Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69535 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050005 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1421
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1418

Følg bodybuilding.dk på

TJ91's Log

Udskriv emne

Opret en logbog og lad andre følge din træning

Tilbage til Logbog

Alder: 18
Højde: 190 cm
Vægt: 74,9kg

Jeg er ny her på siden, men har kigget lidt rundt herinde i et stykke tid. Nu har jeg så her efter nytår besluttet at det skal være slut med at være et omvandrende gespenst og der nu skal noget huld på kroppen. Jeg har oprettet loggen i håb om at den vil motivere mig og så BB.dk kan følge med i min træning og komme med eventuelle kommentarer til forbedringer. :)

Jeg er begyndt på Practical Programming Novice Program og ønsker at veje 80kg til juni 2010 hvor fedt-muskel raten er næsten ligegyldig. Udover at tage på ønsker jeg også at forbedre min styrke og har sat styrkemål for de involverede øvelser nedenfor.

Mål
Efter 12 uger/36 workouts
Kropsvægt: 75kg
Squat: 3x5@75kg - Mål nået 3/2/2010 efter 15 træninger.
Dødløft: 1x5@110kg
Bænkpres: 3x5@60kg
OH Press: 3x5@40kg - Mål nået 15-2-2010 efter 19 træninger.
Chinups: 10 reps
Pullups: 8 reps

Efter 24 uger/72 workouts
Kropsvægt: 80kg
Squat: 3x5@110kg
Dødløft: 1x5@150kg
Bænkpres: 3x5@75kg
OH Press: 3x5@50kg
Chinups: 3x5@BW+10kg
Pullups: 15 reps
Sidst rettet af TJ91 15. feb 2010, 22:20, rettet i alt 9 gange.

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Mine første to træninger!

Lørdag 2-1-10
Workout A
Morgenvægt: 69,6

Idag skulle jeg så finde min startvægt i de første to øvelser. Morgenvægten var uhyggeligt lav. Passer den har jeg tabt mig ca. 2,5kg igennem julen! :? Jeg har sovet og spist meget lidt de sidste to dage så skyldes måske tømt mave og dehydrering.

Squat
3x5@35kg
Havde meget meget svært ved at holde håndleddene rette når jeg holdte stangen lowbar og således gjorde det pænt nas i dem. Tror jeg skal arbejde på noget skulder-mobilitet. Var også lidt øm i lænden efter mine squats, tror jeg gik for dybt.

Bænkpres
3x5@32,5kg
Kørte fint, men lagde den lidt dumt ind så det igen kunne mærkes i håndleddet.

Chinups
4/4/3@BW
Første sæt kom jeg godt nok også op på 5. rep, men min bane og fart ændrede sig markant så talte den ikke med og stoppede der. Valgte ikke at køre til failure i de to efterfølgende sæt, selvom programmet foreskriver det.

Alt i alt en fin aftentræning. Da jeg kom hjem fik jeg ikke min shake, men fik noget at spise ca. 1 time efter.

Mandag 4-1-10
Workout B
Morgenvægt: 69,6

Igen var min vægt på 69,6kg! Ser desværre ud til at jeg trods utallige familiesammenkomster og nærmest skræmmende fed mad i rigelige mængder har jeg formået at tabe 2,5kg! ](*,)
Så meget betyder det altså at man får 6-7 måltider ind og ikke 2-3!

Siden sidste træning fik jeg også tænkt over min Chinup-form. Jeg blev lidt i tvivl om jeg skulle gribe lidt bredere end skuldrene eller lidt smallere. Hvis jeg greb bredt ville jeg nemmere kunne presse skulderbladene sammen i toppen af bevægelsen, men til gengæld ville jeg ikke kunne tage så mange og mine arme ville heller ikke få helt lige så mange høvl. Besluttede at jeg ville lade dem være som jeg tog dem - lidt smallere end skulderbredde.

Da juleferien snart er slut er jeg begyndt at forsøge at omstille mig fra min dumme ferievane med at gå i seng kl. 4-5 og vågne kl. 15 næste dag når solen næsten er gået ned. Af selvsamme årsag havde jeg fået meget lidt søvn og var ikke specielt opstemt og jeg blev tilmed nød til at gå de 2 km derned.
På vej til træning kunne jeg mærke lidt ved lænden, formentlig fra sidste omgang Squats.

Mine Squats idag var snarere et upper back-workout end det var bentræning, men til gengæld fik jeg nogenlunde styr på de løse håndled! :mrgreen:
Fik også gjort noget ved dybden så jeg ikke går helt så dybt, men tror stadig jeg er under parallel.

Udover det fik jeg fundet mine startvægte til Military Press og Dødløft - og fik tilmed smidt 2 ekstra sæt Dødløft på! Jeg kørte til gengæld alt for lidt opvarmning til Dødløft og min teknik var ret rådden, men jeg havde efterhånden styr på det ved det 3. sæt.
Valgte at starte på 60kg selvom det er noget højt fordi jeg så ikke behøves lægge stangen op. Jeg bliver så til gengæld nød til at stige knap så hurtigt som jeg ellers havde tiltænkt.

Squat
3x5@40kg
Ikke helt så dybe, bedre opspænd i ryggen og håndleddene klarede sig langt bedre i denne omgang, men der skal stadig arbejdes på det.

OH Press
3x5x27,5kg
Var lidt usikker på om albuerne var foran stangen, men de kørte godt.

Dødløft

3x5x60kg
Rådden opvarmning, 2 sæt mere end jeg skulle. En alt for tung startvægt i virkeligheden, men må kompensere ved ikke at stige helt så hurtigt.
Til gengæld gik det endelig op for mig efter 2. sæt at jeg skulle have stangen midt over foden! #-o
Derefter blev stangen noget nemmere! :D

Jeg gik hjem mens jeg drak min shake og glædede mig til at sove i nat.

Tirsdag 5-1-10

Kosten i dag har kørt godt indtil videre. Udover det har jeg tænkt lidt over træningen i går. Jeg tror jeg skulle have holdt vægten i OH Press på 25kg, derfor nedjusterer jeg den. Derudover vil jeg stige de tidligere planlagte 15 kg i Dødløft næste Workout B hvis de 55kg Squat går godt.

Udover det har jeg aldrig nogensinde i mit liv haft så smadrede lår, baller og trapz. Her hen ad eftermiddagen er musklerne blevet helt stive i det og alene tanken om at trække på skuldrene eller at rejse sig op synes grufuld! :mrgreen:

Squats rule! :´)

I dag sner det virkelig meget og håber jeg kan slippe for at fremlægge AT i morgen og i stedet kan komme ud at kælke! :king:
Jeg håber også at den megen sne vil give mig centret næsten for mig selv, særligt hvis jeg også slipper for skole.

Velkommen til logland!

Hvordan ser den daglige kost ud?
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

Kostplan: Vis kostplan

Bay skrev:Velkommen til logland!

Hvordan ser den daglige kost ud?

Mange tak! :)

Her i ferien har det været noge turbulent, men her er en typisk dag:

6:30-7:00 - Havregryn eller muesli med tørrede frugt, nødder og havregryn.

9:30 - En rugbrødsklapsammen med kødpålæg. Skulle gerne blive to efter ferien.

12:00 - To rugbrødsklapsammener med kødpålæg.

15:00-15:30 - Variere her, afhængig af hvad der er i huset, men typisk to rugbrødsklapsammener med kødpålæg eller rester fra aftensmaden.

17:00-17:30 - En rugbrødsmad + en proteinshake på offdage.

19:00-20:00 - Aftensmad, typisk kød og kartofler eller ris, undertiden pasta. Derudover får jeg også en smule agurker og gulerødder.

21:00-22:30 - Typisk en lille portion havregryn e.l. og så nogle glas mælk.

På træningsdage tager jeg så en shake lige efter træning med bestående af 400 ml mælk, 50g carbs og ca. 30-35g whey 80.

Onsdag 6-1-10
Workout C
Morgenvægt: 71,5kg

Morgenvægten var usædvanlig høj kontra for to dage siden. Det virker meget usandsynligt jeg skulle have fået to kg ekstra på de sidste to dage. Jeg vil tro det kan skyldes at de sidste målinger var påvirket af foregående dages aktiviteter og at jeg sov meget længe. En anden, måske mere sandsynlig, forklaring er at jeg spiste et måltid ret sent fordi jeg ikke kunne falde i søvn. Det vil betyde at jeg ville have mere i maven da jeg vågnede end de andre dage.

Den usandsynligt store mængde sne der faldt i går og i nat gjorde at gymnasiet holdte lukket og derfor var der dømt tidlig træning! Til gengæld var der så meget sne at det tog mig henved 40 minutter at gå hen til centret og der blev ikke nogen kælketur pga. den megen sne.

Overordnet set synes jeg det gik rigtig godt i dag. Under alle de tunge sæt i Squat formåede jeg at holde et godt spænd i ryggen og mine håndled lige samt at holde mine albuer bag stangen. Under andet sæt tror jeg desværre jeg kom til at ligge lidt for meget vægt på venstre arm og det kunne efterfølgende mærkes i skulderen. Det var ikke så slemt så jeg besluttede at tage tredje sæt og der var ingen gener. Vægten i bænkpres og squat er forholdsvis let stadigvæk, men de begynder så småt at føles tunge. Endnu har jeg ikke været tæt på failure.

Squat

3x5@45kg
Kørte supergodt. Stadig let for benene, men voldsomt anstrengende for overkroppen.
I dag var der fokus på opspændet i ryggen så jeg forglemte mig lidt på dybden. Ved der var et enkelt opvarmningssæt der ikke gik dybt nok, men ellers gik jeg i hvert fald ikke for dybt.
Lidt ubehag i skulderen efter andet sæt.

Bænkpres
3x5@37,5kg
Ubehaget var nærmest væk i løbet af opvarmningen.

Pullups

4/2/1@BW
Kun failure i sidste sæt i dag. Tror jeg holdt for korte pauser og følte ikke rigtig de sad som jeg ville, men træthed og mangel på overskud gjorde jeg ikke ville gøre mere ved det i dag.

Under pullups tog ubehaget i skulderen til igen og også lidt knas med højre albue. Det i albuen er væk, tror irritationen skyldtes jeg lod mig falde for hurtigt.

Jeg drak min shake på vejen hjem og hjemme ventede der mig en masse sne der skulle skovles væk! :evil:

Fredag 8-1-10
Morgenvægt: Ikke målt pålideligt. 72,2kg efter morgenmad.

Første skoledag i dag og allerede weekend igen!
Samtidig var det også starten på min anden træningsuge!

Efter jeg havde skovlet sne fik jeg ondt i knæet. Jeg er usikker på om det skyldes Squat eller det faktum jeg slog mig selv over knæet med skovlen. :D
Heldigvis forsvandt det mens jeg powerwalkede op til mit center.

Squat
3x5x50kg
I dag havde jeg fokus på fodstand efter problemerne med knæet. Derudover gik det rigtig godt med både dybde og placering af stangen og håndleddene.
Desværre fik jeg igen ondt i skulderen, men jeg tror jeg har identificeret problemet. Jeg lægger stangen skævt ind så jeg lægger vægten ovre på venstre skulder.

OH Press
3x5x30kg
Kunne mærke bagefter jeg ikke skulle have taget dem her efter bøvl med skulderen ved squat. Ikke desto mindre gik det udmærket og jeg havde meget fokus på at holde albuerne foran stangen.
Under øvelsen begyndte jeg at få en svag svimmelhed. Tror det skyldtes dehydrering.

Chinups

4/3/2@BW
Tror tilbagegangen skyldes dels dehydreringen og dels at jeg også har taget vægt på siden sidste gang jeg kørte dem.

Ser ud til at det går stødt fremad. Du kan evt. smide lidt video op af diverse løft og få lidt feedback.

Fortsat god træning :)

Geografisk sted: Faaborg

Gårsdagens træning:

Mandag 11-1-10
Workout B

Energien var ikke i top, men motivationen for at stride sig igennem sne og kulde og komme ned til centret og få de 55kg op i Squat var brændende stærk! Desværre fik jeg igen problemer med skulderen under allerede første sæt.

Squat
3x5@55kg
Igen ondt i skuldrene. Prøvede ellers at have fokus på at lægge stangen ordentligt ind.

Dødløft

1x5@75kg
Rykkede dødløften frem dels for at give skuldrene en pause og dels for at bruge mine Squats som opvarmning. Havde svært ved at fokusere og mine løft blev en slags stivbenet dødløft over knæet. Heldigvis ikke noget der gjorde ondt.

Herefter nuppede en fyr bænken og dovenskab og mangel på tålmodighed fik mig til at træffe det fornuftige valg - at droppe bænken idag og lade min stakkels skulder hvile.
Jeg regner med at øve teknik i dødløft med singler på onsdag og udskyde min bænkpres dertil i stedet for den planlagte OH Press.
Sidst rettet af TJ91 13. jan 2010, 19:56, rettet i alt 1 gang.

Stenfeldt skrev:Ser ud til at det går stødt fremad. Du kan evt. smide lidt video op af diverse løft og få lidt feedback.

Fortsat god træning :)

Mange tak! :D
Kan helt sikkert også allerede nu mærke en fremgang i styrke; i går føltes det som om de 60kg i Squat sagtens ville kunne løftes og føler mig overbevist om at jeg ikke kunne det for 2 uger siden. Det mest fantastiske er at jeg ikke engang bliver rigtig øm længere, bortset fra gårsdagens dødløft. :?
Var ellers forberedt på at jeg ikke ville kunne gå normalt de første par uger! :mrgreen:

Ang. videoer regner jeg ikke med at smide nogle op pt da jeg er ret ny og jeg tror meget at det handler om at bevægelserne lige skal falde til. Min teknik i squats er klart forbedret fra jeg startede.
Det eneste større problem er min venstre skulder der bliver overanstrengt på en eller anden vis. Jeg er endnu ikke sikker på om det er at sidde i den lidt forvredne position eller om det er fordi jeg kommer til at lægge for meget vægt på den.

Derudover overvejer jeg at holde lidt igen på Dødløft indtil jeg lærer at løfte den ordentligt. Lige nu ryger hoften alt for hurtigt op og jeg hiver stangen op med næsten stive ben. Derudover presser jeg for meget fra forfoden og ikke fra hælen.

Onsdag 13-1-10
Workout C
Morgenvægt: 72kg

Kørte lidt dødløftsingles i dag i stedet for Squat. Jeg troede jeg godt kunne bænke, men under opvarmningen brokkede skulderen sig igen. Af samme årsag tog jeg kun 1 sæt pullups.

Dødløft

5x1@60kg
5x1@70kg
Blev bedre til at presse fra hælen og holde stangen tæt ind til mig. Derudover kranede jeg den ikke op og fandt ud af at min fodstand var lidt for smal.

Bænkpres

Her begyndte skulderen at mærkes igen. Sluttede på 3@35kg.

Pullups
3@BW

Lørdag 16-1-10
Workout A
Morgenvægt: 71,9kg
Første gang vægten er gået tilbage, but I blame alcohol. Fest i går! :dance:

Havde valgt at tage træningen idag frem for igår - dels på grund af skulderen og dels fordi der var gymnasiefest og jeg skulle klippes inden da. Motivationen var bestemt ikke i top i dag, men jeg havde ikke mistet lysten til at komme derned heldigvis.

På grund af bøvlet med min skulder var jeg forberedt på at måske skulle droppe Squats og Bænkpres. Heldigvis blev det ikke så slemt at jeg følte jeg gjorde ondt værre og jeg tror endda jeg fandt årsagen til at jeg fik smerten i skulderen.

Squats
3x5@55kg
Her fandt jeg løbende ud af at årsagen til smerten i skulderen var at jeg rackede vægten for hurtigt og på den måde vred skulderen ud i en yderstilling.

Chinups
For at give skulderen lidt hvil kørte jeg Chinups før Bænkpres. Føltes godt.
6/3/3@BW
Holdte for kort hvil før andet sæt og måske også tredje.

Bænkpres

3x5@42,5kg
Krydsede fingre for at skulderen ville klare sig igennem opvarmningen og de 3 sæt. Det gjorde den så! :D
På andet sæt failede min teknik en smule og jeg bænkede for langt oppe af brystet ellers fint.

Mandag 18-1-10
Workout B
Morgenvægt: 72,2kg

Steget i BW igen - ser ud til at gå stødt fremad.
Min skulder havde det fint i dag, men begyndte at kunne mærke en smule til den under Squats, men ikke noget særligt. Tror bare den skal have lidt tid.

Squat
3x5@57,5kg
Fokus på fodstand.

OH Press

3x5@35kg
Min teknik er seriøst ringe her. Skal have læst op på teknikken igen. Albuerne er ikke langt nok fremme, mine håndled tager al vægten og jeg tror ikke jeg griber rigtigt.

Dødløft

3x5@82,5kg
Min teknik er røvdårlig. Har besluttet at jeg deloader til 60kg og arbejder mig op derfra igen. Nu hvor jeg skriver det her ind har jeg sågar lidt ondt i ryggen som jeg er bange for skyldes en smule kranen.

Til slut vil jeg bemærke at dagen i dag var dagen hvor det skete. Midt i min dødløftopvarmning var der en fyr der ikke særlig diskret kommenterede at jeg havde en flot numse! Derefter skyndte jeg mig at blive færdig og tage hjem - uden at tage bad i omklædningsrummet naturligvis! :mrgreen:

Onsdag 20-1-2010
Workout C
Morgenvægt: 72,2kg

Smuttede ned i centret umiddelbart efter jeg havde spist. Det kunne mærkes på især pullups!

På vej derned gik det op for mig at det efterhånden var blevet vane - det er ikke længere et spørgsmål OM jeg skal derned men HVORNÅR. Indtil videre har jeg ikke skippet eller udsat nogle træninger og jeg synes det føles som om jeg bliver stærkere og synes også jeg kan ane lidt mere definition ved min venstre brystmuskel.

Squats
3x5@60kg
Fodpositionen spillede ikke helt, men der var god dybde og jeg fik "sat" mig godt ned.
Derudover var der stadig godt med overskud, hvis alt går vel kan jeg Squatte de planlagte 75kg om 2 uger.

Bænkpres
3x5@47,5kg
En smule bounce på brystet, men ellers fint og med overskud.

Pullups

3/3/3@BW
Tror at aftensmaden stadig lå lidt tungt. :D

Gik hjem med et skønt pump i bryst, ben og arme! :king:

BB.dk var utilgængelig igår så her kommer gårsdagens workout. Morgenvægten er fra i dag, d. 23.

Fredag 22-1-10
Workout A
Morgenvægt: 72,9kg (målt 23-1-10)

Squats
3x5@62,5kg
Begyndte at mærke lidt ubehag nederst på ryggen i venstre side helt nede ved halebenet næsten.

OH Press
3x5@37,5kg
Fandt mit greb tror jeg. Overvejer om jeg skal deloade til 32,5kg fordi jeg først lige har ordentligt styr på teknikken og fordi den var ret hård i dag og er bange for at stalle for hurtigt.

Chinups
6/5/2½@BW
Ved ikke lige hvad der skete på det sidste sæt, men gik i stå og kunne ikke komme videre op! ](*,)
Udover det var det ganske nydeligt.

ser fint ud, at du øger hver træningspas..
Udfører du ikke andre øvelser end de 4/5 stykker?

moretti12 skrev:ser fint ud, at du øger hver træningspas..
Udfører du ikke andre øvelser end de 4/5 stykker?

Nej, grundideen er at man øger sin styrke i de 4 hovedøvelser. Har man flere øvelser vil restitutionskravene uafværgeligt blive større og hindre progressionen.

Du kan læse om det her:
http://startingstrength.wikia.com/wiki/ ... ength_Wiki

Indtil videre har jeg en lille drøm om at jeg kan køre 2,5kg per workout op til de 80kg i Squat! :´)

Mandag 25-1-2010
Workout B

Missede morgenmaden i morges og fik ikke så meget at drikke i løbet af dagen så var spændt på hvordan det ville gå.

Squat
3x5@65kg
I første sæt var de ikke særlig dybe og holdte for kort pause mellem første og andet sæt. Heldigvis gennemførte det og formen var god i det tredje sæt.

Bænkpres
1x5@52,5kg
2x5@47,5kg
Da jeg havde fået de 52,5kg på stangen føltes de gevaldigt tunge så blev i tvivl om jeg virkelig havde taget 47,5kg sidste gang. Besluttede mig for at den under alle omstændigheder var for tung og jeg fortsætter med 2,5kg per workout fra nu af.

Dødløft
1x5@60kg
Teknikken var helt i top og fortryder ikke jeg er gået så langt ned i vægt igen.
Derudover var de 60kg væsentligt lettere end første gang jeg løftede dem og det var et lille confidence-boost der mindede mig om at jeg var blevet stærkere! :dope:

Onsdag 27-1-2010
Workout C
Morgenvægt: 73,4kg

Morgenvægten overraskende høj i dag. Den var 72,5kg i går! :?

Energien i centret var ikke helt i top, men det kørte fint.

Squats
3x5@67,5kg
De trak fandme tænder ud i dag! Eksperimenterer også med at gribe lidt smallere på stangen da jeg ikke synes den ligger så solidt på ryggen.

OH Press
3x5@32,5kg
Teknikken var ret god i dag, men er nu i tvivl om mit greb er for smalt.

Pullups
4/3/2@BW

Og således blev mit 12. workout afsluttet!

Evaluering: 2-1-2010 til 27-1-2010

Jeg har gennemført de første 4 uger/12 workouts uden at misse et eneste planlagt workout.
Jeg kan helt sikkert mærke jeg er blevet væsentlig stærkere i benene, men jeg føler umiddelbart ikke at overkroppen er så godt med.

Jeg havde en overgang hvor jeg havde ondt i venstre skuldre efter Squat hvor der ikke var progression og derudover har jeg valgt at deloade tilbage til start på Dødløft da min teknik var både ineffektiv og farlig. Jeg har stadigvæk ikke ordentligt styr på teknikken i OH Press, men det hjælper på det. Min Squat-teknik føles rigtig god, overvejer at smide en video op inden så længe for lidt feedback. Umiddelbare problemer er at jeg ikke går helt dybt nok på alle reps (dog langt de fleste).
På nedenstående graf kan man se min vægtprogression i øvelserne i relation til hinanden og BW.

Unavngivet.jpg

Med hensyn til Pullups og Chinups ser det således ud:
Chinups: 4/4/3@69,6kg -> 6/5/2@72,9kg
Pullups: 4/2/1@71,5kg -> 4/3/2@73,4kg

Rent visuelt synes jeg at mit venstre bryst ser større ud i relation til det højre end tidligere. Jeg synes også jeg kan ane en smule vækst på armene, men i det hele taget føles især mine arme og mave mere "spændstig" - der er en større "naturlig" spænding i dem. Dertil er min holdning også blevet væsentligt forbedret så min mave ikke buler ud på samme vis som den gjorde tidligere.
Til trods for disse forbedringer er der ikke det store at se, men jeg forventer større massefremgang den næste måned i forhold til den foregående da vægtene er blevet anstrengende i alle løft (undtagen Dødløft).

Kosten har også kørt rigtig godt, dog ikke helt suverænt i den sidste 1,5 uges tid hvor jeg har haft et par dage hvor det lige er gledet lidt og ikke har fået nok.

30-1-2010
Workout A
Morgenvægt: 72,6kg

Så blev det træningstid igen!
Var til fest i går og det kan forklare den noget lave morgenvægt. Jeg indtog dog ikke andet end en smule vodka og juice, men der var ikke mulighed for at spise andet end snacks i løbet af aftenen.

Squats
3x5@70kg
Rigtig god dybde i dag! Kan godt mærke at stangen er ved at være godt tung, men der var overskud.
Synes jeg kan ane 3x5@BW inden længe! :mrgreen:

Bænkpres
3x5@50kg
Intet særligt at bemærke. Var med overskud.

Chinups
7/5/4@BW
Første sæt var ikke helt strict, kom til at forkorte rom på mindst 1 af dem. PR nonetheless!

Vægtupdate: Søndag 31-1-2010
Bare lige en hurtigt vægtupdate. Jeg er steget til 73,1kg igen så ser stadig ud til at gå den rigtige vej. Er steget 0,6kg fra for 7 dage siden og 1,2kg fra for 14 dage siden. Gainer lidt hurtigere end jeg umiddelbart regnede med (1,5-2kg om måneden), men kan skyldes usikkerheder og hverken spejlet eller maveskindet siger at det er helt skidt.

Indlæg slettet af admin.
Sidst rettet af Skull and bones 4. feb 2012, 22:22, rettet i alt 1 gang.
JEG ER HER KUN FOR AT LÆSE INDLÆG AF "SANDYFRINK".

Kopier gerne ovenstående meddelelse mhp. styrkelse af mandens ego og heraf følgende merproduktion af indhold fra hans side.

PS Han træner fandeme hårdere end Bjarne Riis!
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense

Skull and bones skrev:God træning. :)

Mange tak! :mrgreen:
Hvad er det for en side du har i din signatur? Virker umiddelbart som et spændende tiltag.

hey lækker log med grafer og god fremgang =) Tror sku også jeg vil stjæle graf ideen, måske have sådan en 3 måneders update. Det er alligevel rimelig god motivation, at man kan se grafen er stigende :)

Geografisk sted: Aarhus/Aalborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 72.50
- Squat: 105.00
- Dødløft: 140.00

Mandag 1-02-2010
Workout B
Morgenvægt: 72,7kg

Så blev det træning igen. Inden jeg smuttede ned at træne havde jeg fået den vanvittige idé at jeg ville strække ud, hvilket resulterede i gener ved overgangen fra baglår til balle hele workoutet! #-o

Det skulle naturligvis ikke forhindre mig i at squatte igennem! :mrgreen:

Squats
3x5@72,5kg
Det er godt nok ved at blive tungt. Jeg fik endnu bedre styr på dybde og vejrtrækning. Derudover har jeg rykket mit greb ind så min upper back bliver mere spændt og så at stangen ikke ruller rundt på det øverste af skulderbladsknoglen (av!). :´)

OH Press
3x5@35kg
Havde en bænkpresstang hvor jeg plejer at bruge en squatstang og jeg tror det gjorde at jeg brugte lidt bredere greb end sædvanligt. Albuerne blev mestendels godt foran stangen og mit lidt bredere greb var supergodt og gav god power.

Dødløft
1x5@67,5kg
Skal forbedre min vejrtrækning her. Kommer ofte til at puste ud i toppen eller glemmer at trække vejret ind før jeg løfter. Derudover var teknikken ganske rimelig.

balder skrev:hey lækker log med grafer og god fremgang =) Tror sku også jeg vil stjæle graf ideen, måske have sådan en 3 måneders update. Det er alligevel rimelig god motivation, at man kan se grafen er stigende :)

Mange tak for komplimenterne! :D

Jeg synes at graferne får en til at forstå det store billede. De 35kg jeg startede på i Squat var f.eks. forholdsvist nemme, men det var, og det så jeg ikke dengang, nødvendigt for at bygge det tekniske fundament for at løfte det jeg gør nu. Jeg kunne måske strengt taget have løftet 50-55kg første gang jeg Squattede, men havde jeg gjordt det var det da helt sikkert at mine håndled og skuldre ville have givet op.

Evalureringerne synes jeg er gode fordi at det er, som du siger, rimelig god motivation at kigge tilbage og se hvad man har opnået so far, men også nyttigt at reflektere over hvad der måske ikke går så godt.

God træning! :wink:

Onsdag 3-2-2010
Workout C
Morgenvægt: 73,2kg

I dag var dagen hvor jeg ikke alene skulle Squatte mere end min BW for første gang men også forsøge at ramme mit 3 måneders mål 2 måneder for tidligt! :?
Dertil kom det at jeg i går aftes og i løbet af dagen har haft det lidt dårligt, men det blev bedre i løbet af dagen så besluttede mig for at træne. Det fortrød jeg ikke! :mrgreen:

Da jeg kom var der et par fyre der begyndte at bruge bænken kort efter jeg kom. Det fortsatte de med til jeg var helt færdig. ](*,)

Squats

3x5@75kg - 3 måneders mål nået! :dance:
God dybde på alle sæt, godt opspænd i ryggen, god vejrtrækning og rimelig fodstilling (det andet sæt var lidt off der). Blev kørt med overskud endda! :´)
Eneste problem er at jeg er begyndt at hyperextende min nakke når jeg anstrenger mig.

Pullups
<
5/3½/3@BW
Håbede de ville blive færdige med bænken mens jeg kørte pullups.

De sagde de manglede 5 sæt da jeg spurgte dem umiddelbart efter jeg var færdig med Squat. Til trods for lange pauser pga. af snak ( :hihi: ) og 2 opvarmningssæt på dips sagde de at de manglede 2 eller 3 sæt. Da de ikke engang selv vidste hvor mange sæt de manglede besluttede jeg mig for at tage dips i stedet.

Dips
8/7/7@BW
Min venstre skulder gav lidt lyd og smerte fra sig i andet sæt. Det forsvandt hurtigt men greb lidt bredere og kørte ikke helt så dybt efterfølgende. Godt pump i bryst! :king:

Jeg vil fortsætte min progression som om jeg havde kørt 52,5kg i dag så jeg tager 55kg næste gang.

Efter mit workout kunne jeg ikke lade være med at tænke at mine styrkemål er sat for lavt, men vil ikke opjustere dem - så bliver jeg ikke skuffet. :D

Føler mig hårdt ramt af forkølelse i dag og skal se gymnasiemusical i aften så er bange for at træningen bliver udskudt til i morgen hvor jeg håber jeg har smidt det værste af forkølelsen.

Lørdag 6-2-2010
Workout A

Energien var ringe i dag pga. forkølelse, men var dog rimeligt frisk. Var lidt ør i hovedet og havde ikke fået så meget at drikke, men har til gengæld holdt mit kalorieindtag højt og håber på 74kg morgenvægt til næste vejning. :)

Havde egentlig håbet på at kunne tage 3x3@75kg i Squats men teknikken var for ringe og der var ikke ordentlig tryk i benene. Derfor blev det kun til opvarmning.

Squats
Alt opvarmning:
5@20kg
5@30kg
5@40kg
5@47,5kg
4@55kg
3@62,5kg
2@70kg

OH Press
3x5@37,5kg
Teknikken var okay og brugte mit nyfundne greb. Det eneste problem var at jeg var noget "wobbly". Skælvede og rystede mens jeg løftede! :?

Chinups
5/5/3@BW
Havde egentlig håbet på 3x5 :(

Alt i alt er jeg glad for jeg kom derned, om ikke andet så for det mentale aspekt.

Næste

Tilbage til Logbog

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 62 gæster