuter bliver ikke uddannet nok i styrketræning til at kunne lave noget brugbart efter endt uddannelse. Det kan være at de har læst videre og bliver kompetente nok, men det er langtfra sikkert. Derfor skal du selvfølgelig også undersøge hans påstand. At skifte fra et 3 til et 2 split siger i sig selv ikke noget om risikoen for overtræning. Træner man 2,4, eller 6 gange i ugen og hvilke øvelser, intensitet, volumen, etc har man i de forskellige træningspas er alle faktorer som betyder mere end hvilket split man benytter.

Til dit oprindelige spørgsmål, så handler det om prioritering/dine mål. Vil du være bodybuilder, fodboldspiller eller bare have det sjovt med forbold og vægte? Alt efter hvad du svarer, så strukturerer du din træning efter det :)
Nathan Jones skrev:At this point, we can only conclusively look at muscle growth on a large scale and say that picking things up and putting them down a lot makes muscles get bigger.
Brugeravatar

Reputation point: 300

Træner her: Team Danmark Aarhus

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 222.00
- Dødløft: 280.00

Jeg har både haft det bedre selv men også set lidt mere fremgang ved at skifte fra en 3-split til en 2-split, så han havde i hvert fald ret ift. mig.

Jeg vil ikke være bodybuilder og heller ikke fodboldspiller. Jeg vil hygge mig med begge (en for at se bedre ud og have det bedre med mig selv og den anden for at få et bedre socialt liv).

Jeg er stadig lidt forvirret omkring en enkelt ting nu da jeg har læst en del på nettet: bentræning.

Når man spiller bold, så træner man ben, men er det nok for at springe over bentræning når man træner, eller skal man stadig presse nogle squats ind der hvor man kan?

Styrkeliste

Jeg vil anbefale dig, at træne ben.
Mange topspillere indenfor fodbold kan squatte og dødløfte relativt tunge vægte, når man tænker på, at dette ikke er deres første prioritet. Øget styrke i benene/core kan give nævneværdige resultater i forhold til sprint etc.
Squat og dødløft varianter vil klart være et godt supplement til dit boldspil, indført fornuftigt selvfølgelig. :D
Ellers er unilaterale øvelser også lækkert for stabilitet og balance, samt styrke..
Hellere være anerkendt af få, end kendt af mange...
Brugeravatar

Reputation point: 105

Geografisk sted: Horsens, HSK

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 225.00

sadakxp skrev:Jeg vil ikke være bodybuilder og heller ikke fodboldspiller. Jeg vil hygge mig med begge (en for at se bedre ud og have det bedre med mig selv og den anden for at få et bedre socialt liv).

Så skal du lave vægttræning når du har tid og lyst og spille fodbold når du har tid og lyst. Din vægttræning kommer ikke til at give optimale resultater og dine evner som fodboldspiller bliver ikke optimeret. Du har ikke uendelige ressourcer, så sørg for at tilpasse din træning, så din restitution kan følge med.

Noter at jeg skriver optimalt. Du vil stadigvæk se resultater, men når du prøver at forene 2 ting, der påvirker kroppen i modsatrettet retning, så vil man ikke blive god til begge ting. Tænk sprint og marathon og du har ideen.
Nathan Jones skrev:At this point, we can only conclusively look at muscle growth on a large scale and say that picking things up and putting them down a lot makes muscles get bigger.
Brugeravatar

Reputation point: 300

Træner her: Team Danmark Aarhus

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 222.00
- Dødløft: 280.00

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online