Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1141
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1138

Følg bodybuilding.dk på

Tilrettelæggelse af bulk/cut

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej folkens.
Håber I vil hjælpe mig videre.

Sagen er den, at jeg er i gang med mit 1. Træningsår. Jeg startede min hobby på et lidt dumt tidspunkt i forhold til bulk/cut.
Jeg er næsten færdig med mit første cut - mangler kun et par kilo. Men vil det ikke være dumt at begynde mit nye bulk hen imod sommeren?

Hvordan plejer I at køre jeres bulk/cut perioder?

På forhånd tak.

Reputation point: 20

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Nu er bulk og cut jo altså ikke sæson specifikt. Hvis du gerne vil være ripped til sommer, kan det grangiveligt være en dårlig idé at bulke. Eventuelt kan du bulke en kort periode, eller overleve en sommer som "tyk".
Most everyone's mad here.
Brugeravatar

Reputation point: 192

Logbog: Vis logbog

Det er fuldstændig individuelt. Det kommer an på hvor stor du er, hvor høj en fedtprocent du har mm.

Men jeg regner med at bulke i et par måneder fra nu af også, når jeg mener at jeg skal til at cutte igen, så jeg kan nå at være ripped til sommer, så begynder jeg på det.

Reputation point: 15

Styrkeliste
- Bænkpres: 122.50
- Squat: 135.00
- Dødløft: 170.00

Benjamin Reilly skrev:Nu er bulk og cut jo altså ikke sæson specifikt. Hvis du gerne vil være ripped til sommer, kan det grangiveligt være en dårlig idé at bulke. Eventuelt kan du bulke en kort periode, eller overleve en sommer som "tyk".

Tak for dit input.
Vil du fortælle, hvordan du plejer at køre dine bulk/cut perioder? Det er rart at have en retningslinje.

Det gælder også andre BB'ere; I er meget velkomne til at komme med jeres måde at bulke/cutte.

Ole_S skrev:
Benjamin Reilly skrev:Nu er bulk og cut jo altså ikke sæson specifikt. Hvis du gerne vil være ripped til sommer, kan det grangiveligt være en dårlig idé at bulke. Eventuelt kan du bulke en kort periode, eller overleve en sommer som "tyk".

Tak for dit input.
Vil du fortælle, hvordan du plejer at køre dine bulk/cut perioder? Det er rart at have en retningslinje.

Det gælder også andre BB'ere; I er meget velkomne til at komme med jeres måde at bulke/cutte.

Jeg spider mindre eller mere, og justerer mit aktivitetsniveau når det nødvendigt (primært under cut). En generel observation er dog, at jeg spiser ganske lowcarb under cut. Jeg kan godt lide simple ting nemlig. Men der er nok nogen med mere erfaring der ude, der har bedre ideer at dele ud af.
Most everyone's mad here.
Brugeravatar

Reputation point: 192

Jeg tænker mest på tidscyklus. Hvordan folk herinde tilrettelægger deres bulk/cut perioder :)

Når jeg bulker, så ligger jeg i overskud..

Når jeg cutter, så ligger jeg i underskud..

Hvor længe de to faser er, afhænger af målsætninger og hvordan fedtprocenten udarter sig.

Det tyder meget på du intet reelt (objektivt) mål har dig. Start med at sæt dig det, så kan du planlægge dine bulk og cut perioder efter det.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Pind skrev:Når jeg bulker, så ligger jeg i overskud..

Når jeg cutter, så ligger jeg i underskud..

Hvor længe de to faser er, afhænger af målsætninger og hvordan fedtprocenten udarter sig.

Det tyder meget på du intet reelt (objektivt) mål har dig. Start med at sæt dig det, så kan du planlægge dine bulk og cut perioder efter det.

Jo, jeg har et mål med min træning. Jeg vil gerne stå fit til sommer. Derfor er jeg ret træt af, at min første bulk/cut periode startede så skævt. Jeg må bulke 3 måneder frem cirka og se hvordan fedtprocenten ser ud :)

Men den gængse måde at bulke/cutte på vel at starte sit bulk i slutningen af sommeren og fortsætte det indtil 3-4 måneder før næste sommer. Og på den måde bruge de 3-4 måneder på at cutte. :)
Sidst rettet af Ole_S 11. dec 2013, 22:53, rettet i alt 1 gang.

Ole_S skrev:Jo, jeg har et mål med min træning. Jeg vil gerne stå fit til sommer.

Hvilket vil sige at jeg havde ret i det jeg skrev..

"jeg vil gerne være fit til sommer", er ikke et objektivt mål. Målsætninger, som er subjektive, kan ikke bruges til specielt meget, da man for det meste aldrig opnår dem. De har en tendens til at ændre sig konstant.

Find dig, som jeg sagde, nogle objektive mål. Det vil gøre planlægningen meget nemmere fremadrettet.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Pind skrev:
Ole_S skrev:Jo, jeg har et mål med min træning. Jeg vil gerne stå fit til sommer.

"jeg vil gerne være fit til sommer", er ikke et objektivt mål. Målsætninger, som er subjektive, kan ikke bruges til specielt meget, da man for det meste aldrig opnår dem. De har en tendens til at ændre sig konstant.

Find dig, som jeg sagde, nogle objektive mål. Det vil gøre planlægningen meget nemmere fremadrettet.

Forstår ikke helt hvad du mener.
Men tror jeg har fundet måden, jeg vil gøre det.

Tak for din hjælp. :)

Ole_S skrev:
Pind skrev:

Subjektivt er hvad du selv mener. f.eks er ordet "fit" eller "i god form" subjektivt da det kan menes på forskellige måder alt afhængigt af hvem der siger det.

Et objektivt mål kunne f.eks. være "jeg skal stige 10 kg i bænkpres i de næste 10 uger" eller "jeg skal tabe mig 4 kg fedt de næste 2 måneder".
"Second by second, you lose the opportunity to become the person you wanna be. When are you gonna stop making excuses, and take charge of your fucking life?"

-Greg Plitt

My skin is too thick and bulletproof, to touch me!
Brugeravatar

Reputation point: 47

hjælpervenner skrev:
Ole_S skrev:
Pind skrev:

Subjektivt er hvad du selv mener. f.eks er ordet "fit" eller "i god form" subjektivt da det kan menes på forskellige måder alt afhængigt af hvem der siger det.

Et objektivt mål kunne f.eks. være "jeg skal stige 10 kg i bænkpres i de næste 10 uger" eller "jeg skal tabe mig 4 kg fedt de næste 2 måneder".

Netop som den gængse metode, som jeg beskrev tidligere i tråden.
Tak for dit input :)

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster