Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1498
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1496

Følg bodybuilding.dk på

Technogym osv.

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Nu har jeg altid udelukkende trænet i et motionscenter med technogym udstyr, med technogym stænger(tror jeg da), skiver og håndvægte. Jeg har egentlig fået hvad jeg vil kalde en fin træning ud af det. Skal siges jeg har boet i en mindre by, hvor det var eneste mulighed.

Hvad er det, som for den almene hobby BB'er gør at det er nødvendigt med eleiko stænger og vægte? Jeg mener tyngdekraften virker sku da på samme måde på en vægt der fejer 40kg, om det står eleiko eller technogym på den.

Jeg kan godt se at det giver en federe følelse at klaske 2 metalhåndvægte sammen og få klinket, end 2 plastikhåndvægte, men hvad er egentlig ellers forskellen for den almene bodybuilder, som ikke bænker 150kg+ ?

Dette er ikke ment som kritik af technogym haters, men ment som en undren, hvor jeg gerne vil have andre svar end technogym og fitnessdk er lort.

Reputation point: 30

Geografisk sted: Esbjerg

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

jeg vil mene der ik rigtig er den samme atmusfære fdk er sådan lidt jeg lads og køre den her maskine den ser sjov ud hvor andet er press dig råben og sådan lidt kasten med vægte har prøvet et par gang at folk kigger når jeg kommer med lidt lyd når jeg træner
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Tror bedre det dyre udstyr kan holde til at blive behandlet lidt hårdere ;) Måske er der også forskel på grebs tykkelsen!? Men ellers er et kg jo et kg som du siger ;)
Billede
Vane, Variation samt Vilje = Victory
Min logbog: project-swoleness-t56471.html

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 150.00

Der er jo kæmpe forskel på håndvægtenes størrelse i forhold til vægt, grebet på håndvægten, om håndtaget er fikseret eller om det ruller osv. Læs eventuelt denne ganske glimrende artikel om håndvægte http://supertraining.dk/articles/40/28- ... -handvaegt

Mht. maskinerne så er et problem at mange af dem er alt for lette, så man som bare forholdsvist trænet ikke kan få nok belastning, der kan være ujævnt træk, dårlige/ikke optimale bevægemønstre og sikkert også andet. Se eventuelt på samme hjemmeside, artiklen om benpres, for at få en ide om nogle af de ting, der kan være i vejen.

Og så er der stængerne. Det er lidt det samme som med håndvægtene, altså er stangen glat eller ru, hvordan ruller den, hvor meget bøjer den når man kommer vægt på osv.

Jeg tror ikke, at det gør den vilde forskel , når man ikke er så stærk, og ikke bruger vilde vægte, men når man bliver stærkere, så tror jeg sagtens man vil kunne mærke forskel.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Kostplan: Ingen kostplan

For det første så er eleiko osv jo f.eks. lavet så alle skiver (undtaget de helt små), har samme diameter, så alle skiver er ensartede og hvis du kører dødløft, så har du samme startpunkt uanset hvad du har på stangen.

Der er bedre greb på stængerne og ikke alt det glatte fis

Udstyret kan holde til mere

Deres håndvægtsgreb er irriterende

Jeg træner selv i et Technogym center og det er jo ikke fordi man ikke kan bruge det, og nogle gange er folk også liiiidt for pivede, men hvis jeg kunne vælge så ville jeg da til enhver til have et mærke som Eleiko. Det er bare mere lækkert... En Fiat Punto kan også føre dig fra A til B på den samme tid som en Audi A6 turbo ..
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Tilbage til Off topic

Brugere online