Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 734
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 732

Følg bodybuilding.dk på

Træne igen efter 1 1/2 år sygdom ???

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Jeg har været den heldige vinder af en madforgiftning/obs for kronisk tarm betændelse, der lige har kostet mig 1 1/2 år i sengen og en masse kg.. :cry:

Nu vil jeg så småt begynde, at træne igen. Men har ingen idé om hvordan jeg kommer igang igen, når min krop er så afkræftet. Går hos noget kost vejl. og er startet op på Nutri drink, så min maven vender sig til at indholde noget og skulle få noget mere ernæring igennem det. :wink:

Fik afvide af min læge, jeg godt må begynde at træne lidt, men jeg må ikke brænde for meget energi af.

Håber lidt nogen har nogen gode idér. ???

Problemet er lidt jeg har svært ved at gå hjem når jeg først er begyndt, at træne, ved ikke helt hvornår nok er nok.
andrea

Reputation point: 0

Geografisk sted: lyngby

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Puha, det var en svær en :wink: Det kommer an på hvor hårdt du er ramt.

Jeg tror jeg ville køre
Bænkpres 1x20
Squat 1x20
Dødløft 1x20
BOR 1x20

+ lidt stabilitets træning

Hvis det er for hårdt, så vil jeg køre nogle kropsvægt øvelser og bruge en del elastik
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Øvelser på bolde, og så små vægte kunne også være en start? De lyder måske nemme og kedelige, men når man har prøvet dem vi har i vores center (øvelserne) så får man et andet syn på det. :)
Ingen har tid til træning, man tager sig tid!!

Geografisk sted: Viborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 160.00

Bay skrev:Puha, det var en svær en :wink: Det kommer an på hvor hårdt du er ramt.

Jeg tror jeg ville køre
Bænkpres 1x20
Squat 1x20
Dødløft 1x20
BOR 1x20

+ lidt stabilitets træning

Hvis det er for hårdt, så vil jeg køre nogle kropsvægt øvelser og bruge en del elastik

Jamen hvis jeg siger lægen sagde jeg ikke har skyggen af en mave muskel.. så må man vel have en ide om hvor slemt det står til :D
andrea

Lyst skrev:Øvelser på bolde, og så små vægte kunne også være en start? De lyder måske nemme og kedelige, men når man har prøvet dem vi har i vores center (øvelserne) så får man et andet syn på det. :)

Det kunne da være en meget god idé.
andrea

Ja fordi når du træner balance så bruger du alle muskler i kroppen for netop at finde balancen på bolden. :) Og der kan du jo træne: mave, bryst osv. men så med din egen vægt. :)

Styrkeliste

Auch...det lyder sørme ikke godt. Alt mulig medlidenhed herfra!

Yea, der findes mange gode øvelser til bold og sån noget. Der findes faktisk bøger med kun øvelser til bold så det ku være du skulle prøve at skaffe dig sån en :wink:
No One Ever Really Dies

jeg forstår ikke hvordan folk uden nogen form for uddannelse indenfor feltet tør begynde at vejlede en person der har været sengelagt i 1½ år pga. sygdom hvis krop er så afkræftet og svækket at maven ikke engang kan indeholde rigtig føde endnu og som endvidere går til kostvejl. for at få kroppen vænnet til at optage fast føde.. dertil kommer det så at han har fået af vide af sin læge at han ikke må forbrænde for meget energi.. hvem ved hvor meget formeget energi er?
vægtræning er imo et dårligt valg at starte ud med, da dette tapper kroppen for en del energi, samt svækker et i dette tilfælde meget svagt imunforsvar og cns.
cutting.. cutting and cutting you fat bastard!
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2007

Reputation point: 15

Geografisk sted: aars

Træner her: Fitnessmaster Hadsund

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 200.00

Mener du klart du skal starte med at få kroppen i form, og få lidt muskel masse igen med alm daglig rutine... ALtså ingen træning.. Imo nogle gå ture, og måske købe nogle meget meget lette håndvægte og træne med i et nogle mdr. indtil kroppen, er i alm form igen.. og din kost vaner bliver som et "raskt" menneskets. inden du starter i motions center..

Det du skal igang med er meget meget meget let genoptræning... som du nok bør snakke med din læge om eller en anden. prof.
Mere fart.
Brugeravatar

Geografisk sted: Låsby

Træner her: Ry Motions Klub

Kuglen og søren, jamen det gør hun jo også med bolden, der er det også hendes egen kropvægt hun bruger, den samme vægt som hun ville bruge ved almindelig dagsbrug, hun kan jo starte stille ud med at ligge og lege på den så kroppen bliver strakt ud osv. indtil man er tryg ved bolden og lige så stille finder ud af hvad hun kan og ikke kan holde til..

