Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1209
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1206

Følg bodybuilding.dk på

Svag i bunden aaf bænkpres

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej som overskriften antyder, er jeg meget svag i bunden af bænkpres, er der nogle ting jeg kan gøre, for at styrke mit pres i bunden ? Åltså udover det åbenlyse, nemlig at træne bænkpres med pause i bunden af løftet. Jeg har døjet med skuldre problemer i flere år og derfor gået udenom bænk eller i hvert fald sjældent kørt ned til brystet, da jeg var nervøs for at overbelaste mine skuldre, det er nok brunden til at jeg er svag i bunden, jeg har fået rettet min teknik af en styrkeløfter og den ser rimelig ud nu. Mit max løft, med pause i bunden er 92,5 kg, jeg kan uden problemer presse 100 kg op, hvis jeg bænker med en klods på brystet, så det er simpelhen i bunden jeg halter efter. :(
Jeg håber der findes alternativer, som kan suppleres med bænkpres, på forhånd tak
vh
Flomse

Reputation point: 0

Geografisk sted: horsens

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 180.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

flomse skrev:Hej som overskriften antyder, er jeg meget svag i bunden af bænkpres, er der nogle ting jeg kan gøre, for at styrke mit pres i bunden ? Åltså udover det åbenlyse, nemlig at træne bænkpres med pause i bunden af løftet. Jeg har døjet med skuldre problemer i flere år og derfor gået udenom bænk eller i hvert fald sjældent kørt ned til brystet, da jeg var nervøs for at overbelaste mine skuldre, det er nok brunden til at jeg er svag i bunden, jeg har fået rettet min teknik af en styrkeløfter og den ser rimelig ud nu. Mit max løft, med pause i bunden er 92,5 kg, jeg kan uden problemer presse 100 kg op, hvis jeg bænker med en klods på brystet, så det er simpelhen i bunden jeg halter efter. :(
Jeg håber der findes alternativer, som kan suppleres med bænkpres, på forhånd tak
vh
Flomse

der her video skulle måske hjælpe lidt. Det er selvfølgelig træls med skulderen, du kan prøve og lave nogle øvelser som forebygger skulderskader. Ellers pres skulderbladene sammen når du bænker?
Jeg plejer som regel at træne skrå bænk med håndvægte det skulle måske gerne hjælpe.
http://www.maxer.dk/videoer/st%C3%B8rre-bundstyrke-i-b%C3%A6nkpres

Reputation point: 5

Geografisk sted: Århus

Jeg kan desværre ik få linket til at virke :) men tak for svaret, mht miine skuldre, så klarer de bænkpres fint nu, heldigvis. Jeg har fået meget hjæp til den rette teknik og det har hjulpet på mine skuldre.

Styrkeliste

Linket virker nu, tusind tak.

Styrkeliste

Jeg antager at styrkeløfteren har hjulpet dig med opspænd m.m.? Vedrørende dine skuldre kan du jo lave noget fleksibilitetstræning (såsom shoulder dislocations) for at sikre, at de ikke bliver et problem igen. Vedrørende bundstyrken, så er den bedste måde at forbedre det på ved nu engang at træne det. Gerne en kombination af stop på brystet og almindelige reps, hvor du altid stiler efter at komme i bund.
In the gym
One thing counts
On the bar
Large amounts
Brugeravatar

Reputation point: 303

Geografisk sted: Genitalien

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 220.00

Logbog: Vis logbog

ThomasNielsen skrev:Jeg antager at styrkeløfteren har hjulpet dig med opspænd m.m.? Vedrørende dine skuldre kan du jo lave noget fleksibilitetstræning (såsom shoulder dislocations) for at sikre, at de ikke bliver et problem igen. Vedrørende bundstyrken, så er den bedste måde at forbedre det på ved nu engang at træne det. Gerne en kombination af stop på brystet og almindelige reps, hvor du altid stiler efter at komme i bund.

Jeps det er præcis hvad han har hjullpet med og hvor bredt jeg skla holde på stangen og få samlet skuldrene ect.
Hvad er shoulder dislocations ? Har du et link til denne øvelse :) Ja jeg træner også bænk nu, med pause på brystet mellem 1 og 3 sekunder.

Styrkeliste

Har fundet ud af hvad øvelsen går ud på, så link ikke nødvendigt og tak for svaret.

Styrkeliste

100g kg i partials er ikke voldsomt over dine 92,5kg taget i betragtning at ROM er halv så stort.

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.00
- Squat: 145.00
- Dødløft: 187.50

Alex789 skrev:100g kg i partials er ikke voldsomt over dine 92,5kg taget i betragtning at ROM er halv så stort.

Nej ved godt at der ikke er nogle af mine løft som er særligt voldsomme, men det var mere for at forklare mit problem at jeg nævnte det med de 100 kg, jeg ville sikkert også kunne presse 110 kg med en klods på brystet, da der var mere at give af, da vi prøvede det. Men jeg håber selvfølgelig at blive stærk i bænkpres, nu da jeg kan udføre øvelsen, uden skuldergener.

Styrkeliste

flomse skrev:
Alex789 skrev:100g kg i partials er ikke voldsomt over dine 92,5kg taget i betragtning at ROM er halv så stort.

Nej ved godt at der ikke er nogle af mine løft som er særligt voldsomme, men det var mere for at forklare mit problem at jeg nævnte det med de 100 kg, jeg ville sikkert også kunne presse 110 kg med en klods på brystet, da der var mere at give af, da vi prøvede det. Men jeg håber selvfølgelig at blive stærk i bænkpres, nu da jeg kan udføre øvelsen, uden skuldergener.

Nå men
Pin presses lige på brystet, partials fra bunden eller bænkpres med pause på brystet

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.00
- Squat: 145.00
- Dødløft: 187.50

Alex789 skrev:
flomse skrev:

Nå men
Pin presses lige på brystet, partials fra bunden eller bænkpres med pause på brystet

Super tak :)

Styrkeliste

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online