Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Malthe Johansen skrev:Det lyder alt sammen fornuftigt og jeg tager også på lige nu, så det er ikke det jeg er så bekymret for længere. Men ja jeg kan sagtens vælge at lave Stronglift som programmet det er, men uanset hvad ville det jo være en mindre workload i forhold til det jeg er konditioneret til og det vil jo ikke have den rette stimuli overhovedet.
Jeg læste nemlig nogle artikler her på sitet for at blive klogere og det står alt sammen i denne artikel:
artikler/bodybuilding/bodybuilding/the-basics-of-hypertrophy-training.html
Jeg er jo omkring mit max lige nu og har deoladet et par gange. Og spørgsmålet er, at jeg ikke ved hvad jeg skal gøre for at blive stærkere samtidig med at musklerne skal vokse, da hvis jeg går ned i kilo samtidig med at jeg vil have en lavere workload, vil jeg udsætte mine muskler for betydelig mindre press end de er vant til , og så har det jo ikke stismuleringpotentiale til at vokse?

Malthe Johansen skrev:Det lyder alt sammen fornuftigt og jeg tager også på lige nu, så det er ikke det jeg er så bekymret for længere. Men ja jeg kan sagtens vælge at lave Stronglift som programmet det er, men uanset hvad ville det jo være en mindre workload i forhold til det jeg er konditioneret til og det vil jo ikke have den rette stimuli overhovedet.
Jeg læste nemlig nogle artikler her på sitet for at blive klogere og det står alt sammen i denne artikel:
Jeg er jo omkring mit max lige nu og har deoladet et par gange. Og spørgsmålet er, at jeg ikke ved hvad jeg skal gøre for at blive stærkere samtidig med at musklerne skal vokse, da hvis jeg går ned i kilo samtidig med at jeg vil have en lavere workload, vil jeg udsætte mine muskler for betydelig mindre press end de er vant til , og så har det jo ikke stismuleringpotentiale til at vokse?

Jyden fra hobro skrev:Malthe Johansen skrev:Det lyder alt sammen fornuftigt og jeg tager også på lige nu, så det er ikke det jeg er så bekymret for længere. Men ja jeg kan sagtens vælge at lave Stronglift som programmet det er, men uanset hvad ville det jo være en mindre workload i forhold til det jeg er konditioneret til og det vil jo ikke have den rette stimuli overhovedet.
Jeg forstår godt du er forvirret jeg har samme opfattelse at mere træning mere masse og mere udmattelse mere Masse og det har Heller ikke givet mig de bedste resultater så ham i artiklen du har linket kunne sagtens være mig:-)

DanielDørge skrev:Det er slet ikke nok at droppe vægten 10 %, hvis du har ramt max.
Drop 25-30 kg ned, og fokuser på teknik og fart i løftene.
Bænken nærmere 15 kg ned.

Malthe Johansen skrev:o1Lars skrev:DanielDørge skrev:Det er slet ikke nok at droppe vægten 10 %, hvis du har ramt max.
this. Du skal ikke være bange for at gå "langt" ned i kg, hvis du følger en 5x5 progression.
Så er det for lidt det Nieb foreslår ?

Malthe Johansen skrev:o1Lars skrev:DanielDørge skrev:Det er slet ikke nok at droppe vægten 10 %, hvis du har ramt max.
this. Du skal ikke være bange for at gå "langt" ned i kg, hvis du følger en 5x5 progression.

Malthe Johansen skrev:DanielDørge skrev:Malthe Johansen skrev:o1Lars skrev:DanielDørge skrev:Det er slet ikke nok at droppe vægten 10 %, hvis du har ramt max.
Som skrevet skal du ikke være bange for at droppe vægten laangt ned.
Du kommer jo hurtigt op igen.
Nu har jeg ikke set dig løfte noget, men din teknik kan sikkert forbedres en del. Så drop du bare en masse kg ned.
Okay jeg starter nok på dette så:
SQ: 58,5 kg
DL: 66 kg
Bænk: 43,5 kg
OP: 26 kg
BOR: 45 kg
2 sidste ting: Kan jeg starte i dag uden en dekontinuering, selvom jeg har trænet tungt i lang tid uden pause?
Og jeg tager lige nogle dips og chin/pull-ups efter, som Nieb også foreslår man kan (hvis man vil), og vil i anbefale, at jeg dropper ned i kg i dem også, eller skal jeg tage dem efter dagsform ?

Yeezus skrev:For meget snak, for lidt arbejde. Sorry, men dit squat er på 80 kg. Du kan og bør kunne opnå et squat på 100 kg forholdsvis let, uden videre fornem strukturering og diverse programmer, deloads, cyklusser, m.m. Nu siger jeg lige noget lynhurtigt: fjern fokus fra div. Unødvendige strukturelle spørgsmål. Tag et kig på din intensitet og dit "eye-if-the-Tiger". Det er så meget vigtigere. Der blev skrevet en artikel om det på bodylab fornylig.

Malthe Johansen skrev:Yeezus skrev:For meget snak, for lidt arbejde. Sorry, men dit squat er på 80 kg. Du kan og bør kunne opnå et squat på 100 kg forholdsvis let, uden videre fornem strukturering og diverse programmer, deloads, cyklusser, m.m. Nu siger jeg lige noget lynhurtigt: fjern fokus fra div. Unødvendige strukturelle spørgsmål. Tag et kig på din intensitet og dit "eye-if-the-Tiger". Det er så meget vigtigere. Der blev skrevet en artikel om det på bodylab fornylig.
Tak for det, jeg læser lige den artikel, kan jeg bare finde den inde på hjemmesiden?
Men mangler lige at få svar på det sidste spørgsmål, OG SÅ LUKKER VI TRÅDEN!! ;) : kan jeg starte på de lettere vægt i dag, uden en dekon/pause fra de tungere vægte, hvor det stadigvæk har en effektiv stimuleringpotentiale på musklerne og at vokse?

Malthe Johansen skrev:Yeezus skrev:For meget snak, for lidt arbejde. Sorry, men dit squat er på 80 kg. Du kan og bør kunne opnå et squat på 100 kg forholdsvis let, uden videre fornem strukturering og diverse programmer, deloads, cyklusser, m.m. Nu siger jeg lige noget lynhurtigt: fjern fokus fra div. Unødvendige strukturelle spørgsmål. Tag et kig på din intensitet og dit "eye-if-the-Tiger". Det er så meget vigtigere. Der blev skrevet en artikel om det på bodylab fornylig.
Tak for det, jeg læser lige den artikel, kan jeg bare finde den inde på hjemmesiden?
Men mangler lige at få svar på det sidste spørgsmål, OG SÅ LUKKER VI TRÅDEN!! ;) : kan jeg starte på de lettere vægt i dag, uden en dekon/pause fra de tungere vægte, hvor det stadigvæk har en effektiv stimuleringpotentiale på musklerne og at vokse?

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 4 gæster