Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69648 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1545
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1542

Følg bodybuilding.dk på

Testosteron booster til 37-årig

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej BB´ere

Jeg mærkede en markant styrkenedgang for omkring 4-5 år siden.
På daværende tidspunkt cyklede jeg meget, og nærmest fra den ene dag til til den anden(selvfølgelig lidt overdrevet) mistede jeg en hel del styrke.

Kan dette skyldes et fald i testosteron produktionen og er det evt. muligt at få noget af styrken tilbage ved at supplere mit kosttilskud med en testosteron booster?

Jeg træner nu bb 4-5 gange i ugen(George Turners 10 x 10 pt.), følger en kostplan og bruger whey & soya protein, kreatin, udo´s choice, omnimin & druesukker. Har aldrig brugt krudt.

Jeg har overvejet AXIS-HT booster kombineret med NO XPLODE. Er der nogen der har erfaringer med disse produkter?
Sidst rettet af Asbjørn 7. jun 2009, 07:18, rettet i alt 1 gang.

Reputation point: 0

Geografisk sted: Herning

Styrkeliste
- Bænkpres: 94.00
- Squat: 128.00
- Dødløft: 136.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Styrkenedgang er ganske almindeligt i din alder. Beklager, men det er jo en del af at blive ældre.
Det er selvfølgelig ikke sjovt at opleve det som et meget pludselig fald i styrke, men efter 30 - 35 års alderen kan det kun gå en vej. Forhåbentlig har man trænet sig i god form til at "nedgangen" sker stille og roligt, og så man generelt set er i bedre form end gennemsnittet af sin aldersgruppe. :)

Jeg vil mene at du bare skal forsætte som du gør med hård styrketræning og god kost. Jeg kender ikke de produkter, som du nævner, men jeg ville ikke råde dig til at begynde på produkter med prohormoner eller lignende.

Geografisk sted: Odense

Geografisk sted: Hjørring

Træner her: Hjørring Helsestudie
Hobro Helse Sport
Sportshøjskolen

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 232.00
- Dødløft: 232.00

Logbog: Vis logbog

Tak for input KBN & Kolditz :)

Ja det går jo kun en vej desværre :( , og jeg vil da også fortsætte som jeg gør pt.

Har også fulgt med i den tråd som du linker til Kolditz, men han er jo også teenager så vidt jeg husker og har vel ikke brug for et test. boost. Hvorfor jeg ikke synes emnet blev uddybet ordentligt.

Men er der nogle der har erfaringer med AXIS-HT & NO XPLODE?, de er lovlige produkter & kan købes i DK.

Styrkeliste

Når alderen efterhånden skrider fremad, er det naturligt at muskelmassen falder og fedtmassen stiger en del.
Styrketræning er super til at holde på muskelmassen ..og når vi snakker på længere sigt, er generel fysisk aktivitet godt til at holde sig igang som ældre (førlighed især!)
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)
Kostplan: Vis kostplan

Asbjørn skrev:Tak for input KBN & Kolditz :)

Men er der nogle der har erfaringer med AXIS-HT & NO XPLODE?, de er lovlige produkter & kan købes i DK.

Nej, de er ikke lovlige og nej de vil ikke booste dit niveau af test.

Det er sådan i Dk at skal man sælge et kostilskud skal man kunne dokumentere de påstande man kommer med. Derfor er 95 % af de kosttilskud du ser i USA ikke lovlige i DK. Firmaerne i DK kan simpelthen ikke dokumentere virkningen af alle disse mirakel-kosttilskud...!!
-- Smerte er svaghed der forlader kroppen --
Proteinpulver kreatin weight gainer
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 140.00

Jeg har prøvet begge produkter.
No-xlode har intet at gøre med dit test-niveau, men derimod et pre-workout produkt og giver et direkte resultat på styrke, energi, oppumpning og mental fokusering. Prisen er meget dyr, men bestemt værd at købe.
Axis-ht er en test booster. Hvis jeg var dig ville jeg spare mine penge pga. axis indeholder blot ZMA og urter, hvilket kan fås langt billigere andre steder. Deres beskrivelse og reklamation af produktet er også forkert!
Train insane! Or remain the same

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Dødløft: 180.00

Med mindre der er en god grund til, at du indtager soya proteiner så skift dem ud med valle proteiner. Soya proteiner indeholder, så vidt jeg husker, en eller anden form for østrogener og mindster vidst testosteron produktionen.

- Jeg er ikke 100% sikker på mine udtalelser, men det kan jo være, at nogle kan be- eller afkræfte.
I do it because I can, I can because I want to, I want to because you said I couldn't
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 200.00

Galleri: Vis galleri (2)

Zaulich skrev:Med mindre der er en god grund til, at du indtager soya proteiner så skift dem ud med valle proteiner. Soya proteiner indeholder, så vidt jeg husker, en eller anden form for østrogener og mindster vidst testosteron produktionen.

- Jeg er ikke 100% sikker på mine udtalelser, men det kan jo være, at nogle kan be- eller afkræfte.

Det du hentyder til er fyto-østrogener - og langt de fleste mærker er fri for fyto-østrogener, det er i hvert fald værd at bemærke om det står beskrevet. Soya-protein kan være et næsten lige så godt alternativ til whey (læs: næsten), jeg er fx mælkeallergiker og bruger det istedet for whey.
Læs evt. den glimrende artikel om soya-protein herinde :)
Geisha is... Japanese girl!
Brugeravatar

Macdoody skrev: Det du hentyder til er fyto-østrogener - og langt de fleste mærker er fri for fyto-østrogener, det er i hvert fald værd at bemærke om det står beskrevet. Soya-protein kan være et næsten lige så godt alternativ til whey (læs: næsten), jeg er fx mælkeallergiker og bruger det istedet for whey.

Den vil jeg læse senere, når jeg lige får tid :)

Men du siger jo selv næsten - så hvis trådstarter ingen direkte grund har til at vælge soya-protein, så ville valle-protein altså være at forestrække ?
I do it because I can, I can because I want to, I want to because you said I couldn't
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 150.00

Galleri: Vis galleri (2)

Hej Asbjørn

Jeg ved ikke om de omtalte produkter virker, men ved at det virker at køre med f.eks TJ's AH med 6-10 singles og 3x5/5x5 (variant) jeg kan stadigvæk mærke en ok fremgang, ikke så hurtigt som de unge mennesker, men med tålmodighed og god kost så kan vi gamle stadigvæk :´) Jeg startede med at træne da jeg var 39 og er 43 nu - and still going strong.
Men der findes jo en masse styrkeorienterede programmer som uden tvivl virker, jeg har bare gode erfaringer med Thomas Jagds

Mvh
Miguel
Brugeravatar

Træner her: TarGet Fitness

Jeg synes de første indlæg i den her tråd slår en lige lovlig pessimistisk tone an. Jeg er godt klar over at hormonproduktionen falder med alderen og at det medfører en gradvis ændring af kropskompositionen.

Men når man ser på dine løft, din vægt contra højde og dine løft, så vil jeg absolut mene, at du kan se frem til masser af fremgang, både hvad angår størrelse og styrke, med ordentlig træning.

Du er trods alt kun 37. Ronnie Coleman var 41 da han sidst vandt Mr. O.

(Og ja, i know at han ikke er repræsentativ og bla bla, men overdrivelse fremmer forståelsen)
Ohh, it's the deep burn. Oh, it's so deep. Oh, I can barely lift my right arm 'cause I did so many. I don't know if you heard me counting. I did over a thousand.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 170.00

Alle de såkaldte amrikanske kostilskud, der siger der vil booste dit niveau, vil du få minimalt ud af.

Tak for den gode respons på mine spørgsmål :)

Jeg kan forstå på stemningen herinde at test boosters bare er spild af penge, også for den målgruppe de er beregnet til ](*,)

Men NO XPLODE lyder til at være et produkt der er værd at prøve. Er det en erstatning for kreatin eller skal man stadig indtage kreatin samtidig med at man bruger NO XPLODE?

Soya protein ta´r jeg dagligt sammen med valle protein for at få en variation i protein kilden. Ligesom jeg spiser tun, kylling og rødt kød af samme årsag.

Efter jeg er færdig med George Turners 10x10, havde jeg regnet med noget 5x5. Men det kan være jeg skal kigge lidt nærmere på TJ's AH med 6-10 singles og 3x5/5x5 (variant).

