Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 908
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 906

Følg bodybuilding.dk på

Back to basic

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hejsa derude :)

Jeg vil starte med at høre jer, om I mener at "Back to basic" er ordentlig træning, hvis man gerne vil træne seriøst (regner med 2split)?

Jeg har fået en række trænings-redskaber i julegave. Hvis I kan foreslå et godt trænings-program ud fra disse redskaber, vil jeg vil være dybt taknemmelig:

1) Skråbænk
2) Et par justerbare håndvægte
3) Vægtstang
4) Squat/bænkpress stativ
5) Ab roller

Hvis I har forslag til nye redskaber, hører jeg også gerne jeres forslag til dette :)

Mvh,
Ole_S

Reputation point: 20

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Ole_S skrev:Hejsa derude :)

Jeg vil starte med at høre jer, om I mener at "Back to basic" er ordentlig træning, hvis man gerne vil træne seriøst (regner med 2split)?

Jeg har fået en række trænings-redskaber i julegave. Hvis I kan foreslå et godt trænings-program ud fra disse redskaber, vil jeg vil være dybt taknemmelig:

1) Skråbænk
3) Vægtstang
5) Ab roller

Hvis I har forslag til nye redskaber, hører jeg også gerne jeres forslag til dette :)

Mvh,
Ole_S

Chin/Pullup bar hvis du absolut vil investere i noget. Ellers er der nok en legeplads eller et træ i nærheden du kan løfte dig selv op i :)

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Ingen kostplan

splintie skrev:

1) Skråbænk
3) Vægtstang
5) Ab roller

Mvh,
Ole_S

Chin/Pullup bar hvis du absolut vil investere i noget. Ellers er der nok en legeplads eller et træ i nærheden du kan løfte dig selv op i :)

Jeg vil selvføgelig helst, hvis man kan sammensætte et ordentligt program ud fra de redskaber, som jeg har nu ? :)

Ole_S skrev:Jeg vil selvføgelig helst, hvis man kan sammensætte et ordentligt program ud fra de redskaber, som jeg har nu ? :)

Med øvelserne Squat, Dødløft, Bænkpres, Military(Overhead) og Bend over Rows skulle du være "covered" mht. et fullbody repetoire.
Derudover kan du lave Dumbbell varianterne(DB bænk og skulderpres, DB Rows), og supplere med AB roller.

Med det udstyr du har burde du være i stand til at lave stort set alle øvelser, og hvis ikke, udføre en alternativ øvelse.

Et decideret program kan jeg nok ikke sammensætte, men Stronglifts 5x5 virker som en god mulighed:
Du træner 3 dage om ugen, skiftevis A og B-pas

A:
Squat 5x5
Bænk 5x5
Dødløft 1x5

B:
Squat 5x5
Overhead(Military) 5x5
Bend over Rows 5x5

1-2 opvarmnings sæt.
Du kan evt. supplere med AB Roller og lidt andre øvelser, det vigtigste er (for mig om ikke andet) at du kan lide dit program.

1) Skråbænk
3) Vægtstang
5) Ab roller

Mvh,
Ole_S

Er bænken justerbar(så du kan lave flad bp)

splintie skrev:
Ole_S skrev:Jeg vil selvføgelig helst, hvis man kan sammensætte et ordentligt program ud fra de redskaber, som jeg har nu ? :)

Med øvelserne Squat, Dødløft, Bænkpres, Military(Overhead) og Bend over Rows skulle du være "covered" mht. et fullbody repetoire.
Derudover kan du lave Dumbbell varianterne(DB bænk og skulderpres, DB Rows), og supplere med AB roller.

Med det udstyr du har burde du være i stand til at lave stort set alle øvelser, og hvis ikke, udføre en alternativ øvelse.

Et decideret program kan jeg nok ikke sammensætte, men Stronglifts 5x5 virker som en god mulighed:

A:
Squat 5x5
Bænk 5x5
Dødløft 1x5

B:
Squat 5x5
Overhead(Military) 5x5
Bend over Rows 5x5

1-2 opvarmnings sæt.
Du kan evt. supplere med AB Roller og lidt andre øvelser, det vigtigste er (for mig om ikke andet) at du kan lide dit program.

Tusind tak... det må jeg kigge nærmere på :) men hvorfor kun 1x5 dødløft? :)

splintie skrev:

1) Skråbænk
3) Vægtstang
5) Ab roller

Mvh,
Ole_S

Er bænken justerbar(så du kan lave flad bp)

Jep, bænken kan godt placeres helt vandret, hvis det er det, du tænker på ? :)

Ole_S skrev:
splintie skrev:

A:
Squat 5x5
Bænk 5x5
Dødløft 1x5

B:
Squat 5x5
Overhead(Military) 5x5
Bend over Rows 5x5

1-2 opvarmnings sæt.

