Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 750
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 748

Følg bodybuilding.dk på

Hjælp mig bb mythbusters. Mange kcal for hurtigt?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej BB. I går så jeg denne video på facebook https://www.facebook.com/photo.php?v=14 ... =2&theater . Til jer der ikke gider til, at se den giver jeg lige et kort resume. I videoen fortæller han hvordan han blender sin morgenmad. (havregryn, proteinpulver, banan, mandler og vand) Så han bare lige kan skylle 1500 kcal ned på 20 sekunder.
Det fangede min opmærksomhed fordi jeg tit om morgenen ikke har tid til, at kæmpe mig igennem 20 mins havregryn (selvom jeg gør det), så tænkte jeg det var da godt nok nemt og smart, MEN NU KOMMER MIN BEKYMRING

Så snakkede jeg omkring det med nogle andre og de fortalte de ville fraråde det fordi det kunne gå ud over fordøjelsen og man ville få for mange kcal for hurtigt og de ikke alle sammen ville kunne blive optaget. Hvad er rigtig og hvad er forkert? er meget i tvivl. Håber I vil hjælpe :)
Brugeravatar

Reputation point: 5

Træner her: City Motion

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 150.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Maden vil blive optaget, no worries! Mave/tarm-kanalen er særdeles effektiv i at optage næringsstoffer, så du skal ikke bekymre dig om at noget ikke bliver optaget. Der er mange herinde, som benytter sig af at blende maden. Flydende mad mætter dog mindre, så vær opmærksom på det. Kunne eksempelvis være dumt at blende maden under et vægttab, hvis man i forvejen føler stor sult. Det går ikke udover fordøjelsen, så længe du nøjes med at blende et enkelt måltid. Du får vel fast føde resten af dagen, går jeg ud fra.
"Lad din medicin være din mad og din mad være din medicin"
(af Hippokrates; år 460 til 370 før Jesu Kristi fødsel)
Brugeravatar

Reputation point: 30

Geografisk sted: Aarhus Nord

Træner her: Ny Helse og Motion

Styrkeliste
- Bænkpres: 112.50
- Squat: 117.50
- Dødløft: 160.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (2)
Kostplan: Vis kostplan

Hippokrates skrev:Maden vil blive optaget, no worries! Mave/tarm-kanalen er særdeles effektiv i at optage næringsstoffer, så du skal ikke bekymre dig om at noget ikke bliver optaget. Der er mange herinde, som benytter sig af at blende maden. Flydende mad mætter dog mindre, så vær opmærksom på det. Kunne eksempelvis være dumt at blende maden under et vægttab, hvis man i forvejen føler stor sult. Det går ikke udover fordøjelsen, så længe du nøjes med at blende et enkelt måltid. Du får vel fast føde resten af dagen, går jeg ud fra.

Nøj det lyder godt! Er det noget du har gjort længe? eller hvordan ved du det?

Ja jeg får fast føde resten af dagen. Det kun om morgenen jeg vil blende hvis det ingen "bivirkninger" er :)
Brugeravatar

Styrkeliste

Larsjensen skrev:
Hippokrates skrev:Maden vil blive optaget, no worries! Mave/tarm-kanalen er særdeles effektiv i at optage næringsstoffer, så du skal ikke bekymre dig om at noget ikke bliver optaget. Der er mange herinde, som benytter sig af at blende maden. Flydende mad mætter dog mindre, så vær opmærksom på det. Kunne eksempelvis være dumt at blende maden under et vægttab, hvis man i forvejen føler stor sult. Det går ikke udover fordøjelsen, så længe du nøjes med at blende et enkelt måltid. Du får vel fast føde resten af dagen, går jeg ud fra.

Nøj det lyder godt! Er det noget du har gjort længe? eller hvordan ved du det?

Ja jeg får fast føde resten af dagen. Det kun om morgenen jeg vil blende hvis det ingen "bivirkninger" er :)

Jeg har gjort det tidligere under bulk. Men gør det ikke mere. Har ikke problemet med at spise morgenmad selv. Men du er langt fra den eneste der har gjort det eller stadigvæk gør det. Jeg havde ingen bivirkninger. Folk som bliver opereret i kæben skal nogle gange udelukkende leve af flydende føde i mange uger. Det vil jeg dog ikke anbefale dig at gøre. Tarmen skal gerne have noget at arbejde med, men et enkelt måltid om dagen er intet problem.
"Lad din medicin være din mad og din mad være din medicin"
(af Hippokrates; år 460 til 370 før Jesu Kristi fødsel)
Brugeravatar

Reputation point: 30

Geografisk sted: Aarhus Nord

Træner her: Ny Helse og Motion

Styrkeliste
- Bænkpres: 112.50
- Squat: 117.50
- Dødløft: 160.00

Galleri: Vis galleri (2)

Tak for din hjælp! :)
Brugeravatar

Styrkeliste

Så på et tidspunkt en lille undersøgelse i fjernsynet med nogle soldater, der blev delt op i 2 grupper. Den ene gruppe fik blendet deres mad, og den andet fik normalt. Efter spisning blev deres maver scannet og igen efter nogle timer. Der viste det sig at dem der fik blendet deres mad, brugte længere tid på at fornøje deres mad. Hvilket man ikke lige skulle tro. Hvad grunden var kan jeg ikke huske helt. Men mener det var noget med at maven havde svære ved at adskille væsken fra..

