Jeg kunne godt tænke at vide hvordan man bedst træner toppen af sin biceps.
Er det ikke ved at holde hånden lodret ?
Vandret træner man så ikke mest længden, eller er det bare mig der har fået noget forkert ind .

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

R0mme1 skrev:Man kan kun træne hele musklen.

Jokeren16 skrev:R0mme1 skrev:Man kan kun træne hele musklen.
men som wilson hentyder til så ja man kan godt ligge stresset på 'toppen' af biceps, hvis det hedder det?

Jokeren16 skrev:som du selv siger, ved at lave hammercurls så ligger du stresset længere ned på biceps, men hele musklen bliver stadig trænet.
ret mig hvis jeg er gal wilson

Thomas Jagd skrev:Jokeren16 skrev:som du selv siger, ved at lave hammercurls så ligger du stresset længere ned på biceps, men hele musklen bliver stadig trænet.
Hammer curls træner primært brachials. Det er en lille muskel som ligger under biceps musklen. Hvis man øger brachialis masse, så vil den skubbe biceps længere op, og give en illusion af en større biceps. Men man kan IKKE træne specifikt efter top på biceps. Det er en gammel myte.

Thomas Jagd skrev:Jokeren16 skrev:som du selv siger, ved at lave hammercurls så ligger du stresset længere ned på biceps, men hele musklen bliver stadig trænet.
Hammer curls træner primært brachials. Det er en lille muskel som ligger under biceps musklen. Hvis man øger brachialis masse, så vil den skubbe biceps længere op, og give en illusion af en større biceps. Men man kan IKKE træne specifikt efter top på biceps. Det er en gammel myte.

8800 skrev:Thomas Jagd skrev:Jokeren16 skrev:som du selv siger, ved at lave hammercurls så ligger du stresset længere ned på biceps, men hele musklen bliver stadig trænet.
Derfor vil det vil også være en fordel at køre hammercurl og alm curl når man træner biceps?Selvom du måske ikke er den store tilhænger af specifik bicepstræning

Thomas Jagd skrev:8800 skrev:Thomas Jagd skrev:Jokeren16 skrev:som du selv siger, ved at lave hammercurls så ligger du stresset længere ned på biceps, men hele musklen bliver stadig trænet.
Derfor vil det vil også være en fordel at køre hammercurl og alm curl når man træner biceps?Selvom du måske ikke er den store tilhænger af specifik bicepstræning
Jo, jeg er i aller højeste grad tilhænger af direkte biceps træning. Jeg er bare ikke tilhænger af at det tager overhånd. Mange kører så mange armøvelser, at det udgører en alt for stor procentdel af deres totale sæt-volumen. 1-2 gode solide biceps øvelser vil altid være bedre end slet ingen. Det kunne f.eks være barbell curls og hammer curls.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 16 gæster