Hej!
Jeg vil ligeledes opfordre til du 1) får overblik over hvad og hvor meget du spiser, og 2) øger kalorieindtaget, ideelt set ved at gå systematisk til værks (det var nødvendigt i mit tilfælde).
Et fitness center åbner i min by om ca 2 måneder, og da jeg selv syntes jeg er rimelig tynd, har jeg tænkt mig at melde mig ind.
Det lyder som en klog disposition.
Lidt OT, hvorfor ikke starte ud i det små, fx med nogle armbøjninger eller lign. derhjemme, jeg kørte programmet fra
http://hundredpushups.com/ op til/i starten jeg selv begyndte i center. Og det gav både kræfter og selvtillid, der var godt at have med fra starten.
Samt opbyg en basis-viden om træning/kost generelt, fx ved at læse artikler herinde. Havde jeg gjort det, i stedet for blot at køre efter intuitionen de første 6 måneder, så havde min indsats givet meget mere afkast.
Som der også skrives om at vænne sig til at spise mere, tænk på det som at tage tilløb/skridt i den rigtige retning nu, uafhængig af hvornår centeret åbner i din by.
Vejer 55 kg og er 180 høj
Jeg startede selv med stats tæt på det. I hvert fald under 60 kg til mine 182 cm. Nu sniger vægten sig op på 73-74 kg, og det er ikke flæsk.
Så fra dit udgangspunkt kan jeg kun anbefale at der sættes nogle mål, og så leveres en indsats for at nå dem.
Pøjpøj med det, og Mvh.