Igen tak for responsen.

Styrkeliste

Asbjørn skrev:Men NO XPLODE lyder til at være et produkt der er værd at prøve. Er det en erstatning for kreatin eller skal man stadig indtage kreatin samtidig med at man bruger NO XPLODE?

.

Prøv at læse denne artikel:

artikler/kost-kosttilskud/traening-kosttilskud.html

NO-boostere
Der findes indtil flere såkaldte nitrogen(II)oxid(NO)-boostere under navne som L-arginin og a-ketoglutarat. De er stoffer, som stimulerer frigivelsen af NO i blodbanen på samme måde som nitroglycerin (som i hjertemedicin), blot langsommere. NO virker karudvidende. Ideen med at bruge det er at øge blodforsyningen i muskelvæv og derved tilførslen af aminosyrer til proteinsyntese. Der er dog lige det problem at interstitiet, rummet der omgiver og adskiller muskelcellerne og blodkarrene har en højere aminosyrekoncentration end blodbanen. På baggrund af dette skulle en øget gennemblødning i princippet fjerne aminosyrer fra musklerne i stedet for tilføre dem. I litteraturen er det vist, at nogle af disse produkter kan forhindre muskeltab under svær sygdom, men der foreligger ingen dokumentation på, at det virker præstationsfremmende eller muskelopbyggende. Set i lyset af dette og at det ikke er et produkt, folk ligefrem skriger om, hvor fedt er, ville jeg smide pengene et andet sted, hvis jeg skulle ud at shoppe kosttilskud.

-------

97 % af alle de kosttilskud der lover guld og grønne skove er spild af penge. Brug kreatin og et kvalitetsproteinpulver. Og så resten af dine penge og tid i køkkenet og i centeret. Det er trods alt der 95 % af resultaterne skabes.
De opførte sig som vilde dyr. De hverken røg eller drak.
Brugeravatar

Træner her: Fitnessmaster Hadsund

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 170.00

Galleri: Vis galleri (10)

Zaulich skrev:
Macdoody skrev: Det du hentyder til er fyto-østrogener - og langt de fleste mærker er fri for fyto-østrogener, det er i hvert fald værd at bemærke om det står beskrevet. Soya-protein kan være et næsten lige så godt alternativ til whey (læs: næsten), jeg er fx mælkeallergiker og bruger det istedet for whey.

Den vil jeg læse senere, når jeg lige får tid :)

Men du siger jo selv næsten - så hvis trådstarter ingen direkte grund har til at vælge soya-protein, så ville valle-protein altså være at forestrække ?

Soya-protein optages lidt langsommere end valle - så det er et billigt og fornuftigt alternativ til eksempelvis kassein.. Mener dog kassein optages endnu langsommere :) + at soya-protein koster næsten gratis! :8
Geisha is... Japanese girl!
Brugeravatar

[quote="Asbjørn"]Tak for den gode respons på mine spørgsmål :)

Men NO XPLODE lyder til at være et produkt der er værd at prøve. Er det en erstatning for kreatin eller skal man stadig indtage kreatin samtidig med at man bruger NO XPLODE?

Nej NO XPLODE indeholder ikke nok kreatin. Køb noget bodylab kreatin og tag sammen med [-X
Train insane! Or remain the same

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Dødløft: 180.00

kwarzon skrev:
Asbjørn skrev:Tak for den gode respons på mine spørgsmål :)

Nej NO XPLODE indeholder ikke nok kreatin. Køb noget bodylab kreatin og tag sammen med [-X

Ok, det gør jeg så :D

Prøvede NO XPLODE idag, det er da noget værre stads. Rørt op i vand ligner det noget rødt sukkerstads og smager som slik :?

Men havde en fin effekt, øgede uden problemer i både bænk & BOR i dag, hvor jeg de sidste par træninger ikke har kunnet tage lige så mange reps med en vægt der var 2 kg mindre i begge øvelser. Holdt også kortere pauser imellem sets, havde mere energi, og mindre smerter og følte endda jeg kunne have kørt tungere i BOR.

Om det bare er indbildt at der er en effekt, eller om motivationen bare var bedre i dag vil tiden vise. Men indtil videre har jeg da en positiv indstilling over for produktet.

Styrkeliste

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 38 gæster