Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 750
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 748

Følg bodybuilding.dk på

carbs = carbs?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej BB. jeg er blevet lidt i tvivl fordi jeg konstanst hører forskellige meninger omkring dette og kunne godt tænke mig, at få be/afkræftet noget af det.

Jeg har fra de sidste par stykker jeg har snakket med omkring dette fået af vide. Til muskelopbygning er det stort set ligemeget om jeg får mine carbs fra fx en hamburger fra mcdonalds eller en rugbrødsmad. Er carbs bare carbs? Jeg har hørt det har så lille en effekt om jeg får mine carbs komplekse eller ej, hvis jeg går efter muskelopbygning. True eller bullshit?
Det lidt af en omvæltning for mig, da jeg overhovedet ikke har hørt dette før og troet på dette.

Blandt andet på denne hjemmeside bliver der fortalt meget omkring dette https://www.facebook.com/nobullshitbody ... ed?fref=ts
Brugeravatar

Reputation point: 5

Træner her: City Motion

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 150.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Jeg vil tror på Carlsberg bar er carbs uden at have voldsom meget viden omkring det har bare hørt en masse som jeg kender der har styr på det meste sige det :)

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Norup skrev:Jeg vil tror på Carlsberg bar er carbs uden at have voldsom meget viden omkring det har bare hørt en masse som jeg kender der har styr på det meste sige det :)

say what? :D
Brugeravatar

Styrkeliste

Det er korrekt.

Dog er der en masse mineraler og vitaminer som du ikke nødvendigvis får fra McD.

Grunden til at en carb=carb er at carbs, som proteiner og fedt er kcal. Så er det er nok mere i kalorieånden at du skal betragte alle carbs som lige. Om du får 100 g komplekse eller simple kulhydrater giver dig stadig 400 kcal på kontoen.

Og da kcal (i min bog) er grundstenen i muskelobygning - jamen er en carb=carb. Dog spiser jeg stadig selv brune ris i store mængder. Jeg tror på at de er bedre for min krops fornemmelse af optimal levevis - det kan vel sammenlignes med at tro på gud i krisesituationer. :D

Larsjensen skrev:
Norup skrev:Jeg vil tror på Carlsberg bar er carbs uden at have voldsom meget viden omkring det har bare hørt en masse som jeg kender der har styr på det meste sige det :)

Tror han har drukket hehe

Selvfølgelig er der forskel, Nogen carbs giver mere stabilt blodsukker fx havregryn kontra en cola. Tror nok en med diabetis ville kunne mærke forskel.

Når man snakker muskelopbygning kan forøget insulin følsomhed være en god ting.

Og hvis vi snakker mcdonalds mad så er hjertekarsygdomme ikke særligt anabolske :)
Seriøst hold dig fra det skidt. hold ihvertfald øje med kolesteroltal hvis spiser det jævnligt.
Sidst rettet af jon pall 10. okt 2013, 19:40, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar

Reputation point: 35

Geografisk sted: FYN

Styrkeliste
- Bænkpres: 160.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 230.00

Heath.Fletcher skrev:Det er korrekt.

Dog er der en masse mineraler og vitaminer som du ikke nødvendigvis får fra McD.

Grunden til at en carb=carb er at carbs, som proteiner og fedt er kcal. Så er det er nok mere i kalorieånden at du skal betragte alle carbs som lige. Om du får 100 g komplekse eller simple kulhydrater giver dig stadig 400 kcal på kontoen.

Og da kcal (i min bog) er grundstenen i muskelobygning - jamen er en carb=carb. Dog spiser jeg stadig selv brune ris i store mængder. Jeg tror på at de er bedre for min krops fornemmelse af optimal levevis - det kan vel sammenlignes med at tro på gud i krisesituationer. :D

Cool. Tak for dit svar. Men hvis jeg får mineraler og vitaminer fra grøntsager og kosttilskud, så fungere de simple carbs ligeså vel og godt som de komplekse til muskelopbygning? :D
Brugeravatar

Styrkeliste

jon pall skrev:
Larsjensen skrev:

Tror han har drukket hehe

Selvfølgelig er der forskel, Nogen carbs giver mere stabilt blodsukker fx havregryn kontra en cola. Tror nok en med diabetis ville kunne mærke forskel.

Ja tænkte også han havde måtte have drukket

Ja selvfølgelig, men tænkte i form af muskelopbygning :D
Brugeravatar

Styrkeliste

Jeg vil tro carbs bare er carbs, det var det jeg ville skrive. Men min dumme iPad somer på dansk kender ikke ordet caps og retter det bare ogisær hvis men skriver carbs og bare ud i et så retter den til Carlsberg

har redigeret i min post.
Brugeravatar

Reputation point: 35

Geografisk sted: FYN

Styrkeliste
- Bænkpres: 160.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 230.00

jon pall skrev:har redigeret i min post.

Haha nej det kan man ikke ligefrem kalde det for. Kan godt se hvad du mener :)
Brugeravatar

Styrkeliste

Larsjensen skrev:
Heath.Fletcher skrev:Det er korrekt.

Cool. Tak for dit svar. Men hvis jeg får mineraler og vitaminer fra grøntsager og kosttilskud, så fungere de simple carbs ligeså vel og godt som de komplekse til muskelopbygning? :D

Det vil JEG mene. Mange vil sige det modsatte, og jeg er tilbøjelig til at give dem ret. Måske er den rigtige vej (for mig i hvert fald) at jagte de komplekse kulhydrater, men gå på kompromis hvis ikke jeg har ramt mine kalorier for dagen.
Cutter du derimiod - så ville jeg sjældent indtage de simple, simpelthen fordi de optages hurtigere, og dermed ikke mætter så lang tid. Alt det her bull-shit der florerer med "spiking your blodsugar" osv. er totalt ubrugeligt - idet kompositionen af dit måltid er hvad der i sidste ende afgør hvor hurtigt maden optages. Dvs. selvom du æder vingummi den ene dag, og brune ris den anden, så er deres optagelseshastighed meget påvirket af den protein og ikke mindst fedt som du samtidig kører ned :)

However - for psyken, og stemningen om at være på rette vej - hold dig til det du følger giver dig motivationen, og vid at det ikke skader at æde hvide ris/kartofler/choco pops fra tid til anden :D

Du er, hvad du spiser :)

Reputation point: 100

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

Der mange typer sakkarider. De indeles i mono poly og di, og optagelseshastigheden er en faktorer for hypertrofi.

Fibre optages f.eks. ikke, og er kun essentiel pga. gode pølser.
Wauw. Much strong, such power...
Brugeravatar

Reputation point: 20

Styrkeliste
- Bænkpres: 232.50
- Squat: 265.00
- Dødløft: 287.50

1tonfisk skrev:Der mange typer sakkarider. De indeles i mono poly og di, og optagelseshastigheden er en faktorer for hypertrofi.

Fibre optages f.eks. ikke, og er kun essentiel pga. gode pølser.

Fibre er med til at regulere kolesteroltallet via binding af galdesalte.
Udover det fermenteres de i colon til kortkædede fedtsyrer, f.eks. butyrat, der har en gavnlig effekt på tarmcancer. Så nej, ikke bare gode pølser.
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Polysakkariders primære funktion er gode pølser*

Og i den her kontekst er det ligegyldigt.
Wauw. Much strong, such power...
Brugeravatar

Reputation point: 20

Styrkeliste
- Bænkpres: 232.50
- Squat: 265.00
- Dødløft: 287.50

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online