Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Twisted skrev:Jeg synes du hænger dig ALT for meget i ligegyldige detaljer du alligevel ikke skal bruge til noget.
Jeg synes du skal enten fortsætte med dit SL5X5 og starte fra 5RM i Alle øvelserne, Dvs. f.eks. 40 kg. i squat i dit tilfælde, og få styr på din kost.
ELLER
Hvis du synes dit program er kedeligt så prøv back to basic
http://news.bodylab.dk/artikler/261-sto ... -to-basics
Dette program er også koncentreret omkring basis øvelser, dog er det et 2-split.
Her "slipper" du for at tænke på progression og øger vægten når du kan.
Du skal som minimum laver 6 gentagelser i hvert af de 4 sæt i alle øvelserne. Når du engang er i stand til at gennemfører en 8-10 gentagelser med samme vægt, så smæk 2,5 til 5 kg på, self. alt efter hvad det er for en øvelse, og arbejder dig op fra 6 til 8-10 reps.
Start evt. med dine nuværende stats og arbejd dig op på 8 reps.
Husk at spise!
...og held og lykke.

Malthe Johansen skrev:
Ja det giver et godt indblik i et godt fullbody-program.
Det kunne f.eks. se således ud:
Squat 4*6-8 rep
DL 4*6-8 rep
Bænk 4*6-8 rep
Incline bænk 4*6-8 rep
OP 4*6-8 rep
BOR 4*6-8 rep
Dips
Pull-ups / chin-ups
Kneeling crunches
Men vil i anbefale, at man selv stabler sådan et program på benene, eller vil i anbefale jeg bare kører videre med SL ?
?
Malthe Johansen skrev: Hej Bodybuilding.dk bla bla bla bla bla........
Malthe Johansen skrev:Højde: 190 cm
Vægt: 67,8
Morrille skrev:Malthe Johansen skrev: Hej Bodybuilding.dk bla bla bla bla bla........
Glem alle disse ligegyldige detaljer og træn!Malthe Johansen skrev:Højde: 190 cm
Spis min dreng - SPIS!!

Malthe Johansen skrev:Morrille skrev:Malthe Johansen skrev: Hej Bodybuilding.dk bla bla bla bla bla........
Glem alle disse ligegyldige detaljer og træn!Malthe Johansen skrev:Højde: 190 cm
Spis min dreng - SPIS!!
Jep det med kosten HAR jeg tænkt på at lave om ;)
Men skal der ikke være nogen struktur i træningen eller hvad? Indtil videre har jeg jo kommet til at køre alt for mange sæt og i et alt for volutminiøst program, og så nytter det da ikke noget at hoppe til et mildere program før jeg har holdt pause ? ;) Hvis jeg i sin tid har ved en dum fejltagelse taget 6-7 tunge sæt i squat med 7-8 gentagelser i hvert sæt, så har det da ikke den store effekt at hoppe ned på noget som 5x5 eller 4x6-8 før pausen?
Vil du bare anbefale at træne efter min dagsform, hvor jeg kører tungt og øge når jeg kan ?
Mange spørgsmål ja, men jeg vil bare lave den samme fejltagelse, som jeg gjorde de første 3-4 måneder ;)
Jeg skal vel have en eller anden form for progression og træningsprogram eller kan jeg bare træne rent efter dagsformen, hvor jeg presser mig hårdt og tungt hver gang og så øge når jeg kan ?

Chols skrev:Trin 1: Tag alle de øvelser du laver i SL og fjern 20kg fra din 50rm i dine benøvelser, og 10kg i dine overkropsøvelser.
Trin 2: Fortsæt på SL
Trin 3: Smid 2,5kg på dine benøvelser og 1kg på dine overkropsøvelser HVER gang du træner dem (som progressionen siger)
Trin 4: Spis til du er ved at brække dig. Du skal MINDST tage 500g på om ugen. Her de første 2-3 måneder kan du sikkert godt slippe afsted med 1kg om ugen. Du skal ikke være bange for at tage på, for du er virkelig tynd nu (67kg er ikke meget)
Trin 5: Fortsæt til du failer
Trin 6: gentag fra trin 1
Trin 7: fortsæt til mere noget mere advanced fx texas metoden når du ikke længere har fremgang med trin 1-6
Der er ingen grund til at gøre det svære end det er. Det er virkelig så simpelt som "træn, spis, sex, sov, gentag

