Niklas! skrev:Kæmperen skrev:Jeg mener overhovedet ikke, at der er noget galt med topic. At det muligvis burde være placeret i konditionstræningsforumet, er en anden sag.
Man har hentet inspiration i en log, omhandlende en træningsmetode og overført den til en anden træningsform.
At metoden "fast tid" er en i forvejen anerkendt metode, er det ikke sikkert topicstarter er bevidst om.
Derfor deler han muligvis ud af sin "nye" viden, for at få respons eller for at inspirere andre til at give den gas.
Sådan har jeg i hvertfald forstået emnet.

Kæmperen; Du har i modsætning til essensen og alien forstået meningen med oprettelsen af dette topic. Jeg har været medlem af denne side i lang tid efterhånden, og jeg spammer altså ikke forummet med ubrugelige spørgsmål og ligegyldige tråde. Det kan så være jeres mening at jeg har gjort det denne gang, men min mening var at udbrede ideen om at lave "kondiløb" på denne måde, da jeg syntes det virkede ret effektivt. Måske postede jeg i forkert rum, så kan mods jo flytte den. Måske kunne jeg have formuleret mig på en anden måde, og så ville i garanteret ikke have bidt mærke i noget som helst. Måske er det noget nogen allerede ved, men der er sikkert også nogen som ikke gør. Gjorde jeg det fordi jeg bare skulle have opmærksomhed og spamme forummet med ligegyldighed? Eller gjorde jeg det fordi jeg syntes det var en skide fed måde at løbe på (da jeg ellers hader løb = længere distancer)?
Det er det jeg mener når ting herinde partout skal udsættes for flueknepperi og ordleg... Prøv at overvej meningen i, hvorfor en person har skrevet et emne. Jeg syntes det er nemt at se forskel på mit emne og en eller anden hat der skriver og spørger om hvor mange setxreps han skal køre med eller lignende.
Men fuck it. Nu har vi alle brugt en del tid på dette her, og vi har vel alle fået sagt det vi ville. Jeg har ihvertfald. Så jeg vil (prøve at) lade være skrive mere i dette emne.
Men hvis du hader løb generelt, men du gerne vil have bedre kondi, så giv det et forsøg. Det gør jeg ihvertfald.
Hygge til alle.
Os Essensen og Alien

ok nu spiller du jo selv bolden op ;)
Har set følgende forklaring på tabata i smedens log.
8 x (20s arbejde + 10s hvile)
Det prøvede jeg så igår, i løb, både op og ned af bakke. Hold kæft det var hårdt! Føltes som om mit hjerte ville banke sig igennem brystkassen. Skal da lige siges at jeg ingen kondi har overhovedet, og har astma Men alligevel. I nat vågnede jeg op til flere gange med følelsen af at have vokseværk i quads Gør stadig ondt...
Så det må da gøre et eller andet det tabata der
Kan ikke se du skriver andet end:
1) Jeg har set noget i en log (ikke ny viden som kæmperen foreslog

)
2) Forklaring (meget kort)
3) Jeg prøvede det
4) det var hårt
5) har doms
6) konklusion på en dags træning...
@ kæmperen hvis han havde lavet en fullbody session og skrev ligende ville du ikke finde det overflødig/ligegyldig??? (og hvor mange løber ikke 2-3 gange og stopper igen)
Havde da været noget andet hvis han gjorde det en måned og postede resultater på 500m løb og squat og ligene...
Jeg siger såmen ikke at alt skal smides ud, men jeg vil da bakke essensen op i hans udtalelser (ps det var mig der tissede på hans sukker mad)...
OG ny viden? ahh, jeg vil nu mene at interval træning er ret gammelt, muligt at det ikke var 20sek/10sek, men princippet er vel det samme...
All the best
Også til dig Niklas!

min mening er ikke mod dig, men vil nu bakke essensen op i hans holdning...