Tusind tak... det må jeg kigge nærmere på :) men hvorfor kun 1x5 dødløft? :)

Er ikke sikker, synes det virker sært, men kunne være pga ben og core/lænd kan være brændt af efter squatten. Ville nok ikke køre squat og dødløft på samme dag.Har jeg dårlige erfaringer med når det bliver tungt
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: Virum

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

Eller en skrive fejl..
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: Virum

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

Ole_S skrev:Tusind tak... det må jeg kigge nærmere på :) men hvorfor kun 1x5 dødløft? :)

Mehdi begrunder i sit program at siden man Squatter så meget vil 5x5 Dødløft være for hård ved en.
Derudover skal du tænke på at der er 2 opvarmnings sæt med lidt mindre kg :)

En lille disclaimer: Skal ikke gøre mig klog på hans program da jeg ikke selv har prøvet det, men overvejer det kraftigt :)

Hvis du har mulighed for at bruge stangen i dit squat-stativ til at lave pullups/chinups(og hvis ikke, så findes der utallige steder på nettet hvor du kan købe en til nogle få hundrede kroner fra en dansk side), så har du faktisk alt du lige umiddelbart behøver for at få en god træningsrutine op at stå. Back-to-basics indeholder en stak gode basale træningsøvelser, og kommer godt rundt om kroppen. Der vil dog være visse øvelser du ikke kan lave derfra, såsom cable rows. Dem kan du passende bytte ud med Bent-Over-Dumbbell-rows der vil aktivere nogenlunde den samme del af rygmuskulaturen. På samme måde ville jeg også droppe de weighted crunches og i stedet bruge dit ab wheel der er rigtig effektivt. Når engang du føler at det ikke er hårdt nok kan du smide en vægt skive på ryggen for at øge modstanden. Du kan dog overveje at lave roterende crunches for at ramme de skrå mavemuskler, hvis du ønsker yderligere stimulans heraf. Til lægmusklerne burde du måske også overveje at få en fitness bænk. Indtil videre kan du dog træne dem ved f.eks at stille dig på et trappetrin med en passende vægt i den ene arm, og så nøjes med at lade det ene ben udføre øvelsen ad gangen. Jeg er ikke sikker på at du vil kunne lave decline dumbell presses på den bænk du har, hvorfor at du fint kan nøjes med incline presses i steder.

Med udgangspunkt i dit udstyr, det program du har valgt, samt dine muligheder, ville jeg derfor nok lave en træningsplan der så nogenlunde sådan her ud:

Dag 1: Bryst/skulder/triceps/mave

Bænkpres: 4 sæt x 6-8 reps
Dumbell Incline presses: 4 sæt x 6-8 reps
Dumbell skulderpres: 4 sæt x 6-8 reps
Dumbell side laterals: 4 sæt x 6-8 reps
Skullcrushers: 4 sæt x 6-8 reps (Hvis du ikke har en EZ-stang, kan du køre Lying Triceps Dumbell Extensions i stedet)
Ab Wheel: 4 sæt x 6-8 reps (Evt. supplere med Weighted Twisted Situps)

Dag 2: Ben/Ryg/Biceps
Squat: 4 sæt x 6-8 reps
Dødløft: 4 sæt x 6-8 reps
Calf raises: 4 sæt x 6-8 reps (Disse kan som sagt køres på et trappetrin med et enkelt ben ad gangen, som alternativ)
Bent over barbell rows: 4 sæt x 6-8 reps
Chin ups: 4 sæt x 6-8 reps
Bent-Over-Dumbell-Rows: 4 sæt x 6-8 reps
Dumbell curls: 4 sæt x 6-8 reps
In the gym
One thing counts
On the bar
Large amounts
Brugeravatar

Reputation point: 303

Geografisk sted: Genitalien

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 220.00

splintie skrev:
Ole_S skrev:Tusind tak... det må jeg kigge nærmere på :) men hvorfor kun 1x5 dødløft? :)

Mehdi begrunder i sit program at siden man Squatter så meget vil 5x5 Dødløft være for hård ved en.

En lille disclaimer: Skal ikke gøre mig klog på hans program da jeg ikke selv har prøvet det, men overvejer det kraftigt :)

Ifølge dette split-program kan man godt køre dødløft og squat samme dag?

http://news.bodylab.dk/artikler/261-sto ... -to-basics

Ole_S skrev:
splintie skrev:

Ifølge dette split-program kan man godt køre dødløft og squat samme dag?

Altså fuld dødløft og squat samme dag :)

Ole_S skrev:Ifølge dette split-program kan man godt køre dødløft og squat samme dag?

Du kan godt køre squat og dødløft samme dag, det er der i og for sig intet i vejen for. Som det bliver nævnt er det dog en hård belastning for for din lænd, hvorfor det kan være smart at lægge squat til at starte med, og så først tage dødløft lidt senere i programmet, hvis du føler at det er for hårdt lige bagefter. Jeg har selv i en lang periode kørt dødløft lige efter squat uden problemer med lænden, men jeg har kammerater som ikke har været i stand til at gøre det samme. Rådet må derfor være at prøve dig frem, og så evt. overveje at smide det ind lidt senere i programmet, hvis du føler at belastningen er for hård i starten.
In the gym
One thing counts
On the bar
Large amounts
Brugeravatar

Reputation point: 303

Geografisk sted: Genitalien

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 220.00

ThomasNielsen skrev:
Ole_S skrev:Ifølge dette split-program kan man godt køre dødløft og squat samme dag?

Du kan godt køre squat og dødløft samme dag, det er der i og for sig intet i vejen for. Som det bliver nævnt er det dog en hård belastning for for din lænd, hvorfor det kan være smart at lægge squat til at starte med, og så først tage dødløft lidt senere i programmet, hvis du føler at det er for hårdt lige bagefter. Jeg har selv i en lang periode kørt dødløft lige efter squat uden problemer med lænden, men jeg har kammerater som ikke har været i stand til at gøre det samme. Rådet må derfor være at prøve dig frem, og så evt. overveje at smide det ind lidt senere i programmet, hvis du føler at belastningen er for hård i starten.

Det lyder som et godt råd... Takker :)

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster