Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 727
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 724

Følg bodybuilding.dk på

Tage på i muskelmasse

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hey :)

Jeg er en 17 årig dreng, der snart har gået til fitness i 2-3 år. Det har aldrig været "rigtig" seriøst, før 6 måneder siden, hvor jeg besluttede mig for at tage mig sammen. Jeg vejede på daværende tidspunkt 63 kg og var/er 180cm høj. Jeg fulgte en kostplan og brugte også en weightgainer (dymatize super mass gainer), som jeg synes var lort.

Jeg tog på 3 kg på 2 måneder og jeg har ikke trænet siden.
Jeg har et mål om at jeg gerne vil tage på mindst 10 kg på 5 måneder, og det skal self være muskelmasse. Jeg får dog brug for hjælp med en kostplan og evt træningsplan.. Any ideas?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

newbies-helpfile-edit-2-t39845.html

Pas på med at være for ambitiøs, du ender med at blive skuffet. 10kg muskelmasse er rigtig meget.
“I may look calm, but in my head I’ve killed you 3 times”

Reputation point: 80

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 210.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Mener du 10 kg fedtfri og reel muskelmasse? For det lyder ret voldsomt på 5 måneder. Ved ikke om det er fysisk muligt (her må de mere erfarene komme ind med deres vurdering. 10 kg blandet masse er derimod noget helt andet...

Reputation point: 5

rubo skrev:Mener du 10 kg fedtfri og reel muskelmasse? For det lyder ret voldsomt på 5 måneder. Ved ikke om det er fysisk muligt (her må de mere erfarene komme ind med deres vurdering. 10 kg blandet masse er derimod noget helt andet...

10 kg muskelmasse på 5 måneder tør jeg godt sige er umuligt. 10 kg i det hele taget, kan man selvfølgelig godt.
Brugeravatar

Reputation point: 200

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 190.00
- Dødløft: 200.00

Ok, måske er jeg "for" ambitiøs mht 10 kg, men jeg vil ihvertfald gerne tage på i vægt og muskelmasse, så igen, any ideas? :)

Har du overhoved læst i det link du fik på den første besked ?

Reputation point: 60

Styrkeliste
- Bænkpres: 67.50
- Squat: 80.00
- Dødløft: 110.00

Den eneste måde du kan tage, muskel eller fedt, er ved at spise mere end du gør nu.

Hvordan du gør det, må du bl.a. læse den helpfile jeg c/p'ede i starten.
“I may look calm, but in my head I’ve killed you 3 times”

Reputation point: 80

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 210.00

Har lige læst linket, tusind tak, er blevet lidt klogere nu :D

Jeg er selv 17, her er et af de bedste tips; lad være med at lyt til dine disco-pumper-kammerater... Bare nik ja ja når de snakker om træning. Det er helt forfærdeligt at høre på, i hvert fald dem jeg kender.
Brugeravatar

Reputation point: 55

Geografisk sted: Esbjerg

Træner her: Fitness World Esbjerg
Fitness World Kolding

Styrkeliste
- Bænkpres: 87.50
- Squat: 100.00
- Dødløft: 140.00

Bubbibjørnen69 skrev:Jeg er selv 17, her er et af de bedste tips; lad være med at lyt til dine disco-pumper-kammerater... Bare nik ja ja når de snakker om træning. Det er helt forfærdeligt at høre på, i hvert fald dem jeg kender.

Man skal i det hele taget være meget selektiv med, hvem man lytter til. Jeg har fået mange sygt dårlige råd i centeret vedr. teknik. Nu bruger jeg to rettesnore:
Er personen meget erfaren i sporten? (10 år eller mere)
Foreslår personen en ændring jeg kan prøve, eller kommer vedkommende og vil lære mig det eneste rigtige? Jo mindre de ved, des mere skråsikkert vil de udtale sig
Brugeravatar

Reputation point: 200

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 190.00
- Dødløft: 200.00

Bosse101 skrev:
Bubbibjørnen69 skrev:Jeg er selv 17, her er et af de bedste tips; lad være med at lyt til dine disco-pumper-kammerater... Bare nik ja ja når de snakker om træning. Det er helt forfærdeligt at høre på, i hvert fald dem jeg kender.

Man skal i det hele taget være meget selektiv med, hvem man lytter til. Jeg har fået mange sygt dårlige råd i centeret vedr. teknik. Nu bruger jeg to rettesnore:
Foreslår personen en ændring jeg kan prøve, eller kommer vedkommende og vil lære mig det eneste rigtige? Jo mindre de ved, des mere skråsikkert vil de udtale sig

Jeg er enig. Jeg var engang igang med at dødløfte konv., da en mand kommer hen til mig og siger, at min teknik er ringe. Så viser han mig derefter et stivbenet dødløft og siger, at det skal gøres sådan.......
Brugeravatar

Reputation point: 55

Geografisk sted: Esbjerg

Træner her: Fitness World Esbjerg
Fitness World Kolding

Styrkeliste
- Bænkpres: 87.50
- Squat: 100.00
- Dødløft: 140.00

Bosse101 skrev:

Jeg har erfaret, at det oftest er de erfarne der er de største Bros.
Jeg mener ikke at størrelse eller erfaring har noget med know-how eller viden at gøre - tværtimod er der mange erfarne, der har tilegnet sig en virkelig stor viden omkring broscience. Så stor viden, at mange af dem har tilegnet sig titlen "Brofessor".
Måden jeg vurderer om en person er en Bro eller en Guru, er ved at stille helt basal spørgsmål om f.eks. bulk, cut, meal-timing, træningsprogrammer osv.
Jeg synes faktisk det er fuldstændig vanvittigt, så mange der ikke har styr på de absolut mest basale ting omkring træning.
50% fact + 50% magic = 100% results

Styrkeliste
- Bænkpres: 200.00
- Squat: 10.00
- Dødløft: 10.00

Hej.

For at kunne tage på i muskelmasse skal du ligge i kalorie overskud og skal du tage mange KG på
er der ikke mulighed for at lade ret meget være tilfældigt. Jeg vil derfor råde dig til at regne dit
ligevægtstal ud og derefter bruge myfitnesspal til at lave din kostplan:-) hvis du stadig er i tvivl
om hvordan du griber det an skal du være velkommen til at kontakte mig på alexander@alexanderstampe.dk

Vh Alexander:-)

www.alexanderstampe.dk

Reputation point: 5

Geografisk sted: Danmark - sjælland - københavn

Alexanderstampe skrev:Hej.

For at kunne tage på i muskelmasse skal du ligge i kalorie overskud og skal du tage mange KG på
er der ikke mulighed for at lade ret meget være tilfældigt. Jeg vil derfor råde dig til at regne dit
ligevægtstal ud og derefter bruge myfitnesspal til at lave din kostplan:-) hvis du stadig er i tvivl
om hvordan du griber det an skal du være velkommen til at kontakte mig på alexander@alexanderstampe.dk

http://www.alexanderstampe.dk

Hvorfor skal man tage mange kg på?

Styrkeliste
- Bænkpres: 67.50
- Squat: 80.00
- Dødløft: 110.00

Taekwondo body skrev:
Alexanderstampe skrev:Hej.

http://www.alexanderstampe.dk

Hvorfor skal man tage mange kg på?

Det siger han hellere ikke, han skriver det som "Hvis du/man skal tage mange kilo på så bla bla bla." ;)
Brugeravatar

Reputation point: 35

Geografisk sted: Allingåbro, ØstJylland.

Styrkeliste
- Squat: 115.00

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 10 gæster