Men du kan rolig blende din morgenmad. Laver også selv en "morgenshake" aftenen inden, så jeg kan "spise" morgenmad hurtigt om morgenen.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Hr. Pedersen skrev:Så på et tidspunkt en lille undersøgelse i fjernsynet med nogle soldater, der blev delt op i 2 grupper. Den ene gruppe fik blendet deres mad, og den andet fik normalt. Efter spisning blev deres maver scannet og igen efter nogle timer. Der viste det sig at dem der fik blendet deres mad, brugte længere tid på at fornøje deres mad. Hvilket man ikke lige skulle tro. Hvad grunden var kan jeg ikke huske helt. Men mener det var noget med at maven havde svære ved at adskille væsken fra..

Men du kan rolig blende din morgenmad. Laver også selv en "morgenshake" aftenen inden, så jeg kan "spise" morgenmad hurtigt om morgenen.

Hvor mange kcal får du skyllet ned når du blender? :)
Brugeravatar

Styrkeliste

Hvor mange kcal det er kan jeg ikke huske.. Men det jeg smider i er:
450ml mælk
100gram havregryn
40gram protein pulver
1 banan
Brugeravatar

Hr. Pedersen skrev:Hvor mange kcal det er kan jeg ikke huske.. Men det jeg smider i er:
450ml mælk
100gram havregryn
40gram protein pulver
1 banan

okay så minder det lidt om min også :)
Brugeravatar

Styrkeliste

Jeg har lige et andet spørgsmål. Jeg har hørt hvis man indtager for meget væske under et måltid "skyller" kroppen nogle af kcal`ne ud eller hvad man skal sige. Passer det?
Brugeravatar

Styrkeliste

Larsjensen skrev:Jeg har lige et andet spørgsmål. Jeg har hørt hvis man indtager for meget væske under et måltid "skyller" kroppen nogle af kcal`ne ud eller hvad man skal sige. Passer det?

Lol.. det tilladt at bruge sin sunde fornuft.

Larsjensen skrev:Jeg har lige et andet spørgsmål. Jeg har hørt hvis man indtager for meget væske under et måltid "skyller" kroppen nogle af kcal`ne ud eller hvad man skal sige. Passer det?

Kan kun anbefale dig at eksaminere din fæces og så rapportere tilbage om du fandt nogen kcal. I så fald kunne du jo eventuelt spise den igen.

Reputation point: 25

Styrkeliste
- Squat: 140.00

Jeg indtager

500ml minimælk
1 banan
50 gr peanutbutter
35 gr proteinpulver
70 gr havregryn

i min shake hver morgen, det svarer sig til ca 900-1000 kcal

Reputation point: 15

Nej.
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (8)

Hr. Pedersen skrev:Så på et tidspunkt en lille undersøgelse i fjernsynet med nogle soldater, der blev delt op i 2 grupper. Den ene gruppe fik blendet deres mad, og den andet fik normalt. Efter spisning blev deres maver scannet og igen efter nogle timer. Der viste det sig at dem der fik blendet deres mad, brugte længere tid på at fornøje deres mad. Hvilket man ikke lige skulle tro. Hvad grunden var kan jeg ikke huske helt. Men mener det var noget med at maven havde svære ved at adskille væsken fra..

Det var hvis man fik blendet sin mad til en "tyk" suppe at maden gled langsommere igennem tarmene end hvis det var almindelig mad. Dermed ville man være mæt i længere tid.
Udsendelsen handlede om fedme, de viste 10 gode tips til at tabe sig. Men vil stadig skyde på at maden bliver ligeså let optaget.

Styrkeliste
- Bænkpres: 65.00
- Squat: 105.00
- Dødløft: 90.00

Jeg blendede altid min morgen mad før i tiden.. Men stoppede med set fordi jeg havde hørt at blendet havregryn optages en del hurtigere end ikke blendede.. Men det var jo selvfølgelig havregryn isoleret set..

Så håber nogen kan finde noget videnskabeligt på det går langsommere... Hvilket ko bestemt er en fordel..

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

Geografisk sted: Kbh N

Træner her: Fresh Fittnes Nørrebro

Gravgaard skrev:Jeg blendede altid min morgen mad før i tiden.. Men stoppede med set fordi jeg havde hørt at blendet havregryn optages en del hurtigere end ikke blendede.. Men det var jo selvfølgelig havregryn isoleret set..

Så håber nogen kan finde noget videnskabeligt på det går langsommere... Hvilket ko bestemt er en fordel..

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

Har du nogen ide om det passer?
Brugeravatar

Styrkeliste