Jeg har brug for lidt råd til hvordan jeg skal gribe træningen an.
Først lidt om mig. 30 år, 185cm, 105 kg, relativt bredskuldret af natur - men også med "mave" i større eller mindre grad.
Jeg startede for nogle uger siden i træningscenter og har tabt mellem 7 og 10 kg og vil gerne have lidt råd til hvad den bedste måde at fortsætte på, er.
Mit mål er både at komme af med maven men også opbygge muskler. (altså markerede muskler, men ikke noget konkurrencepræget) Spørgsmålet er dog hvilken måde der er mest optimal.
Jeg har troet at det kunne lade sig gøre at gøre begge dele.. altså få større muskler mens man samtidigt taber sig. Lidt læsning på nettet har fortalt mig at det måske ikke er så nemt, som jeg troede - og at jeg skulle fokusere på enten det ene eller det andet.
Er det korrekt?
Så vidt jeg kan se, siger teorien at jo større muskler man har, jo højere forbrændning og dermed taber man sig hurtigere. Skal man gå den vej? eller bør jeg smide en 10kg. inden jeg fokuserer på muskler?
Vil det være en ide at hoppe på protein, kreatinpulver og CLA ?
Kalorieoverskudet krævet for at opbygge muskler, er jo i mit hoved kontraindikativt med det underskud man skal have for at kunne tabe sig..?
Har jeg ret i at mange repetitioner med lav vægt er med til at give vægttab og toning, mens få repetitioner med høj vægt "blot" opbygger større muskler?
beklager de mange spørgsmål, men det ville være dumt at gøre en ting for bagefter at gøre noget andet, der modarbejder det jeg lige har gjort..