Hvis du har energi til det kan du sagtens vælge en eller to assisterende øvelser, vælg noget let der ikke ødelægger din restitution i de store løft, såsom leg curls, barbell curls, pushdowns, lat raises, etc. Tag 2-3 sæt af 10-12 gentagelser, og hav en rep eller to i banken når du er færdig.Malthe Johansen skrev:Okay lyder meget simpelt, så det må jeg vidst følge. Men ikke nogen assisterende øvelser end blot de 3 øvelser ?
Du overkomplicere. Bare tag ned og træn.Malthe Johansen skrev:Og ingen grund til at vente en hel uge med at træne selvom min krop er noget mere vant til flere sæt end 5 samt en noget tungere belastning ?
Jeg ser mange nede i centret der laver zumba og cirkeltræning på maskinerne. Hvad er pointen?Malthe Johansen skrev:Jeg ser bare så mange nede i centeret, som træner meget mere end blot 5 repetitioner og det har som sagt ikke det store hypotrofipotentiale i forhold til en lidt højere rep range.
Mere styrke = Flere muskler, flere muskler = mere styrke.Malthe Johansen skrev: En træningsvejleder sagde også til mig, at jeg burde tage flere gentagelser, hvis mit mål var mere masse ? ;)
Nu har jeg efterhånden set en del videoer, læst en del bøger, og talt med en del trænere, og de siger allesammen noget forskelligt. Bare vælg en person med en træningsstil du kan lide og hold dig til den. Lad være at prøve at blande ting fra forskellige folk sammen. Det fungere som regel ikke.Malthe Johansen skrev:Jeg er snot forvirret med alle de inputs både fra jer kære brugere herinde, artikler og de trænings vejledere i centeret :/

Chols skrev:Mere styrke = Flere muskler, flere muskler = mere styrke.Malthe Johansen skrev: En træningsvejleder sagde også til mig, at jeg burde tage flere gentagelser, hvis mit mål var mere masse ? ;)

Pagh skrev:Chols skrev:Mere styrke = Flere muskler, flere muskler = mere styrke.Malthe Johansen skrev: En træningsvejleder sagde også til mig, at jeg burde tage flere gentagelser, hvis mit mål var mere masse ? ;)
Argh Mere styrke = Flere muskler. Passer vist ikke helt ;p Det behøver ikke engang at betyde større muskler bare fordi styrken stiger.
Dog kan TS sagtens gaine masse med 5*5 hvis han dog bare vil spise... Og hvis TS ønsker mere volume kan der jo evt inkorporeres back-off set til StrongLift.

Fyrkat skrev:Lad være med selv, at designe "programmer" før, at du har kendskab til diverse progressionscyklusser.
Følg evt. stronglift's 5x5 program, indtil din styrke ikke stiger nævneværdigt mere, og skift derefter til noget ala. GVT 10x10,
derefter SDH f.eks.

Malthe Johansen skrev:Okay super, men ville det så være bedst her at vente med at træne til onsdag så der er gået en uge siden træningen, nu når jeg deloader lidt med kiloene på stangen i de forskellige øvelser, eller er det lige meget og kan jeg godt bare starte imorgen selvom der kun er gået 5 dage? Her tænker jeg på hypotrofipotentialet ? ;) og man kan simpelthen godt bruge 5x5 til at opbygge masse når det primært er til styrke ?

Kevinhk skrev:Med dine løft taget i betragtning er der ingen grund til at skifte fra et godt program. Det vigtigste for dig er at få noget mere at spise, så kommer både massen og styrken også hurtigt. vej dig den samme dag om ugen og sigt efter 300-500 grams vægtøgning om ugen. begynd du bare at træne med det samme, hvis du får styr på kosten skal du nok begynde at stige lang tid endnu

Garik skrev:Start i dag. Og ja, du vil stadig få gavn.

Malthe Johansen skrev:Nu vil jeg så begynde kun på de 5x5 sæt, men hvor meget vil i anbefale jeg deloader med eller vil i anbefale jeg kører med den samme vægt bare i 5x5 ?

Briss skrev:Malthe Johansen skrev:Nu vil jeg så begynde kun på de 5x5 sæt, men hvor meget vil i anbefale jeg deloader med eller vil i anbefale jeg kører med den samme vægt bare i 5x5 ?
http://stronglifts.com/5x5/
Læs det her. c,*)

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 4 gæster