Grundet mit lange sygdomsforløb har jeg tabt utrolig meget muskelmasse og er i dag "fed". Tidligere havde jeg en normal / trænet krop efter mange år med fodbold 4/5 gange om ugen.
Det er sindsygt hårdt psykisk at gennemgå ovenstående - specielt når man efterfølgende skal forsøge at kæmpe sig tilbage i form uden egentlig at kunne lave noget af det man har været vant til.
Jeg starter HELT fra bunden. Startede med at kunne cykle ca. 150 meter hvorefter mine ben rystede så meget at jeg ikke kunne stå op. Har langsomt men sikkert kæmpet mig op til at være startet i motionscenter
Mit spørgsmål til jer der har langt mere erfaring med styrketræning end mig er følgende:
Hvilke typer øvelser skal jeg lave for at komme af med min mave mv. ?
Det er primært mine arme, bryst, mave og ryg jeg ønsker at træne.
Har forsøgt at få hjælp fra instruktørerne i fitness centret - men de mangler sgu lidt erfaring med en størrelse som mig. De hørte blot jeg havde været "skadet" og så skulle jeg rulle rundt på en bold og lave øvelser. Ikke lige hvad jeg har brug for, derfor prøver jeg herinde.
Skal lige siges at jeg fysisk / styrkemæssigt starter HELT fra bunden....
- En i centret sagde til mig at jeg skulle overveje at tage proteinpulver da det ville hjælpe mig med at smide fedtet. Hvordan lyder det i jeres ører, er det korrekt ?
Må hellere lige tilføje at jeg er af hankøn, 32 år, 180 cm. høj og p.t. vejer omkring 92 kilo. BMI på knap 28 - tidligere (før jeg blev syg) lå det under 20.
Håber på seriøse svar - jeg har brug for hjælp til at komme videre.