Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 918
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 916

Følg bodybuilding.dk på

træning fitness samt fodbold.

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej, jeg vil gerne høre om noget har erfaring med styrketræning og fodbold på samme tid.

jeg styrketræner 5-6 gange om, ugen pt da der er pause i fodbold, er det godt at styrke træne samme dag som træner fodbold.

og kan folk fortælle mig hvad jeg skal træne, for at få en flot mave(6 pack) evt et godt program til mig, skal helst ikke blive for tung når jeg spiller masser af fodbold..

ved godt det er meget med ens kost at gøre osv.

håber på folk kan komme med nogen positive kommentar og ting jeg kan bruge frem over.

jeg er 25 år, har styrke trænet en del år. om vinteren. 179 cm ,80 kg.

god weekend til jer..

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Du har styrketrænet en del år, og du ved ikke, hvad der skal til for, at du får gode abs?
Brugeravatar

har trænet ben og løb, lidt overkrop osv. ikke det vilde. jeg er først nu begyndt at tage det seriøst

Som du selv er inde på har kosten utroligt meget at sige ifbm. tydelige mavemuskler. Hvis du sørger for at have et par gode øvelser til maven og de skrå mavemuskler, så er du et stykke af vejen. Resten er så et spørgsmål om at få en lav nok fedtprocent til at de bliver så tydelige som du ønsker de skal være.
In the gym
One thing counts
On the bar
Large amounts
Brugeravatar

Reputation point: 303

Geografisk sted: Genitalien

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 220.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

takker for respons. hvilken mave øvelser vil du forslå..??

Jeg ville starte med at læse nogle af de helt basale artikler omkring træning og kost her på siden, det tror jeg ville gavne dig ret meget :)

(Flyttet til begynderforummet)
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2008 Månedens skribent: Juli 2008
Moderator

Reputation point: 257

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 302.50
- Squat: 215.00
- Dødløft: 250.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (3)
Kostplan: Vis kostplan

Der er faktisk rigtig mange jeg kan anbefale. Personligt synes jeg at der findes utroligt mange gode varierede maveøvelser, hvilket jo er dejligt så man kan prøve lidt forskelligt engang imellem. Hvis du har adgang til et Ab Wheel ville jeg hel bestemt anbefale dig at prøve Ab Wheel rollouts. Den anbefaler jeg ofte til folk herinde som spørger efter maveøvelser, da det som udgangspunkt er en enkel øvelse, hvor sværhedsgraden kan øges betragteligt så den er udfordrende for enhver. Foruden det, så giver den mange gange god muskelømhed i maven, hvilket jeg tror ligeledes er godt for det mentale, da man jo nok må erkende at mange bevidst eller ubevidst forbinder effektiviteten af en øvelse med den ømhed man mærker dagen efter. Rollouts træner ligeledes de skrå mavemuskler, hvorfor du sagtens vil kunne nøjes med den ene maveøvelse i kombination med resten af din træning. For en god ordens skyld vil jeg dog også nævne Dumbbell Side Bends, der træner de skrå mavemuskler. Alternativt hertil kan du gøre det stående, da disses kan køres med ret tung vægt. Bare husk kun at bruge én håndvægt ad gangen, da vægtene ophæver hinanden hvis du står med en håndvægt i hver arm.

Hvis du er all-out mavefreak, så kan du desuden overveje om du vil have en rotationsøvelse med på programmen(selv om jeg tror den yderligere effekt heraf vil være begrænset, da du allerede er godt dækket ind), da det også er din maveregion som står for at lave dette vrid i kroppen. Det kunne passende være en af de maskiner der står rundt omkring i centrene og samler støv.
In the gym
One thing counts
On the bar
Large amounts
Brugeravatar

Reputation point: 303

Geografisk sted: Genitalien

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 220.00