Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 687
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 684

Følg bodybuilding.dk på

Tabe sig eller bygge muskler?

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej,

Jeg har brug for lidt råd til hvordan jeg skal gribe træningen an.

Først lidt om mig. 30 år, 185cm, 105 kg, relativt bredskuldret af natur - men også med "mave" i større eller mindre grad.
Jeg startede for nogle uger siden i træningscenter og har tabt mellem 7 og 10 kg og vil gerne have lidt råd til hvad den bedste måde at fortsætte på, er.

Mit mål er både at komme af med maven men også opbygge muskler. (altså markerede muskler, men ikke noget konkurrencepræget) Spørgsmålet er dog hvilken måde der er mest optimal.
Jeg har troet at det kunne lade sig gøre at gøre begge dele.. altså få større muskler mens man samtidigt taber sig. Lidt læsning på nettet har fortalt mig at det måske ikke er så nemt, som jeg troede - og at jeg skulle fokusere på enten det ene eller det andet.
Er det korrekt?

Så vidt jeg kan se, siger teorien at jo større muskler man har, jo højere forbrændning og dermed taber man sig hurtigere. Skal man gå den vej? eller bør jeg smide en 10kg. inden jeg fokuserer på muskler?
Vil det være en ide at hoppe på protein, kreatinpulver og CLA ?

Kalorieoverskudet krævet for at opbygge muskler, er jo i mit hoved kontraindikativt med det underskud man skal have for at kunne tabe sig..?

Har jeg ret i at mange repetitioner med lav vægt er med til at give vægttab og toning, mens få repetitioner med høj vægt "blot" opbygger større muskler?

beklager de mange spørgsmål, men det ville være dumt at gøre en ting for bagefter at gøre noget andet, der modarbejder det jeg lige har gjort..

:)

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Post et billede af dig selv.
Brugeravatar

Reputation point: 903

Geografisk sted: Atlas

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

peter n skrev:Post et billede af dig selv.

dig først søde :oops: :oops:

Reputation point: 25

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 140.00

peter n skrev:Post et billede af dig selv.

Lille emneskift. Håber det er okay :)
Men Peter, hvorfor har du slettet dine billeder i din billedlog?

Du er en ret velanset person herpå sitet. Det kunne være sjovt at se personen! ;)

Reputation point: 20

Måske en dag. Når jeg har noget jeg synes er værd at vise frem her.
Brugeravatar

Reputation point: 903

Geografisk sted: Atlas

peter n skrev:Måske en dag. Når jeg har noget jeg synes er værd at vise frem her.

Fair nok :)

Reputation point: 20

Handler vel først og fremmest om, hvorvidt du ønsker at komme af med fedtet nu og her.
Hvorvidt dine muskler er markerede, er jo i høj grad et spørgsmål om fedtprocenten.
Det er i store træk korrekt, at det at tabe sig og det at opbygge muskelmasse er to forskellige processer, hvor det ene kræver energiunderskud, og det andet kræver energioverskud.
Det med antal repetitioner kan du ikke stille sådan om. Det er korrekt, at man opnår den største hypertrofiske effekt ved at ligge et sted mellem 6-12 repetitioner, men det kræver stadig at du ligger i energioverskud.
Nu ved jeg ikke hvad du mener med tonede muskler, men hvis du mener det som "synlige", altså markerede, er det et blot et spørgsmål om musklens størrelse og fedtprocenten.
Hvis jeg var dig, ville jeg måske gå efter at smide nogle kilo først, hvor du holder proteinindtaget højt så du begrænser muskeltabet. Jeg mindes at have læst et sted, at et lavt antal reps med højt vægt skulle have en positiv effekt på at reducere muskeltabet, men du må ikke hænge mig op på den del :)

Reputation point: 5

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster