Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 817
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 814

Følg bodybuilding.dk på

.

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

.
Sidst rettet af Malthe Johansen 10. jan 2015, 12:04, rettet i alt 2 gange.

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Jeg synes du hænger dig ALT for meget i ligegyldige detaljer du alligevel ikke skal bruge til noget.
Jeg synes du skal enten fortsætte med dit SL5X5 og starte fra 5RM i Alle øvelserne, Dvs. f.eks. 40 kg. i squat i dit tilfælde, og få styr på din kost.

ELLER

Hvis du synes dit program er kedeligt så prøv back to basic
http://news.bodylab.dk/artikler/261-sto ... -to-basics

Dette program er også koncentreret omkring basis øvelser, dog er det et 2-split.
Her "slipper" du for at tænke på progression og øger vægten når du kan.
Du skal som minimum laver 6 gentagelser i hvert af de 4 sæt i alle øvelserne. Når du engang er i stand til at gennemfører en 8-10 gentagelser med samme vægt, så smæk 2,5 til 5 kg på, self. alt efter hvad det er for en øvelse, og arbejder dig op fra 6 til 8-10 reps.
Start evt. med dine nuværende stats og arbejd dig op på 8 reps.

Husk at spise!

...og held og lykke.
Brugeravatar

Reputation point: 10

Twisted skrev:Jeg synes du hænger dig ALT for meget i ligegyldige detaljer du alligevel ikke skal bruge til noget.
Jeg synes du skal enten fortsætte med dit SL5X5 og starte fra 5RM i Alle øvelserne, Dvs. f.eks. 40 kg. i squat i dit tilfælde, og få styr på din kost.

ELLER

Hvis du synes dit program er kedeligt så prøv back to basic
http://news.bodylab.dk/artikler/261-sto ... -to-basics

Dette program er også koncentreret omkring basis øvelser, dog er det et 2-split.
Her "slipper" du for at tænke på progression og øger vægten når du kan.
Du skal som minimum laver 6 gentagelser i hvert af de 4 sæt i alle øvelserne. Når du engang er i stand til at gennemfører en 8-10 gentagelser med samme vægt, så smæk 2,5 til 5 kg på, self. alt efter hvad det er for en øvelse, og arbejder dig op fra 6 til 8-10 reps.
Start evt. med dine nuværende stats og arbejd dig op på 8 reps.

Husk at spise!

...og held og lykke.

.
Sidst rettet af Malthe Johansen 10. jan 2015, 12:04, rettet i alt 1 gang.

Måske der er noget her du kan bruge

http://maxer.dk/tags/traeningsprogram

Logbog: Ingen logbog

delasson skrev:Måske der er noget her du kan bruge

Ja det giver et godt indblik i et godt fullbody-program.
Det kunne f.eks. se således ud:
Squat 4*6-8 rep
DL 4*6-8 rep
Bænk 4*6-8 rep
Incline bænk 4*6-8 rep
OP 4*6-8 rep
BOR 4*6-8 rep
Dips
Pull-ups / chin-ups
Kneeling crunches

Men vil i anbefale, at man selv stabler sådan et program på benene, eller vil i anbefale jeg bare kører videre med SL ? :)

Malthe Johansen skrev:
delasson skrev:Måske der er noget her du kan bruge

Ja det giver et godt indblik i et godt fullbody-program.
Det kunne f.eks. se således ud:
Squat 4*6-8 rep
DL 4*6-8 rep
Bænk 4*6-8 rep
Incline bænk 4*6-8 rep
OP 4*6-8 rep
BOR 4*6-8 rep
Dips
Pull-ups / chin-ups
Kneeling crunches

Men vil i anbefale, at man selv stabler sådan et program på benene, eller vil i anbefale jeg bare kører videre med SL ? :)

Og er der overhovedet brug for en dekontinuering i så tidlig i ens trænings karriere ?
Det jeg grubler over er, om jeg bare skal blive ved med at prøve at presse kiloene op i et forsøg på at fortsætte progressionen (jeg ville nok kunne presse kiloene lidt mere op tror jeg). Eller om jeg skal tage fordel af denne her sygeperiode og holde en slags dekontinuering og så starte på et helt nyt program :) ?

Malthe Johansen skrev: Hej Bodybuilding.dk bla bla bla bla bla........

Glem alle disse ligegyldige detaljer og træn!

Malthe Johansen skrev:Højde: 190 cm
Vægt: 67,8

Spis min dreng - SPIS!!
Brugeravatar

Reputation point: 5

Kostplan: Ingen kostplan

Morrille skrev:

Spis min dreng - SPIS!!

.
Sidst rettet af Malthe Johansen 10. jan 2015, 12:05, rettet i alt 1 gang.

Malthe Johansen skrev:
Morrille skrev:

Spis min dreng - SPIS!!

Jep det med kosten HAR jeg tænkt på at lave om ;)
Men skal der ikke være nogen struktur i træningen eller hvad? Indtil videre har jeg jo kommet til at køre alt for mange sæt og i et alt for volutminiøst program, og så nytter det da ikke noget at hoppe til et mildere program før jeg har holdt pause ? ;) Hvis jeg i sin tid har ved en dum fejltagelse taget 6-7 tunge sæt i squat med 7-8 gentagelser i hvert sæt, så har det da ikke den store effekt at hoppe ned på noget som 5x5 eller 4x6-8 før pausen?
Vil du bare anbefale at træne efter min dagsform, hvor jeg kører tungt og øge når jeg kan ?
Mange spørgsmål ja, men jeg vil bare lave den samme fejltagelse, som jeg gjorde de første 3-4 måneder ;)
Jeg skal vel have en eller anden form for progression og træningsprogram eller kan jeg bare træne rent efter dagsformen, hvor jeg presser mig hårdt og tungt hver gang og så øge når jeg kan ?

Altså når du løfter tungt, kan du jo klare færre reps end når du løfter let. Hvis du har kørt 7/8 x 6/7, så kan du forhåbentligt løfte flere kg på 5x5...
Brugeravatar

Reputation point: 200

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 190.00
- Dødløft: 200.00

Har du tid til 3 gange om uge .
Træn SL 5x5 som du er igang med ! Godt program !

Og spis ! Som der bliver sagt

Reputation point: 50

Trin 1: Tag alle de øvelser du laver i SL og fjern 20kg fra din 50rm i dine benøvelser, og 10kg i dine overkropsøvelser.
Trin 2: Fortsæt på SL
Trin 3: Smid 2,5kg på dine benøvelser og 1kg på dine overkropsøvelser HVER gang du træner dem (som progressionen siger)
Trin 4: Spis til du er ved at brække dig. Du skal MINDST tage 500g på om ugen. Her de første 2-3 måneder kan du sikkert godt slippe afsted med 1kg om ugen. Du skal ikke være bange for at tage på, for du er virkelig tynd nu (67kg er ikke meget)
Trin 5: Fortsæt til du failer
Trin 6: gentag fra trin 1
Trin 7: fortsæt til mere noget mere advanced fx texas metoden når du ikke længere har fremgang med trin 1-6

Der er ingen grund til at gøre det svære end det er. Det er virkelig så simpelt som "træn, spis, sex, sov, gentag

Chols skrev:Trin 1: Tag alle de øvelser du laver i SL og fjern 20kg fra din 50rm i dine benøvelser, og 10kg i dine overkropsøvelser.
Trin 2: Fortsæt på SL
Trin 3: Smid 2,5kg på dine benøvelser og 1kg på dine overkropsøvelser HVER gang du træner dem (som progressionen siger)
Trin 4: Spis til du er ved at brække dig. Du skal MINDST tage 500g på om ugen. Her de første 2-3 måneder kan du sikkert godt slippe afsted med 1kg om ugen. Du skal ikke være bange for at tage på, for du er virkelig tynd nu (67kg er ikke meget)
Trin 5: Fortsæt til du failer
Trin 6: gentag fra trin 1
Trin 7: fortsæt til mere noget mere advanced fx texas metoden når du ikke længere har fremgang med trin 1-6

Der er ingen grund til at gøre det svære end det er. Det er virkelig så simpelt som "træn, spis, sex, sov, gentag

.
Sidst rettet af Malthe Johansen 10. jan 2015, 12:06, rettet i alt 1 gang.

Der er så mange der roser både B2B og SL5x5 inde på denne side og eftersom der ikke er nogen her der får penge for det, kan du sagtens sætte din lid til det. Men giv nu ikke for hurtigt op og følg den skemalagte progression(i SL i hvert fald), så skal du nok se resultater. Jeg har puttet 150% på min 5 rep max siden jeg startede med SL5x5.
Bare du husker at få kosten med. c,*)
Brugeravatar

Malthe Johansen skrev:Okay lyder meget simpelt, så det må jeg vidst følge. Men ikke nogen assisterende øvelser end blot de 3 øvelser ? :)
Hvis du har energi til det kan du sagtens vælge en eller to assisterende øvelser, vælg noget let der ikke ødelægger din restitution i de store løft, såsom leg curls, barbell curls, pushdowns, lat raises, etc. Tag 2-3 sæt af 10-12 gentagelser, og hav en rep eller to i banken når du er færdig.

Malthe Johansen skrev:Og ingen grund til at vente en hel uge med at træne selvom min krop er noget mere vant til flere sæt end 5 samt en noget tungere belastning ?
Du overkomplicere. Bare tag ned og træn.

Malthe Johansen skrev:Jeg ser bare så mange nede i centeret, som træner meget mere end blot 5 repetitioner og det har som sagt ikke det store hypotrofipotentiale i forhold til en lidt højere rep range.
Jeg ser mange nede i centret der laver zumba og cirkeltræning på maskinerne. Hvad er pointen?

Okay for at være helt fair er jeg ikke bodybuilder, jeg går kun op i styrkeløft, men derfor sker det da stadig at jeg for et lille kompliment her og der ;)

Malthe Johansen skrev: En træningsvejleder sagde også til mig, at jeg burde tage flere gentagelser, hvis mit mål var mere masse ? ;)
Mere styrke = Flere muskler, flere muskler = mere styrke.

Malthe Johansen skrev:Jeg er snot forvirret med alle de inputs både fra jer kære brugere herinde, artikler og de trænings vejledere i centeret :/
Nu har jeg efterhånden set en del videoer, læst en del bøger, og talt med en del trænere, og de siger allesammen noget forskelligt. Bare vælg en person med en træningsstil du kan lide og hold dig til den. Lad være at prøve at blande ting fra forskellige folk sammen. Det fungere som regel ikke.
Jeg kan godt lide jamie lewis Hvis det er til nogen hjælp :)

Chols skrev:
Malthe Johansen skrev: En træningsvejleder sagde også til mig, at jeg burde tage flere gentagelser, hvis mit mål var mere masse ? ;)

Argh Mere styrke = Flere muskler. Passer vist ikke helt ;p Det behøver ikke engang at betyde større muskler bare fordi styrken stiger.

Dog kan TS sagtens gaine masse med 5*5 hvis han dog bare vil spise... Og hvis TS ønsker mere volume kan der jo evt inkorporeres back-off set til StrongLift.

Reputation point: 15

Pagh skrev:
Chols skrev:

Argh Mere styrke = Flere muskler. Passer vist ikke helt ;p Det behøver ikke engang at betyde større muskler bare fordi styrken stiger.

Dog kan TS sagtens gaine masse med 5*5 hvis han dog bare vil spise... Og hvis TS ønsker mere volume kan der jo evt inkorporeres back-off set til StrongLift.

.
Sidst rettet af Malthe Johansen 10. jan 2015, 12:07, rettet i alt 1 gang.

Lad være med selv, at designe "programmer" før, at du har kendskab til diverse progressionscyklusser.

Følg evt. stronglift's 5x5 program, indtil din styrke ikke stiger nævneværdigt mere, og skift derefter til noget ala. GVT 10x10,
derefter SDH f.eks.
"Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life"
Brugeravatar

Reputation point: 155

Fyrkat skrev:Lad være med selv, at designe "programmer" før, at du har kendskab til diverse progressionscyklusser.

Følg evt. stronglift's 5x5 program, indtil din styrke ikke stiger nævneværdigt mere, og skift derefter til noget ala. GVT 10x10,
derefter SDH f.eks.

Okay super, men ville det så være bedst her at vente med at træne til onsdag så der er gået en uge siden træningen, nu når jeg deloader lidt med kiloene på stangen i de forskellige øvelser, eller er det lige meget og kan jeg godt bare starte imorgen selvom der kun er gået 5 dage? Her tænker jeg på hypotrofipotentialet ? ;) og man kan simpelthen godt bruge 5x5 til at opbygge masse når det primært er til styrke ?

