Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 908
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 906

Følg bodybuilding.dk på

Olie-shots

Udskriv emne

Få inspiration og del dine opskrifter med andre

Tilbage til Madopskrifter

Hej gutter og gut-inder.

Da jeg søger en billig og sund måde at opnå det daglige fedt-indtag, tænkte jeg, at olie-shots kunne være oplagt.

Hvis I gider dele jeres personlige opskrifter med mig, vil jeg være taknemmelig :)
... Hvis I drikker olien rent, vil jeg gerne vide hvilen olie, I indtager.

På forhånd tak :)

Reputation point: 20

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

BodyBlom skrev:Hørfrø, raps og oliven olie. 5-10ml af hver med et glas juice

Tak for dit input.
Jeg håbede dog, at jeg kunne nøjes med én olie... Det kan jeg sikkert også :)

Det vil sikkert være oplagt at bruge den olie, som er mest smags-neutral.. Raps- og olivenolie er vel cirka lige sundt?

BodyBlom skrev:
Ole_S skrev:

Tak for dit input.

Det vil sikkert være oplagt at bruge den olie, som er mest smags-neutral.. Raps- og olivenolie er vel cirka lige sundt?

Grunden til at jeg blander lige de tre er, at de hver især indeholder de olier jeg skal bruge. Hørfrø er blandt anden rig på omega 3, det samme er raps, hvorimod oliven olien er lidt rigere på omega 6. Jeg kan ikke helt huske om det var sådan. Det er længe siden jeg har læst om det, og har bare taget shotsne siden ;)

Desuden tager jeg mine fiskeolier sammen med for at udligne balancen mellem de forskellige plante og fiskeolier. Især da hørfrø omega 3 og epa/dha omega 3 ikke er det samme.
Ret mig endelig hvis jeg husker forkert.

Du har sikkert ret... ;)
Hvis jeg ikke husker helt forkert, får man rigeligt omega 6 gennem den almindelige kost... Omega 3 er derimod mindre i den dagelige kost - medmindre man spiser 2-400 gram fisk pr. dag..

Det kunne derfor være oplagt at indtage rapsolie.... Jeg mindes bare at kunne huske, at rapsolie har en ret træls eftersmag? :(

BodyBlom skrev:
Ole_S skrev:
BodyBlom skrev:
Ole_S skrev:

Tak for dit input.

Grunden til at jeg blander lige de tre er, at de hver især indeholder de olier jeg skal bruge. Hørfrø er blandt anden rig på omega 3, det samme er raps, hvorimod oliven olien er lidt rigere på omega 6. Jeg kan ikke helt huske om det var sådan. Det er længe siden jeg har læst om det, og har bare taget shotsne siden ;)

Desuden tager jeg mine fiskeolier sammen med for at udligne balancen mellem de forskellige plante og fiskeolier. Især da hørfrø omega 3 og epa/dha omega 3 ikke er det samme.

Du har sikkert ret... ;)
Hvis jeg ikke husker helt forkert, får man rigeligt omega 6 gennem den almindelige kost... Omega 3 er derimod mindre i den dagelige kost - medmindre man spiser 2-400 gram fisk pr. dag..

Det kunne derfor være oplagt at indtage rapsolie.... Jeg mindes bare at kunne huske, at rapsolie har en ret træls eftersmag? :(

Hvis du blander det i juice eller mælk, så kan du næsten ikke smage noget som helst. Synes næsten det er halvvejs lækkert efterhånden. Især hørfrø har en ret nøddeagtig smag :)

Cool, så tager jeg bare olien med det største indhold af omega 3 og blander det med et glas mælk :)

Ole_S skrev:
BodyBlom skrev:
Ole_S skrev:
BodyBlom skrev:
Ole_S skrev:

Tak for dit input.

Du har sikkert ret... ;)

Hvis du blander det i juice eller mælk, så kan du næsten ikke smage noget som helst. Synes næsten det er halvvejs lækkert efterhånden. Især hørfrø har en ret nøddeagtig smag :)

Cool, så tager jeg bare olien med det største indhold af omega 3 og blander det med et glas mælk :)

Jeg har lige prøvet et glas mælk med rapsolie.... Fy for f*****.... Hehe :shock: :)

BodyBlom skrev:Haha det kan måske godt være det kræver lidt tilvænning alligevel ;)

men man kan sgu hurtigt få fyret noget fedt i kostplanen, når man tilføjer 30 gram rapsolie ;)

I kan altid vælge en raffineret (varmebehandlet) rapsolie. Den er smagsneutral men skulle efter sigende have den samme mængde af omega-3 og omega-6, i det ideelle forhold 1:2. Jeg indtager det selv dagligt i min morgen- og aftenshake, og det ryger lige ned uden problemer.

Mener jeg købte 1 liter for 13kr. Hvis den er i gennemsigtig plast, så husk at stil den koldt og mørkt for at sikre at den forbliver god.
In the gym
One thing counts
On the bar
Large amounts
Brugeravatar

Reputation point: 303

Geografisk sted: Genitalien

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 220.00

Logbog: Vis logbog

Hvis du godt kan lide peanutbutter, så prøv at lav peanutbutter pandekager - en af mine favoritter. Brug havregryn, proteinpulver, æg, mel, mælk og den essentielle peanutbutter. Det er en rigtig god bulking snack, og peanutbutter indeholder typisk omkring 50% fedt.

Reputation point: 0

Kostplan: Ingen kostplan

AlexUldahl skrev:Hvis du godt kan lide peanutbutter, så prøv at lav peanutbutter pandekager - en af mine favoritter. Brug havregryn, proteinpulver, æg, mel, mælk og den essentielle peanutbutter. Det er en rigtig god bulking snack, og peanutbutter indeholder typisk omkring 50% fedt.

Peanutbutter indgår også i min kostplan... Det kommer dog på rugbrød...
Jeg tænkte, at olie-shots er den optimale metode til at opnå den nødvendige mængde fedt i maden, da olier består af "100%" ren fedt... Plus, de fleste olier er temmelig billige! :)

Men pandekagerne lyder lækre :)

ThomasNielsen skrev:I kan altid vælge en raffineret (varmebehandlet) rapsolie. Den er smagsneutral men skulle efter sigende have den samme mængde af omega-3 og omega-6, i det ideelle forhold 1:2. Jeg indtager det selv dagligt i min morgen- og aftenshake, og det ryger lige ned uden problemer.

Mener jeg købte 1 liter for 13kr. Hvis den er i gennemsigtig plast, så husk at stil den koldt og mørkt for at sikre at den forbliver god.

Det lyder sgu billigt!! :drink:

Kan du huske, hvor du plejer at købe olien? :)

Ole_S skrev:Det lyder sgu billigt!! :drink:

Jeg mener jeg købte den i Løvbjerg, hvilket er lidt a lá Superbrugsen IMHO. Jeg tror dog at det kan købes til rimelige penge i de fleste kæder. Så længe det er rapsolie og der står enten raffineret eller varmebehandlet, så burde det være OK. :-)
In the gym
One thing counts
On the bar
Large amounts
Brugeravatar

Reputation point: 303

Geografisk sted: Genitalien

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 220.00

ThomasNielsen skrev:
Ole_S skrev:Det lyder sgu billigt!! :drink:

Jeg mener jeg købte den i Løvbjerg, hvilket er lidt a lá Superbrugsen IMHO. Jeg tror dog at det kan købes til rimelige penge i de fleste kæder. Så længe det er rapsolie og der står enten raffineret eller varmebehandlet, så burde det være OK. :-)

Det må jeg kigge på i morgen :)
Jeg prøvede koldpresset rapsolie... Det smagte ikke ligefrem skide godt sammen med mælk!! Hehe :)

Tidsel olie er helt sikkert vejen frem hvis du kan få fat på det, det smager godt nøddeagtigt og er en koldpresset type så går godt til salater og kolde retter.

Reputation point: 0

http://www.foodcomp.dk/v7/fvdb_foodnutr ... ompId=0218 - hørfrøolie ftw! Alternativt kan man spise selve hørfrøene, da de også er proteinholdige. Jeg spiser dem blandet i havregrynene om morgenen, og som bonus mætter de også godt.

Reputation point: 10

Stritten skrev:http://www.foodcomp.dk/v7/fvdb_foodnutrlist.asp?CompId=0218 - hørfrøolie ftw! Alternativt kan man spise selve hørfrøene, da de også er proteinholdige. Jeg spiser dem blandet i havregrynene om morgenen, og som bonus mætter de også godt.

Husk at blende dem lidt, så frø-skallerne er flækkede. Ellers kan de komme hele ud igen ;)
... My CNS is a neural net processor; a learning computer...

Billede

...there is a time in every one’s life when you must clench your teeth together and your fate only depends on your determination.
Brugeravatar

Reputation point: 415

Geografisk sted: Aarhus

Træner her: Ultimate Gym
Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Aarhus Athlet Klub

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 200.00

Tak for svaret alle sammen :)

Jeg overvejer et købe 1 liter hørfrø-olie på nettet, da jeg har fundet et sted med gratis levering :)

Jeg vil være taknemmelig, hvis I vil tilføje jeres mening om denne olie:

1) Smager det hæsligt, hvis man drikker det rent (shot)
2) Hvilke andre ting egner hørfrø-olie sig til

Håber at høre fra jer derude.

Tilbage til Madopskrifter

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 2 gæster