Alder: 19år (03-04-88)
Bopæl: Thisted, Thy-landet i Danmark selvfølgelig
Arbejde: HF-studerende (1år), intet arbejde udover det, men søger dørmands arbejde, ellers stærkmand/powerlifting i fritiden
Højde: 184cm
Vægt: 100kg (+/- 4kg )
Konkurrencer :
Danmarks Stærkeste mand i lønborggård (nr. 6)
Morsø stærkeste mand nr. 2 som 17årig
Morsø stærkeste mand nr 1 som 19årig og tilmed vinder over Asbjørn Riis, the legend.
Samt en 580kg total til RAW nordland cup i styrkeløft som 18årig
Hvornår begyndte du at træne?
Jeg gik til fodbold siden jeg var 4-5år gammel og udviklede mig faktisk til at være temmelig god i målkassen. Jeg var udvalgt til forskellige ungdomstalentgrupper (DIF) og var 1-2 frasorteringer fra u-landsholdet, men sådan skulle det ikke blive. Begyndte så at styrketræne for at undgå at få ondt i ryggen og ikke mindst fordi jeg var fascineret over bænkpres og Arnolds Schwarzeneggers fysik, så begyndte at lave noget rodet træning for at få et stort bryst og ikke mindst udvikle mit spil. Det endte så med at fodbold blev frasorteret på grund af for meget stress og generelt manglende opbakning fra venner og spillere til at fortsætte fodbolden, og jeg blev mere og mere forelsket i at løfte heavy!
Thomas Jagd’s vise ord hjalp mig på rette vej, så i stedet for at læse BB-blade og lignende for at hente inspiration til programmerne hentede jeg dem fra styrkeløft genren, fx sheiko og WSB, kortes 3x3, og hjemmelavede programmer bygget på masser af forskellige systemer, og det gav pote! Min træning har altid båret præg af min egen indstilling og ikke mindst at der skulle være mening med galskaben, ellers var det også lige meget, og det var også grunden til at jeg har brugt masser af tid på nettet til at anskaffe mig viden og i dag er jeg nr. 6 i Danmark, og dette som 19årig, vægt på 100kg og træningserfaring som er på lige godt 4-5år max og LIFETIME DRUGFREE! BUT ALL-TIME UNCONTROLABLE STRENGTH-BEAST! ;D
Har fået en masse motivation fra Riis (både den store og den lidt mindre) til træningen og de har virkelig hjulpet mig med meget, og stået for største delen af min udvikling som atlet indenfor styrke hvilket også har hjulpet meget på min progression.
Hvad er dine mål og ambitioner?
Mit langsigtede mål er Danmarks stærkeste mand og så via dette til internationale konkurrencer og se hvor godt jeg kan være med clean! Kortsigtede er bare at nakke dødløft rekorden i Powerlifting i 100kg/110kg klassen og så ellers bare nyde turen! Kunne være fedt med dødløft over 400kg engang i mit liv ?
Hvordan ser en helt almindelig dag ud for dig?
Står op kl. 7:10 og så ellers 45min med at gøre mig klar og så i skole til 13-15 stykker. Så æde igen og måske handle og hvad man nu gør (hvis ikke der er tid til en quicke træning) og så til træning om aftenen i Studie7 eller hos Asbjørn Riis, ellers står den bare på svømning og restitutionsarbejde.
Det sker dog af og til jeg bliver hjemme og hygger mig eller skal noget andet.. men det sjældent.
Hvilke kosttilskud bruger du?
Omnimin multivitamin, fedtsyre fra bodylab, kreatin monohydrat (dog kun mod konkurrence eller andet specielt) proteinbare.
Kosten? Hvordan ser den ud?
Hm, generelt er youghurt med havregryn om morgenen, samt en bar. Senere noget pitabrød + kakaomælk/mælk fra cafeteriet på skolen, det gentages så 1-3 gange om dagen. Hjemme efter skole bliver der oftest lavet 500-1000gram hakkebøf oksekød med ris (brune/hvide) samt grøntsager fra fryseren, men det kan også være æggekage med bønner i tomat, råstegte kartofler med kylling, eller bare havregrød. Bliver gentaget lige inden træning og har som regel små spist hele eftermiddagen til aften med brød og proteinbare og hvad ved jeg op til næste måltid. Fokus for mig er et godt måltid før træning og gerne noget som ikke optages for hurtigt så jeg har mere energi til træningen. Efter træning bliver der så drukket en shake eller spist en bar eller 2, og så ellers direkte hjem og lave oksekød eller noget lignende igen. (prøv også speltpasta, smager sku okay).
Hvad mit samlede kalorie indtag reelt er, ved jeg faktisk ikke..