Malthe Johansen skrev:Okay super, men ville det så være bedst her at vente med at træne til onsdag så der er gået en uge siden træningen, nu når jeg deloader lidt med kiloene på stangen i de forskellige øvelser, eller er det lige meget og kan jeg godt bare starte imorgen selvom der kun er gået 5 dage? Her tænker jeg på hypotrofipotentialet ? ;) og man kan simpelthen godt bruge 5x5 til at opbygge masse når det primært er til styrke ?

Deload videre hvis du føler for det, og ja, man kan sagtens opbygge masse ved den rep range.
Nøgleordet er variation.

En person der bænker 150kg, har et meget bedre massepotentiale, end en person der fedter rundt med 50kg.
"Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life"
Brugeravatar

Reputation point: 155

Med dine løft taget i betragtning er der ingen grund til at skifte fra et godt program. Det vigtigste for dig er at få noget mere at spise, så kommer både massen og styrken også hurtigt. vej dig den samme dag om ugen og sigt efter 300-500 grams vægtøgning om ugen. begynd du bare at træne med det samme, hvis du får styr på kosten skal du nok begynde at stige lang tid endnu :)

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 230.00

Kevinhk skrev:Med dine løft taget i betragtning er der ingen grund til at skifte fra et godt program. Det vigtigste for dig er at få noget mere at spise, så kommer både massen og styrken også hurtigt. vej dig den samme dag om ugen og sigt efter 300-500 grams vægtøgning om ugen. begynd du bare at træne med det samme, hvis du får styr på kosten skal du nok begynde at stige lang tid endnu :)

Jep er helt og aldeles med på at kosten skal køre ;) Men det jeg stadigvæk er i tvivl om, er om jeg må starte i dag selvom der kun er gået 5 dage i denne her dekontinueringsperiode, eller om det ville være mere optimalt at vente så man har fået de 7 dages fri som jeg har læst en dekontinueringsperiode skulle være på, og så starte op igen med de lettere vægte ?
Vil de lettere vægte stadigvæk have gavn efter blot 5 dages pause ?

Start i dag. Og ja, du vil stadig få gavn.
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (8)

Garik skrev:Start i dag. Og ja, du vil stadig få gavn.

Okay super jeg starter i dag så (selvom det i mit hoved ikke er optimalt efter bogen, da jeg ikke er dekontinueret :/ ), lige en ordentlig omgang mad i sækken og så er jeg ved at være afsted ;)

Men lig en ting. Pt har jeg kunne taget 6-7 sæt med 6-7 gentagelser i squat på 78,5 kilo.
Og der kan jeg simpelthen ikke komme videre, har ikke kunne det i en 2 ugers tid.
Nu vil jeg så begynde kun på de 5x5 sæt, men hvor meget vil i anbefale jeg deloader med eller vil i anbefale jeg kører med den samme vægt bare i 5x5 ?

Malthe Johansen skrev:Nu vil jeg så begynde kun på de 5x5 sæt, men hvor meget vil i anbefale jeg deloader med eller vil i anbefale jeg kører med den samme vægt bare i 5x5 ?

http://stronglifts.com/5x5/
Læs det her. c,*)
Brugeravatar

Briss skrev:
Malthe Johansen skrev:Nu vil jeg så begynde kun på de 5x5 sæt, men hvor meget vil i anbefale jeg deloader med eller vil i anbefale jeg kører med den samme vægt bare i 5x5 ?

http://stronglifts.com/5x5/
Læs det her. c,*)

.
Sidst rettet af Malthe Johansen 10. jan 2015, 12:08, rettet i alt 1 gang.

.
Sidst rettet af Malthe Johansen 10. jan 2015, 12:09, rettet i alt 1 gang.

Når du når op omkring din 5rm har man ikke meget energi tilbage efter det, selvom det kun er 1 sæt :)

Styrkeliste

.
Sidst rettet af Malthe Johansen 10. jan 2015, 12:10, rettet i alt 2 gange.

.
Sidst rettet af Malthe Johansen 10. jan 2015, 12:10, rettet i alt 1 gang.

Rigtigt mange har fået rigtigt gode resultater af at køre stronglifts som det er oprindeligt. Jeg tror ikke at du nødvendigvis ville få mere ud af at køre 5*5 i dødløft. kør programmet som der står, og tilføj chin-ups eller dips hvis du stadig har energi efter de 3 hovedøvelser.

prøv at kør programmet som der står, når du har kørt det lidt tid har man ikke meget energi tilbage efter sådan en træning! :)

Styrkeliste

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 4 gæster