Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1304
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1302

Følg bodybuilding.dk på

Svært ved at holde diæten..

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Halløj BB'er,

Har brug for lidt råd fra jer kloge hoveder.

Jeg er startet på diæt for omkring 4,5 uger siden og indtager ca. 1600 kcal pr. dag, selvfølgelig sundt mad (tun, kylling, salat, rodfrugter osv.). Dog har jeg meget svært ved at overholde diæten de dage jeg laver virkelig meget. Jeg arbejder i stald og der er dage hvor der er virkelig RUN på hele dagen, sådan som i dag hvor min puls har været oppe stort set hele dagen. I disse dage får jeg virkelig craving efter brød især hvidt brød. Mit spørgsmål er så hvordan man dæmper dette, eller om jeg bare skal tage en off-maddag de dage jeg arbejder hårdt og stadig træner om aftenen?

Lige til info er jeg pige :)

På forhånd tak for forhåbentlig positivt feedback!

Vh Christine
Brugeravatar

Reputation point: 0

Træner her: Sønderborg City Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 40.00
- Squat: 90.00
- Dødløft: 85.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Hvordan man ændre det? Ved at spise.

Hvis du både har et meget fysisk krævende arbejde samtidigt med at du træner, så er 1600 kcal sikkert langt under dit ligevægtsindtag også selvom du er kvinde. De fleste kvinder har det også med at løbe sig selv ihjel eller lign. i håb om et større vægttab.

Hvad forbrænder du i løbet af en dag?
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Kostplan: Vis kostplan

Hvidt brød er aldrig en god ide, hvis det er for at mætte. Det indeholder simpelthen for mange simple kulhydrater og for lidt fibre og protein. Jo mere du laver jo større er din forbrænding også, derfor kan du tillade dig at spise mere de dage du arbejder hårdt uden at det vil gå ud over dit vægttab. Hvis det er hvidt brød du har lyst til, kan du jo evt tage en halv eller hel skive af det, og så mætte dig med noget sundt, mættende og mindre kcalholdigt bagefter.

Edit: Det er også bedre på langt sigt at holde en enkelt snydedag en gang imellem, hvis det kan få dig til at overholde diæten i det store hele, frem for at køre surt i det og give helt op. Det er ikke et varigt vægttab hvis hver dag skal være en kamp og du aldrig er glad og tilfreds.
Brugeravatar

Reputation point: 25

Geografisk sted: 7500

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 200.00

Pind skrev:Hvordan man ændre det? Ved at spise.

Hvis du både har et meget fysisk krævende arbejde samtidigt med at du træner, så er 1600 kcal sikkert langt under dit ligevægtsindtag også selvom du er kvinde. De fleste kvinder har det også med at løbe sig selv ihjel eller lign. i håb om et større vægttab.

Jeg ved at mit ligevægtindtag er omkring 2100 kcal med moderat fysisk arbejde.

Jeg løber ikke mig selv ihjel, jeg har 3 dages træningspas og 1 fridag/cardio. De dage jeg styrketræner laver jeg absolut ingen cardio.

Har ingen anelse om hvad jeg forbrænder, el. jeg prøvede en dag at have en Polar pulsmåler på i stalden og efter 8 timers arbejde stod den på 2000 forbrændte kcal.
Brugeravatar

Styrkeliste

MakeMeMonster skrev:Hvidt brød er aldrig en god ide, hvis det er for at mætte. Det indeholder simpelthen for mange simple kulhydrater og for lidt fibre og protein. Jo mere du laver jo større er din forbrænding også, derfor kan du tillade dig at spise mere de dage du arbejder hårdt uden at det vil gå ud over dit vægttab. Hvis det er hvidt brød du har lyst til, kan du jo evt tage en halv eller hel skive af det, og så mætte dig med noget sundt, mættende og mindre kcalholdigt bagefter.

Edit: Det er også bedre på langt sigt at holde en enkelt snydedag en gang imellem, hvis det kan få dig til at overholde diæten i det store hele, frem for at køre surt i det og give helt op. Det er ikke et varigt vægttab hvis hver dag skal være en kamp og du aldrig er glad og tilfreds.

Er faktisk ikke ude på vægttab, vil gerne have min fedtprocent ned :) Er 170 cm høj og vejer ca. 64 kg.
Brugeravatar

Styrkeliste

Borring88 skrev:
Er faktisk ikke ude på vægttab, vil gerne have min fedtprocent ned :) Er 170 cm høj og vejer ca. 64 kg.

Hvis du ikke vil tabe dig skal du ikke være i kalorieunderskud.

Reputation point: 65

Logbog: Ingen logbog

Stenalt skrev:
Borring88 skrev:

Hvis du ikke vil tabe dig skal du ikke være i kalorieunderskud.

Dvs. ved at spise mine normale kcal kan jeg stadig få fedtprocenten ned?
Brugeravatar

Styrkeliste

Borring88 skrev:
Pind skrev:Hvordan man ændre det? Ved at spise.

Jeg ved at mit ligevægtindtag er omkring 2100 kcal med moderat fysisk arbejde.

Jeg løber ikke mig selv ihjel, jeg har 3 dages træningspas og 1 fridag/cardio. De dage jeg styrketræner laver jeg absolut ingen cardio.

Godt at høre at der er en fornuftig tilgang til det. ;)

Borring88 skrev:Har ingen anelse om hvad jeg forbrænder, el. jeg prøvede en dag at have en Polar pulsmåler på i stalden og efter 8 timers arbejde stod den på 2000 forbrændte kcal.

Det lyder i mine øre ikke helt ude i skoven hvis der er tryk på størstedelen af tiden. Jeg ville blot uppe indtaget de dage hvor der er mere at lave på arbejdet end normalt. Det kan være i form af en større madpakke eller flere små mellemmåltider så kroppen får noget at arbejde med løbende. Det vil stoppe dine kravings.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00

Borring88 skrev:Dvs. ved at spise mine normale kcal kan jeg stadig få fedtprocenten ned?

Det vil være svært. Men du kan ikke tabe fedt uden at tabe dig, hvilket vel burde være logisk?

Reputation point: 65

Fuldkorns valnøddebrød 3 skiver 200 kcal og du er mæt i lang tid :)

Reputation point: 5

Hvis hvidt brød kan gøre at du holder din diæt så spise en skive eller to, pas på du ikke tager din diæt for bogstavligt for så render du død i den.
Men hvis du vil undgå "usunde ting" ville jeg bare sætte mit madforbrug lidt op da det lyder som om du ikke er helt mæt og får lyst til usund mad.
Evt spise mad der mætter lidt mere eller hold en æde dag en gang om ugen.
Borring88 skrev:Jeg løber ikke mig selv ihjel, jeg har 3 dages træningspas og 1 fridag/cardio. De dage jeg styrketræner laver jeg absolut ingen cardio.

Har ingen anelse om hvad jeg forbrænder, el. jeg prøvede en dag at have en Polar pulsmåler på i stalden og efter 8 timers arbejde stod den på 2000 forbrændte kcal

Hvis du forbrænder 2000kcal alene i stalden skal du ikke være bange for at sætte din mad op, du forbrænder jo ikke kun de 8timer i stalden.

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 14 gæster