Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 908
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 906

Følg bodybuilding.dk på

Mad før sengetig

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hejsa derude :)

Jeg er ved at sammensætte min kostplan..... Det sidste step i kostplanen er nu "natmad".
Hvad er ernæringsmæssigt bedst at spise, og hvorfor?

Umiddelbart vil jeg mene at fødevarer med et lavt GI-indhold er det mest hensigtsmæssigt... Jeg er dog ikke sikker... Derfor henvender jeg mig her, da I sikkert ved det ;)

Håber I vil dele jeres viden med mig :)

Mvh,
Ole_S

Reputation point: 20

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Kommer an på hvad du spiser efter, er det muskelmasse eller vil du tabe dig eller hvordan :)?
Man træner først rigtigt når stængerne bøjer!
Brugeravatar

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 110.00

Logbog: Vis logbog

onetwo skrev:Kommer an på hvad du spiser efter, er det muskelmasse eller vil du tabe dig eller hvordan :)?

Jeg spiser ikke noget efter, da det er dagens sidste måltid (natmad)... Hvis der findes forskellighed ved de forskellige trænings-perioder, vil jeg gerne vide forskellen? :)

Ole_S skrev:
onetwo skrev:Kommer an på hvad du spiser efter, er det muskelmasse eller vil du tabe dig eller hvordan :)?

Jeg spiser ikke noget efter, da det er dagens sidste måltid (natmad)... Hvis der findes forskellighed ved de forskellige trænings-perioder, vil jeg gerne vide forskellen? :)

Og kan man sige noget om, hvor mange kcal dette måltid skal indeholde? :)

Siden har en søgefunktion, som jeg synes du skal bruge fem minutter på at lege lidt med :)
This is your life and it's ending one minute at a time
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 710

Geografisk sted: Østerbro

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 225.00

Du spiser ikke efter noget? :D Altså hvis du spiser efter at opbygge muskler så vil nødder vil være godt da der er sundt fedt og langsomt optagelige proteiner :) men hvis du går efter at tabe dig er det ikke specielt godt da der er relativt mange kcal i nødder :)
Man træner først rigtigt når stængerne bøjer!
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 110.00

onetwo skrev:Du spiser ikke efter noget? :D Altså hvis du spiser efter at opbygge muskler så vil nødder vil være godt da der er sundt fedt og langsomt optagelige proteiner :) men hvis du går efter at tabe dig er det ikke specielt godt da der er relativt mange kcal i nødder :)

Jeg har pt. 30 gram mandler som natmad... Det er vel meget fint så, går jeg ud fra :)

onetwo skrev:Du spiser ikke efter noget? :D Altså hvis du spiser efter at opbygge muskler så vil nødder vil være godt da der er sundt fedt og langsomt optagelige proteiner :) men hvis du går efter at tabe dig er det ikke specielt godt da der er relativt mange kcal i nødder :)

Og nej, jeg spiser ikke noget efter natmad... Skulle jeg stå midt om natten og spise ? :D

Som udgangspunkt er det jo en god idé med lidt mad til nattens strabadser, men heller ikke for meget. Drik evt. en shake indeholdende langsomt optagelige proteiner. Så fordeles optagelsen jævnt ud over natten. Husk at din nattesøvn nemt forstyrres, hvis du spiser for meget, og netop denne er vigtig for god restitution.

Læs evt: artikler/diverse/10-gode-rd-til-at-forbedre-din-svn.html

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

Kostplan: Ingen kostplan

Ovesen skrev:Som udgangspunkt er det jo en god idé med lidt mad til nattens strabadser, men heller ikke for meget. Drik evt. en shake indeholdende langsomt optagelige proteiner. Så fordeles optagelsen jævnt ud over natten. Husk at din nattesøvn nemt forstyrres, hvis du spiser for meget, og netop denne er vigtig for god restitution.

Helt enig med dig.... Netop derfor har jeg indsat 30 gram mandler som natmad? :)

Ole_S skrev:
Ovesen skrev:Som udgangspunkt er det jo en god idé med lidt mad til nattens strabadser, men heller ikke for meget. Drik evt. en shake indeholdende langsomt optagelige proteiner. Så fordeles optagelsen jævnt ud over natten. Husk at din nattesøvn nemt forstyrres, hvis du spiser for meget, og netop denne er vigtig for god restitution.

Helt enig med dig.... Netop derfor har jeg indsat 30 gram mandler som natmad? :)

Det burde ikke kunne skade :) Tværtimod!

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

Kostplan: Ingen kostplan

Ovesen skrev:
Ole_S skrev:

Det burde ikke kunne skade :) Tværtimod!

Det lyder godt :)

Classic mixup :lol: ..Ole, folk spørger ikke hvad du spiser efter dit natmåltid, men hvad målet er med din træning. Spiser du efter at tabe dig eller spiser du efter at opbygge muskelmasse. Hvis du har læst artikler her på siden vil du kende til begreberne cut/bulk og hvilke madvare der er mest hensigtsmæssigt at spise alt efter målet med træningen. :)
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00

steveowe skrev:Classic mixup :lol: ..Ole, folk spørger ikke hvad du spiser efter dit natmåltid, men hvad målet er med din træning. Spiser du efter at tabe dig eller spiser du efter at opbygge muskelmasse. Hvis du har læst artikler her på siden vil du kende til begreberne cut/bulk og hvilke madvare der er mest hensigtsmæssigt at spise alt efter målet med træningen. :)

haha okay, det fangede jeg slet ikke... det var lidt kryptisk formuleret, synes jeg :)

Jeg ved godt, hvad man skal spise efter træning... Spørgsmålet lyder, hvad der er er næringsmæssigt bedst at spise før sengetid... Jeg træner om eftermiddagen, så måltiden efter træning bliver ikke min natmad :)

Ole_S skrev:
steveowe skrev:Classic mixup :lol: ..Ole, folk spørger ikke hvad du spiser efter dit natmåltid, men hvad målet er med din træning. Spiser du efter at tabe dig eller spiser du efter at opbygge muskelmasse. Hvis du har læst artikler her på siden vil du kende til begreberne cut/bulk og hvilke madvare der er mest hensigtsmæssigt at spise alt efter målet med træningen. :)

haha okay, det fangede jeg slet ikke... det var lidt kryptisk formuleret, synes jeg :)

Jeg ved godt, hvad man skal spise efter træning... Spørgsmålet lyder, hvad der er er næringsmæssigt bedst at spise før sengetid... Jeg træner om eftermiddagen, så måltiden efter træning bliver ikke min natmad :)

Jeg tror bare, at jeg holder mig til mandler :)

Tak for hjælpen alle sammen.

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 16 gæster