Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

aveiro skrev:Hej, jeg er 15 år. Når jeg træner dødløft bliver jeg ofte svimmel i de 1-2 sidste reps, og må nød til at sidde ned bagefter. Presser jeg mig selv for hårdt?

Blå Time skrev:Selv bliver jeg også svimmel når jeg kører sygt tunge dødløft. F.eks. 230 kilo 15 reps. OG JEG HAR ENDDA trænet i mange år og er swole.
OT
Det er ikke unormalt at blive svimmel under især tunge dødløft.

Stenalt skrev:aveiro skrev:Hej, jeg er 15 år. Når jeg træner dødløft bliver jeg ofte svimmel i de 1-2 sidste reps, og må nød til at sidde ned bagefter. Presser jeg mig selv for hårdt?
Nej det vil jeg ikke mene... Oplever det også selv...
Svimmelheden skyldes at det anaerobe arbejde medfører frigørelse af laktat, kalium og andre stoffer som medfører dilatation af karrene i musklerne.. Dette sænker modstanden i kredsløbet medførende kortere varende lavere blodtryk med nedsat perfusionstryk af hjernen medførende svimmelheden.. Så længe du kan holde dig på benene sker det intet ved dette..

Alex4049 skrev:Jeg har også tendens til at blive svimmel. Det er lige kommet og jeg har kørt dødløft i en god tid.. Det komemr typisk når jeg kører sæt med over 100kg 8+ reps. Bruger STRAMT bælte...

Alex4049 skrev:Det er nu sådan jeg har lært det:) Må lige se på det, mistænker det for måske at presse på organer som kan skylde svimmelheden.
Men mener også at jeg oplever svimmelhed uden bælte. Må bare leve med det indtil videre:) det forsvinder nok, nu hvor det ikke har været der hele tiden:P

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 4 gæster