Styrkeliste

:? Jeg ville nok også mene at træneing er udelukket efter sådan en omgang sygdom !

jeg vil hellere anbefale dig at begynde at se om du kan ramme de 7måltider om dagen, der næst begynde på kosttilskud og så træning

inden du når til træning skulle du da gerne have 4-6kg på kroppen måske mere, når kroppen er så meget i underskud skal der ikke meget til før man gainer sin normale størelse igen "Ordenlig kost uden træning" kan gører det

Geografisk sted: nihchola

Træner her: Ribe Fritidscenter

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 140.00

Galleri: Vis galleri (2)

kuglen skrev:jeg forstår ikke hvordan folk uden nogen form for uddannelse indenfor feltet tør begynde at vejlede en person der har været sengelagt i 1½ år pga. sygdom hvis krop er så afkræftet og svækket at maven ikke engang kan indeholde rigtig føde endnu og som endvidere går til kostvejl. for at få kroppen vænnet til at optage fast føde.. dertil kommer det så at han har fået af vide af sin læge at han ikke må forbrænde for meget energi.. hvem ved hvor meget formeget energi er?
vægtræning er imo et dårligt valg at starte ud med, da dette tapper kroppen for en del energi, samt svækker et i dette tilfælde meget svagt imunforsvar og cns.

Min mave kan godt tage fast føde, men jeg kan ikke indholde ret meget af det, derfor jeg går til kostvejl. Meningen er jeg skal gå fra 1 måltid til 8 om dagen. Derfor jeg får der der drink.
Går heller ikke ud fra min læge fortæller mig jeg godt må styrketræne igen, hvis det til fare for mig.
Vil bare høre om folk, har nogen gode idér. Så kan jeg jo til vælge dem til og fra. :wink:

For meget engier er, hvis jeg starter hvor jeg slap. skal holde mig inde for omkring 30-45 min, evt kun 15 min. aner ikke hvad jeg kan klare. Før trænede jeg vel i 2 1/2 time hver anden dag, og det må jeg altså ikke.
andrea

er er enorm stor forksel på dit energi forbrug på 15 og på 45min... jeg ville bede min læge og min kostvejleder om i sammenråd at komme med en langsiget plan for min træning, for det er udelukkende de 2 der ved hvor meget du må og kan i forhold til din krop og den mad du får.
Brugeravatar

Styrkeliste

kuglen skrev:er er enorm stor forksel på dit energi forbrug på 15 og på 45min... jeg ville bede min læge og min kostvejleder om i sammenråd at komme med en langsiget plan for min træning, for det er udelukkende de 2 der ved hvor meget du må og kan i forhold til din krop og den mad du får.

Jeg tror bare jeg høre om de ikke har noget genoptræning på hospitalet el et andet sted... Synes lige pludseligt, det de fik til at lyde så nemt nok ikke er det alligevel :|
andrea

Andrea p skrev:
kuglen skrev:er er enorm stor forksel på dit energi forbrug på 15 og på 45min... jeg ville bede min læge og min kostvejleder om i sammenråd at komme med en langsiget plan for min træning, for det er udelukkende de 2 der ved hvor meget du må og kan i forhold til din krop og den mad du får.

Jeg tror bare jeg høre om de ikke har noget genoptræning på hospitalet el et andet sted... Synes lige pludseligt, det de fik til at lyde så nemt nok ikke er det alligevel :|

Du vil nok gøre klogt i at lytte til Kuglen her :)

Men hvis ingen af dem kommer med noget konstruktivt og du alligevel vil igang, så vil lave vægte nok være vejen fra i starten :)

Geografisk sted: Esbjerg.

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 105.00
- Dødløft: 140.00

du må ikke opfatte som et negativt input jeg kommer me, eller som om jeg ikke vil hjælpe dig, men jeg vil have det enormt skidt med at komme med nogen forslag, som du følger og så ender med en lang eller kronisk skade hvilet absolut er en mulighed når din krop er å svækket som den er efter så langtids sygdom. men hvis ikke du kan få noget hjælp hos din læge eller på sygehuset vil vi som sagt meget gerne hjælpe dig.
Brugeravatar

Styrkeliste

Well, ultimately er det jo kun personen selv der kan mærke hvornår det bliver for meget..

Det er jo noget med at prøve sig forsigtigt frem og til det formål ville det selvfølgelig være nice at have en prof i nærheden, men det er jo ikke sikkert det altid er en mulighed...
No One Ever Really Dies

N*E*R*D skrev:Well, ultimately er det jo kun personen selv der kan mærke hvornår det bliver for meget..

Det er jo noget med at prøve sig forsigtigt frem og til det formål ville det selvfølgelig være nice at have en prof i nærheden, men det er jo ikke sikkert det altid er en mulighed...

kan ikke lige frem sige jeg har råd til at have en prof med... men overvejede osse at få lagt bare et nyt program.. Men jeg finder det frygtligt pinligt at være i så dårlig form..
:oops:

så vil helst kommer der, lige inde luk så jeg slipper for alle de mennesker
andrea

You poor thing...

Al mulig respekt til dig...Det er en hård kamp og de fleste i centeret ikke kommer igennem noget der ligner så du behøver ikke skamme dig =)

Men kan godt forstå det aligevel..
No One Ever Really Dies

N*E*R*D skrev:You poor thing...

Al mulig respekt til dig...Det er en hård kamp og de fleste i centeret ikke kommer igennem noget der ligner så du behøver ikke skamme dig =)

Men kan godt forstå det aligevel..

Det går heldigvis hurdigt frem ad, når man først er igang..
andrea

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster