Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 834
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 832

Følg bodybuilding.dk på

Styrkløft eller bodybuilding?

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej bb'ere
Jeg begyndte i fitness i sommerferien, og har været meget useriøs indtil nu. Jeg har derfor sat mig for at begynde på et rigtigt program samt få lidt styr på kosten. Jeg er dog kommet lidt i tvivl om hvilket program. Jeg kunne selvfølgelig godt tænke mig at kunne squatte vildt mange kilo, men på den anden side kunne jeg også godt tænke mig en større brystkasse samt nogle store gunz. Hvad tror i, ville være det bedste for mig at starte på?
Min vægt siger omkring de 73 kg, og min højde er 183 cm, og jeg er 16 år gammel.
Jeg har desværre igen maksløft:
bænk: 5x70
squat: 5x65
dødløft: 5x100

Så jeg tilspørger jer, styrkløft- eller bodybuildingsprogram?
Hilsen Mads

*Jeg ville gerne poste et billede af min form, men det fungerer ikke lige for mig...

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Du skal have et begynderprogram, og de er universelle ift. vægttræning.
Store ben er godt.
Brugeravatar

Reputation point: 209

Geografisk sted: Aarhus

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 215.00

Kostplan: Vis kostplan

Hvilket program ville du så foreslå? Jeg troede bare, at begynderprogrammer også var sådan delt op i bb og sl, ligesom B2b eller sl 5x5? De er jo også ret forskellige og begge er begynderprogrammer.

GodeGunz skrev:Hvilket program ville du så foreslå? Jeg troede bare, at begynderprogrammer også var sådan delt op i bb og sl, ligesom B2b eller sl 5x5? De er jo også ret forskellige og begge er begynderprogrammer.

Noget starting strength vil være fint for dig at starte på, uanset dit mål :)
Store ben er godt.
Brugeravatar

Styrkeliste

Kromann skrev:
GodeGunz skrev:Hvilket program ville du så foreslå? Jeg troede bare, at begynderprogrammer også var sådan delt op i bb og sl, ligesom B2b eller sl 5x5? De er jo også ret forskellige og begge er begynderprogrammer.

Noget starting strength vil være fint for dig at starte på, uanset dit mål :)

Starting Strength er perfekt for dig lige nu. For crying out loud, du bænker mere end du squatter :^o
Du kan tage ret mange kilo på lige nu, så fokus på at tage på og bliv stærkere, så kan du, hvis du har lyst, flytte over til et program, som fokuserer på størrelse, senere
Brugeravatar

Reputation point: 259

Styrkeliste
- Bænkpres: 75.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 155.00

Mange tak for jeres svar! Begynder på starting strength så! Jeg har lige to hurtige spørgsmål:

1. Hvor mange uger skal der gå inden man rammer sit maksimale løft?
2. Hvad tror i er det bedste at spise efter træning, hvis man ikke kan tåle mælk?

GodeGunz skrev:Mange tak for jeres svar! Begynder på starting strength så! Jeg har lige to hurtige spørgsmål:

2. Hvad tror i er det bedste at spise efter træning, hvis man ikke kan tåle mælk?

1. Det må du lige specificere lidt mere.
2. Drik en shake med protpulver og vand.
Store ben er godt.
Brugeravatar

Styrkeliste

GodeGunz skrev:Mange tak for jeres svar! Begynder på starting strength så! Jeg har lige to hurtige spørgsmål:

2. Whay protein pulver af forskellige smage efter erfaring.
1. Det gør man aldrig.

Logbog: Ingen logbog

Pre Big Bang skrev:

2. Whay protein pulver af forskellige smage efter erfaring.
1. Det gør man aldrig.

Stop nu bare. Hvis han ikke kan tåle mælk skal han nok ikke drikke valleprotein. Medmindre han dog er laktoseintollerant, og kan nøjes med valleisolat.
Trådstarter: Du kan spise noget kød. Hvis du hellere vil have en shake, så køb æggeprotein, ikke soya.
Mvh Nikolaj Bach
Co-Admin på bb.dk
Skribent på bb.dk og bodylab.dk

Støt dem, der støtter os:
Bodyman Bodylab

Personlig træning i Aalborg I Personlig træning Online I Facebook
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2008
Administrator

Reputation point: 675

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 50.40
- Squat: 37.00
- Dødløft: 75.00

Kromann skrev:

1. Det må du lige specificere lidt mere.
2. Drik en shake med protpulver og vand.

1. Altså man skal jo smide 1-2 kg på stangen hver uge. Hvor mange uger skal der så gå, inden man rammer det punkt, hvor man ikke kan løfte flere kilo? snakker vi 5, 8 eller 12 ugers periode?

2. Det er faktisk ikke så meget mælken i sig selv, men kalk. Kalk og min medicin går ikke så godt sammen, så må helt ikke få for meget af den slags.

Men mange tak, fordi du gider hjælpe mig :)

1. Tolv
2. Karry.
1. Altså man skal jo smide 1-2 kg på stangen hver uge. Hvor mange uger skal der så gå, inden man rammer det punkt, hvor man ikke kan løfte flere kilo? snakker vi 5, 8 eller 12 ugers periode?

Læs bogen. I princippet kan du køre programmet i år, så længe du ikke har noget imod et højt surplus (meget stort indtag, meget hurtigt vægtøgning) samt at deloade ofte
Du putter 5 kg på lowerbody løft så længe muligt, derefter 2,5 kg. Læs bogen, alt er beskrevet i den.
Du er også nødt til at uddybe, om du mener "hvor længe går der, før man staller/er nødt til at deloade" og "hvornår er man 'færdig' med programmet"
Brugeravatar

Styrkeliste

Borumpas skrev:

1. Tolv
2. Karry.

Læs bogen. I princippet kan du køre programmet i år, så længe du ikke har noget imod et højt surplus (meget stort indtag, meget hurtigt vægtøgning) samt at deloade ofte
Du putter 5 kg på lowerbody løft så længe muligt, derefter 2,5 kg. Læs bogen, alt er beskrevet i den.
Du er også nødt til at uddybe, om du mener "hvor længe går der, før man staller/er nødt til at deloade" og "hvornår er man 'færdig' med programmet"

Karry? Den forsår jeg ikke lige helt..

Jo, jeg mente "hvor længe går der, før man staller"

Det vides ikke hvor længe der går før du staller, det må du finde ud af til den tid.

Karry er troll. Hvis du ikke kan lide mælk, kan du drikke proteinpulver i vand. Hvis allergi er problemet så kan du kigge på Nick9000's post.

Reputation point: 232

Styrkeliste
- Bænkpres: 102.50
- Squat: 210.00
- Dødløft: 220.00

Karry? Den forsår jeg ikke lige helt..

Jo, jeg mente "hvor længe går der, før man staller"

Det var ment som en joke :oops: Du kan spise præcist hvad du vil, det er i det store og hele ligegyldigt.
Det er umuligt at sige. Jeg stallede i bænkpres i min tredje uge fordi jeg ikke fattede teknik. Jeg shruggede min skuldre øverst.
Der gik 4 måneder, før jeg stallede i squats, og den eneste grund til det var, at jeg trænede om morgenen den ene gang.

Jo mere du spiser og sover, og jo mere du fatter ordentlig teknik, jo længere går der før du staller
Brugeravatar

Styrkeliste

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster