Mine første to træninger!
Lørdag 2-1-10 Workout AMorgenvægt: 69,6
Idag skulle jeg så finde min startvægt i de første to øvelser. Morgenvægten var uhyggeligt lav. Passer den har jeg tabt mig ca. 2,5kg igennem julen!

Jeg har sovet og spist meget lidt de sidste to dage så skyldes måske tømt mave og dehydrering.
Squat3x5@35kg
Havde meget meget svært ved at holde håndleddene rette når jeg holdte stangen lowbar og således gjorde det pænt nas i dem. Tror jeg skal arbejde på noget skulder-mobilitet. Var også lidt øm i lænden efter mine squats, tror jeg gik for dybt.
Bænkpres3x5@32,5kg
Kørte fint, men lagde den lidt dumt ind så det igen kunne mærkes i håndleddet.
Chinups4/4/3@BW
Første sæt kom jeg godt nok også op på 5. rep, men min bane og fart ændrede sig markant så talte den ikke med og stoppede der. Valgte ikke at køre til failure i de to efterfølgende sæt, selvom programmet foreskriver det.
Alt i alt en fin aftentræning. Da jeg kom hjem fik jeg ikke min shake, men fik noget at spise ca. 1 time efter.
Mandag 4-1-10 Workout BMorgenvægt: 69,6
Igen var min vægt på 69,6kg! Ser desværre ud til at jeg trods utallige familiesammenkomster og nærmest skræmmende fed mad i rigelige mængder har jeg formået at tabe 2,5kg!
Så meget betyder det altså at man får 6-7 måltider ind og ikke 2-3!
Siden sidste træning fik jeg også tænkt over min Chinup-form. Jeg blev lidt i tvivl om jeg skulle gribe lidt bredere end skuldrene eller lidt smallere. Hvis jeg greb bredt ville jeg nemmere kunne presse skulderbladene sammen i toppen af bevægelsen, men til gengæld ville jeg ikke kunne tage så mange og mine arme ville heller ikke få helt lige så mange høvl. Besluttede at jeg ville lade dem være som jeg tog dem - lidt smallere end skulderbredde.
Da juleferien snart er slut er jeg begyndt at forsøge at omstille mig fra min dumme ferievane med at gå i seng kl. 4-5 og vågne kl. 15 næste dag når solen næsten er gået ned. Af selvsamme årsag havde jeg fået meget lidt søvn og var ikke specielt opstemt og jeg blev tilmed nød til at gå de 2 km derned.
På vej til træning kunne jeg mærke lidt ved lænden, formentlig fra sidste omgang Squats.
Mine Squats idag var snarere et upper back-workout end det var bentræning, men til gengæld fik jeg nogenlunde styr på de løse håndled!

Fik også gjort noget ved dybden så jeg ikke går helt så dybt, men tror stadig jeg er under parallel.
Udover det fik jeg fundet mine startvægte til Military Press og Dødløft - og fik tilmed smidt 2 ekstra sæt Dødløft på! Jeg kørte til gengæld alt for lidt opvarmning til Dødløft og min teknik var ret rådden, men jeg havde efterhånden styr på det ved det 3. sæt.
Valgte at starte på 60kg selvom det er noget højt fordi jeg så ikke behøves lægge stangen op. Jeg bliver så til gengæld nød til at stige knap så hurtigt som jeg ellers havde tiltænkt.
Squat3x5@40kg
Ikke helt så dybe, bedre opspænd i ryggen og håndleddene klarede sig langt bedre i denne omgang, men der skal stadig arbejdes på det.
OH Press3x5x27,5kg
Var lidt usikker på om albuerne var foran stangen, men de kørte godt.
Dødløft3x5x60kg
Rådden opvarmning, 2 sæt mere end jeg skulle. En alt for tung startvægt i virkeligheden, men må kompensere ved ikke at stige helt så hurtigt.
Til gengæld gik det endelig op for mig efter 2. sæt at jeg skulle have stangen midt over foden!

Derefter blev stangen noget nemmere!
Jeg gik hjem mens jeg drak min shake og glædede mig til at sove i nat.