Ole_S skrev:Ole_S skrev:Garik skrev:Du overtænker din kost, Ole. 329 kalorier er fint. Det er 537 også. Og 200 ligeså. Personligt får jeg vel en 1000-1500 kalorier fra halv otte til klokken ti, hvor jeg går i seng.
Det gør jeg muligvis
Jeg vil bare gerne gøre mig kostplan så optimal som overhovedet muligt, da jeg ved, hvor vigtig kosten er for træningen!

1000-1500 kcal før sengetid? Er det ikke voldsomt mange? Undskyld min nysgerrighed

Der findes faktisk ikke mange videnskabelige artikler, som beskriver frekvensen, samt massen af måltider.
Derfor vil de svar du får også være derefter. F.eks. er der mange som faster i 16 timer, og derefter indtager 3 store måltider fra kl 14.00 til 22.00. Denne metode kan være lige så god, som indtage 3 måltider fordelt udover dagen, og det samme gør sig gældende for 10 måltider.
Se evt.
http://maxer.dk/videoer/mange-sm%C3%A5- ... 3%A5ltiderDet alle vigtigste er bare at du har indtaget den korrekte mængde makronæringsstoffer, når du går i seng. Derudover bliver det meget flueknepperi. Det eneste du måske bør overveje er din post-workout shake, da der findes evidens for at den kan forøge protein-syntesen efterfølgende.