Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1490
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1488

Følg bodybuilding.dk på

Tilbud på The Flexible Periodization Method

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Tilbud på The Flexible Periodization Method

Er du træt af færdig lavede træningsprogrammer der ikke virker for
dig? Invester i "The Flexible Periodization Method og lær at lave et træningsprogram tilpasset præcis til dine behov. The Flexible Periodization Method var oprindelig tiltænkt fysiske trænere og personlige trænere, alle med tilstrækkelig interesse i at lave deres eget træningsprogram har glæde
af denne bog.Invester i The Flexible Periodization Method" senest den 22 januar og modtag bogen samt 5 ekstra bonuser til en samlet vaerdi af 772.50 kroner.

Note: Bogen er på engelsk

Se videoen og læs mere om tilbudet her:
http://yestostrength.com/index.php?option=com_content&task=view&id=134&Itemid=127
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Så er tilbudet startet!
Thomas Bay
Brugeravatar

Styrkeliste

5 ekstra bonusser?
Lyders ellers spændende!
"You never have to wait for a squat rack on Christmas morning"
- Ben "Pak Man" Pakulski

"Strong people are harder to kill than weak people, and more useful in general."
- Mark Rippetoe
Brugeravatar

Reputation point: 0

Træner her: Hjørring Styrkesport

Jeg har fået Karsten til at kigge forbi tråden og svare på et par spørgsmål, hvis der er nogen.
Thomas Bay
Brugeravatar

Styrkeliste

Hvis jeg var faldet over den side uden at have læst dette topic først, havde jeg troet det var et stort scam om at lokke penge ud af mig... :)
Sidst rettet af Grumpy 20. jan 2011, 10:27, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

Moderator

Reputation point: 185

Geografisk sted: Danmark

Nders skrev:Hvis jeg var faldet over den side uden at have læst dette topic først havde jeg troet det var et stort scam om at lokke penge ud af mig... :)

+1
Brugeravatar

Reputation point: 10

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

Showtek skrev:
Nders skrev:Hvis jeg var faldet over den side uden at have læst dette topic først havde jeg troet det var et stort scam om at lokke penge ud af mig... :)

+1

+2

Træner her: Zielkes Fitnessklub

KOSTER DEN KUN 200 DKK?!? :afraid:
http://www.frederikbahne.wordpress.com
- Strength has nothing to do with how much you can squat, but how much effort you put in it -
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 52.50
- Squat: 60.00
- Dødløft: 65.00

Nicobruun skrev:5 ekstra bonusser?
Lyders ellers spændende!

Her er mere information om de 5 bonusser. Alle bonusser saelges fra vores online store. Baade de to boeger (Combination Exercises - AKA Magnificent 35 0- samt Best Butt on the beach) saelges derudover fra amazon.com, muscledrivethru.com, ptonthenet.com or ironmind.com). The Flexible Periodization MEthod saelges fra de samme websites - laes mere om FPM her http://www.yestostrength.com/the-flexib ... grams.html

The Yes To Strength Planning And Programming Sheets = excel file med 1 en tom template til at lave dine egne makrocyclus planer. Forklaring til alle raekker er givet i kommentar bokse. 2. tom template til at skrive dit konkrete program (et template for styrkeprogrammer og en template for intervalprogrammer) alle forklaringer i kommentar bokse. Du kan downloade disse til din computer og bruge dem igen og igen. Jeg bruger selv disse filer konstant.
Combination Exercises - laes mere her http://www.yestostrength.com/combinatio ... nt-35.html
“How To Create Your own Exercises”. 1How To Create EXTREMELY sport specific exercises for athletes. 2 How to create “exercise progressions” 3: How To Create Combination Exercises for use in the ISS and SIS blocks in a macro cycle.3. Her er et et uddrag: Define the accentuated region of force: The accentuated region of force production is “the region (joint angle) in a movement, where maximum dynamic force is expressed (2).
Example: In the barbell squat – often used by runners – the accentuated force region is close to the bottom of the squat (the hip joints are in flexion) and the lower extremities produce a vertical action force into the ground. In sprinting on the other hand, except for the action in the start block and possibly the early acceleration phase, the accentuated region of force is close to 0 degrees of hip extension and the lower extremities produces a horizontal action force. Barbell Squat does not reproduce the strength required in running. Walking lunges dragging a sled is currently the most specific strength exercise I am aware of that meets this demand (and contrary to popular belief, they can be trained wit HEAVY LOADS and low reps).
The Yes To Strength Training Diary: Excel fil me tom template til at indskrive din traening, inklusive kolonner hvor du selv kan vurdere dit fokus. PDF der forklarer 1: Hvordan du udfylder den tomme template. 2 Hvordan du analyserer den gennemfoerte traening.
“Best Butt on The Beach: http://www.yestostrength.com/best-butt- ... beach.html

Med hensyn til prisen paa 194 kroner, saa den i samme leje som andre boeger af samme type og samme stoerrelse (400 sider). Som naevnt i det link du klikkede paa, saa er bogen oprindelig skrevet for fysiske traenere og personlige traenere, der kan bruge informationen i bogen til at lave bedre traeningsprogrammer og dermed tjene flere penge. Ogsaa som naevnt paa linket kan bogen bruges af enhver med en vis bagrundsviden og en serioes interesse i at lave sit eget program, men hvis du - set fra din stol - ikke er overbevist om at bogens indhold vil bibringe dig en tilsvarende vaerdi, for eksempel i form a viden eller fremgang, ja saa skal du selvfoelgelig ikke koebe den.

Mange Hilsener,
Karsten

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Der siges i youtube-klippet, at den oprindeligt var lavet til professionelle trænere og topatleter.

Så ville jeg, som bare har bodybuilding som et hobby/stor interesse i min fritid, spørge, om jeg kunne få stor brug ud af den? Jeg mener, ville jeg kunne forstå bogen ordenligt til at kunne lave mit eget træningsprogram? Eller skal man være til klogere for at man kan forstå bogens indhold, og derefter bruge det? :)

Jeg laerte oprindelig om kombinationsoevelser fra Istvan Javorek, som nogle maaske har hoert om (han kan googles). Naar man foerst har faet aabnet oejnene for at man kan sammensaette 2 eller flere oevelser i en sekvens (altid med et specifikt formaal) er det kun fantasien der saetter graenser.

Baade den naevnte rapport men ogsaa bogen "Combination Exercises" forklarer principperne for at skabe dine egne kombinationer.

Her er et par eksempler paa kombinationsoevelser:

http://www.youtube.com/user/exercisewiz ... _NPo0c_NTQ

http://www.youtube.com/user/exercisewiz ... T0SWS6IhlE

http://www.youtube.com/user/exercisewiz ... mvEHKmNDWY

Tilpas belastning, antal gentagelser per saet og antal saet saa det passer til dig og dine maal.

Karsten

Hej Karsten :)
er det muligt at få den som alm bog eller er det kun som download den koster 194 DKK?
Og hvis ja, hvad er fragten?

2. Jeg dyrker kampsport, vil bogen være af interresse for mig eller er det kun med henblik på bodybuilding?

mvh.
F.Bahne
- Strength has nothing to do with how much you can squat, but how much effort you put in it -
Brugeravatar

Styrkeliste

wba0908 skrev:Der siges i youtube-klippet, at den oprindeligt var lavet til professionelle trænere og topatleter.

Så ville jeg, som bare har bodybuilding som et hobby/stor interesse i min fritid, spørge, om jeg kunne få stor brug ud af den? Jeg mener, ville jeg kunne forstå bogen ordenligt til at kunne lave mit eget træningsprogram? Eller skal man være til klogere for at man kan forstå bogens indhold, og derefter bruge det? :)

Bogen var oprindelig skrevet til personlige traenere og fysiske traenere og undertitlen er "How Strength Coaches and Personal Trainers create completely individualised long term training programs for the fitness enthusiast, the world class athlete and everybody in between".

Bodybuilding er IKKE naevnt direkte, men de tre foerste af de 7 naevnte blokke har "structural strength som et af traeningsmaalene og under structural strength hoerer oeget muskelmasse.

Jeg foeler ikke at jeg kan vaere mere praecise end at sige at bogen kraever en vis baggrundsviden.
Om du kan faa noget ud af den afhaenger ogsaa af hvor intenst du studerer materialet. Bogen giver principperne for at lave dit eget traeningsprogram, der er ingen faerdiglavede programmer i bogen.
Den del af bogen er mest direkte anvendelig uden yderligere studier er de saakaldte "methodvariations" (klik paa linket vedr "The Flexible PEriodization MEthod" i min tidligere post) eller paa linket med den danske tekst.

Jeg haaber, at alle der laeser dette forum, kan forstaa at jeg ikke er interessret i at prakke jer bogen paa, hvis ikke i kan bruge indholdet.

karsten Jensen skrev:Jeg haaber, at alle der laeser dette forum, kan forstaa at jeg ikke er interessret i at prakke jer bogen paa, hvis ikke i kan bruge indholdet.

jeg bestiller bogen lige så snart min far kommer hjem :)
Brugeravatar

Styrkeliste

F.Bahne skrev:Hej Karsten :)
er det muligt at få den som alm bog eller er det kun som download den koster 194 DKK?

2. Jeg dyrker kampsport, vil bogen være af interresse for mig eller er det kun med henblik på bodybuilding?

mvh.
F.Bahne

Hej Bahne,

Vi saelger ogsaa FPM som paperback du skal da bestille via http://www.yestostrength.com/virtuemart/358.html total prisen er 95 canadiske $, dvs fragt er ca 50 $. Der kan sikkert komme dansk told oveni.

Som naevnt i et tidligere indlaeg er bodybuilding ikke naevnt i bogen. Der er derimod en raekke kampsports eksempler jeg har brugt i praksis med Nicole Sydboege (tidl verdensmester i ju-jitsu, Mark O Madsen, VM soelv i brydning og Daniel Roopnarine 3rd Dan, Gojy Karate)

Karsten

F.Bahne skrev:
karsten Jensen skrev:Jeg haaber, at alle der laeser dette forum, kan forstaa at jeg ikke er interessret i at prakke jer bogen paa, hvis ikke i kan bruge indholdet.

jeg bestiller bogen lige så snart min far kommer hjem :)

Tak!

karsten Jensen skrev:
F.Bahne skrev:Hej Karsten :)

mvh.
F.Bahne

Hej Bahne,

Vi saelger ogsaa FPM som paperback du skal da bestille via http://www.yestostrength.com/virtuemart/358.html total prisen er 95 canadiske $, dvs fragt er ca 50 $. Der kan sikkert komme dansk told oveni.

Som naevnt i et tidligere indlaeg er bodybuilding ikke naevnt i bogen. Der er derimod en raekke kampsports eksempler jeg har brugt i praksis med Nicole Sydboege (tidl verdensmester i ju-jitsu, Mark O Madsen, VM soelv i brydning og Daniel Roopnarine 3rd Dan, Gojy Karate)

Karsten

kender godt Nicole, træner med hende tit og hendes mand, Kim Christensen er min landstræner :)
Okay, så tror jeg at jeg bestiller den som download til min bærbare :D
/f.Bahne
Brugeravatar

Styrkeliste

Den mest praktiske og direkte (uden ekstra laesning) brugbare del af "The Flexible PEriodization Method" er de 59 metodevariationer der daekker styrketraening, plyometrisk traening samt udholdenheds og hurtighedstraening.

Metodevariationer er variationer af de fundamentale traeningsmetoder. Her under er er et eksempel paa en varation af maksimal metoden - loeft de tungest mulige vaegte (uden hensyntagen til hastigheden).

Metoden er inspireret af Steve Justa, staerkmand og forfatter til bogen "Rock, Iron, Steel" (www.ironmind.com). Du kan bruge metoden, hvis du har 2 eller flere aars traening i bagagen. Metodens formaal er at udvikle maximal styrke via tilpasninger i nervesystemet, saa det er ikke en metode, der (som regel) giver stoerre muskler. Traening af den enkelte oevelser tager relativ lang tid, saa metoden passer bedst i en sitation, hvor dit program er fokuseret paa 2-4 oevelser

# of lifts x %1RM # of lifts x %1RM
24 70 15 82,5%
21 75% 12 85%
18 80% 9 87%
15 82,5% 6 90%
12 85% 5 80-100 and?

Metoden er bygget op omkring 10 traeningspas med et test af din 1RM i det sidste pas. Metoden starter med et relativt hoejt antal enkelt loeft og relativ lav intensitet. Gradvis reduceres antallet af loeft, mens intensiteten oeges.

Du kan traene metoden 3 x per uge over tre uger og teste i den fjerde uge, eller du kan traene metoden 2 x per uge og skyde en "power dag" ind imellem. HVert traeningspas bestaar af et antal enkeltloeft med den angivne procent af din 1RM. Du kan supersaette 2 loeft eller du kan traene et loeft ad gangen. Pause mellem hvert loeft er indtil din "parathedsgrad" er 4 paa en skala til 5, hvor 5 er 100% klar. (Hvor lang tid det er afhaenger af hvor hurtigt du restituerer).

En max styrke phase skal ideelt set vaere 6-12 uger (afhaengig af traeningsbaggrund og maal) og du kan derfor bruge denne metodevariation to gange itraek. HVis dit slut maal for eksempel er squat bag efter styrkeloeft regler kan det vaere den variation du bruger til sidst. Foerste gang du traener metoden, skal du bruge en oevelse, du ved hjaelper din squat squat bag. Det kan for eksempel vaere box squat, good mornings eller squat der er dybere end kraevet.

Programmet kunne da se saaledes ud: UGe 1-4: Box Squat Uge 5-8 Squat Bag

Hilsen
Karsten

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 68 gæster