Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

MathiasMoeller skrev:Er der nogen som mener at det godt kan lade sig gør uden 2 dages hvil om ugen?

Evald skrev:MathiasMoeller skrev:Er der nogen som mener at det godt kan lade sig gør uden 2 dages hvil om ugen?
Jeg tror du undervurdere hvor vigtig hvile er for muskelvækst. Overvej lige hvilke konsekvenser en skade eller overtræning, kan have for dine muskler, og om det er det værd at satse.

holstc skrev:Hvorfor mener du det?
Jeg har selv oplevet den bedste fremgang med høj frekvent træning, og jeg er langt fra den eneste - både ift. styrke og masse.
Vægtløftere har i årtier brugt meget høj-frekvent træning med stor succes, og styrkeløftere er begyndt at gøre det samme med næsten ligeså stor succes.
http://www.strengtheory.com/high-frequency-training-for-a-bigger-total-research-on-highly-trained-norwegian-powerlifters/
Prøv at læs artiklen i ovenstående link - det er meget interessant!
(se min log)
Det jeg mener er, at man ikke bare lige springer ud i et højfrekvent træningsprogram. Det kræver noget tilvænning for kroppen. Derudover kræver det en del mere planlægning, for at få det til at fungere. Man kan hurtigt komme til at brænde ud, hvis man bare jerner derud ad. 

Evald skrev:holstc skrev:Hvorfor mener du det?
Jeg har selv oplevet den bedste fremgang med høj frekvent træning, og jeg er langt fra den eneste - både ift. styrke og masse.
Vægtløftere har i årtier brugt meget høj-frekvent træning med stor succes, og styrkeløftere er begyndt at gøre det samme med næsten ligeså stor succes.
http://www.strengtheory.com/high-frequency-training-for-a-bigger-total-research-on-highly-trained-norwegian-powerlifters/
Vi er slet ikke uenige om, at høj frekvent træning er godt.(se min log)
Det jeg mener er, at man ikke bare lige springer ud i et højfrekvent træningsprogram. Det kræver noget tilvænning for kroppen. Derudover kræver det en del mere planlægning, for at få det til at fungere. Man kan hurtigt komme til at brænde ud, hvis man bare jerner derud ad.

holstc skrev:Evald skrev:MathiasMoeller skrev:Er der nogen som mener at det godt kan lade sig gør uden 2 dages hvil om ugen?
Jeg tror du undervurdere hvor vigtig hvile er for muskelvækst. Overvej lige hvilke konsekvenser en skade eller overtræning, kan have for dine muskler, og om det er det værd at satse.
Hvorfor mener du det?
Til OP:
Hvad er din bænkpres-, squat- og dødløftfrekvens normalt?

Disko-D skrev:Nu glemmer du også at nævne at højfrekvens træning, kræver at man arbejder i den lidt lavere ende af intensiteten, for netop at kompensere for den meget høje frekvens. Og ikke mellem 75-90 % hele tiden.

MathiasMoeller skrev:Disko-D skrev:Nu glemmer du også at nævne at højfrekvens træning, kræver at man arbejder i den lidt lavere ende af intensiteten, for netop at kompensere for den meget høje frekvens. Og ikke mellem 75-90 % hele tiden.
Når du siger ikke mellem 75-90 % hele tiden, mener du så i basisøvelserne eller suppleringsøvelserne?
For at være helt ærlig, så har jeg ikke den store idé om, hvor mange procent jeg kører ved suppleringsøvelserne som fx leg extensions eller bicepscurls.
Men i disse suppleringsøvelser er jeg vel oftest under de 75 % intensitet, hvis jeg fx sigter efter 2 gentagelser mere end det antal som står i programmet?
Vil det hjælpe, hvis jeg i isolationsøvelserne arbejder med TUT for at få intensiteten ned?

Disko-D skrev:holstc skrev:Evald skrev:MathiasMoeller skrev:Er der nogen som mener at det godt kan lade sig gør uden 2 dages hvil om ugen?
Hvorfor mener du det?
Til OP:
Hvad er din bænkpres-, squat- og dødløftfrekvens normalt?
Nu glemmer du også at nævne at højfrekvens træning, kræver at man arbejder i den lidt lavere ende af intensiteten, for netop at kompensere for den meget høje frekvens. Og ikke mellem 75-90 % hele tiden.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster