Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1082
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1080

Følg bodybuilding.dk på

Træning, hormoner og akne

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Jeg har det sidste stykke tid undersøgt sammenhængen mellem akne og styrketræning. Jeg har for mit vedkommende fundet ud af, at min akne bliver forværret ved styrketræning, da jeg efter en pause på 10 dage fik en meget pæn hud, efter lang tid med grim hud. På 11 dagen startede jeg igen på træningen, og straks gik min akne amok og efter to træningspas stoppede jeg. Derefter stoppede aknen også. Det var bare lige for at få lidt baggrundshistorie med.

Dette har medført at jeg er stoppet med min styrketræning, selvom jeg var glad for det. Jeg vægter ganske enkelt min hud højere. Årsagen til aknen skulle være, at ens testosteron niveau øges med op til 40 % ved styrketræning, hvorfor det ikke er så underligt at huden reagerer på det.

MEN, gælder dette så alle former for styrketræning? Bliver ens testosteron niveau øget ved at lave crunches for mavemusklerne, eller er det kun gældende ved deciderede vægtøvelser, som for eksempel bænkpres? Og hvad med armstrækninger? Bliver ens testosteron niveau også øget ved denne øvelse?

Hvad med cardio, altså konditionstræning? Umiddelbart har jeg ikke oplevet at det har forværret aknen, men er der nogle der ved om det øger testosteron niveauet?

Det blev lidt langt, men håber i kan hjælpe.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

du vægter din hud højere end træning. du er vel forhåbentlig en pige? :D
og hvor har du fra, at test-niveauet øges 40%? det kunne være spændende at læse.

Så vidt jeg ved udleder større muskelgrupper test ved høj belastning, men det virker mærkeligt at træningen påvirker din hud så meget. Jeg tror du skal kigge på kosten i stedet.
Brugeravatar

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Jeg har personligt den samme erfaring med træning og akne.
Jeg har lidt af akne i et års tid, hvor jeg har trænet tungt og seriøst, men i en periode på tre uger stoppede jeg med træning, da jeg blev forhindret i at træne. I de tre uger havde jeg den pæneste hud nogensinde i akneperioden. For nyligt begyndte jeg på træningen igen, og allerede efter et eller to træningspas begyndte aknen igen.

Jeg lever sundt og varieret. Spiser sjældent sukkerholdige produkter, chips osv.
Så jeg tror ikke det har noget med kosten at gøre.
Jeg spiller håndbold fire gange om ugen, hvilket jeg vil betegne som cardio-træning. I de tre uger dyrkede jeg heller ikke håndbold, så cardio er måske også en grund til akne ved mig.

Tror det er vægttræningen, især ben. Eftersom det er bentræning som udgiver flest homoner i kroppen. (Syntes jeg at have hørt noget om, i skal ikke hænge mig op på det :D)

den øget mængde hormon er så lille det ikke har noget at sige på det punkt. mælkeprodukter kan give akne for nogen, så vidt jeg er orienteret, så det kan måske være det?
Løft til DM RAW 2012, junior - 105:
Squat: 170kg
Bænkpres: 145kg - Danmarks rekord '12
Dødløft: 195kg

Startet træning efter et lille års pause.
DM RAW '14 vi ses!
Brugeravatar

Geografisk sted: langeskov

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 107.50
- Squat: 140.00
- Dødløft: 165.00

Det er sjovt - jeg synes netop at jeg får færre bumser, efter at jeg startede med at træne :mrgreen:

Træner her: Sundhedscenter Bornholm

Styrkeliste
- Bænkpres: 92.50
- Squat: 120.00
- Dødløft: 135.00

Jeg har også hørt, at lakosen fra mælken kan give urenheder i ansigtet.

Det skal lige siges, at jeg blev rådet til at tage zink -og a-vitaminpiller, hvilket har hjulpet en smule :-)

Jeg tror ikke det er træningen der gør at i får en mere uren hud. Der kan være andre ting der påvirker det som i har spist imens i trænede, mange oplever at de får bumser af f.eks. proteinpulver, personligt får jeg meget uren hud hvis jeg har drukket meget mælk i en periode.
I use muscle confusion.
I load up the bar in the squat rack with plates and I get under it, but then suddenly I run to the dumbbell rack and start doing curls instead.
Surprise Bitch, We trainin' arms today.  So much gains.
Brugeravatar

Reputation point: 40

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 175.00
- Dødløft: 250.00

Det kan umiddelbart også lyde som om at man ikke er grundig nok med hensyn til soigneringen efter træningen.
Det er de færreste med sart hud, der kun kan nøjes med at skylle sig og vaske hår.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

gør i brug af protein pulver? og i så fald holdte i så pause med det os, da i ikke trænede?
Ellers ville jeg også kigge på hygiejnen, efter træning. det er en dum ting, hvis du er typen der venter med at gå i bad til du kommer hjem.
Imellem 'klog' og 'smart' skal der betales bompenge i form af tæsk!

Reputation point: 30

Styrkeliste
- Bænkpres: 3.00
- Squat: 1.00
- Dødløft: 2.00

Jeg tager ikke proteinpulver.
Jeg tager et bad udmiddelbar bagefter træning. Går i bad cirka 2-3 gange dagligt. :-)

andersbegtorp skrev:Jeg tager ikke proteinpulver.
Jeg tager et bad udmiddelbar bagefter træning. Går i bad cirka 2-3 gange dagligt. :-)

Kunne det ikke være derfor? Bad 3 gange om dagen? Du udtørrer din hud, og derved producere den selv mere fedtstof til at holde den fugtig?
Houd's Multifunktionelle Logbog

90% af personlige trænere er tæt på ubrugelige. Overvej dit valg af evt. træner grundigt.

Reputation point: 55

Har haft akne da jeg var lidt yngre. Og nej, akne kommer indefra, kosten har ikk noget at sige.
Prøv at få noget mod det hos din læge, hvis det er akne :) Ellers går det nok. :)

Reputation point: 20

Houd skrev:
andersbegtorp skrev:Jeg tager ikke proteinpulver.

Kunne det ikke være derfor? Bad 3 gange om dagen? Du udtørrer din hud, og derved producere den selv mere fedtstof til at holde den fugtig?

Præcis - sæben udtørre huden. Efter jeg er holdt op med at vaske mig i ansigtet med almindelig sæbe, har jeg haft meget pænere hud.
Brugeravatar

Træner her: Enjoy Fitness, Gilleleje

Jeg finder det nu rimeligt pluaisblet at de udsving der måtte være i testosteron godt kan influere på ens hud.

Men hvis trådstarter iøvrigt godt kan lide at træne, findes der jo altså behandlinger mod akne, som kan være værd at prøve
Følg min blog:
Kropblog.dk (nu med liv igen ;o)

Kontakt mig for bud på personlig træning, træningsvejledning og kostvejledning
Månedens skribent: November 2007
Redaktør

Reputation point: 55

Geografisk sted: Nørrebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 220.00

Du skal da bare gå til lægen. Jeg har haft problemer med akne og valgte så at gå til lægen, som sendte mig videre til en dermatolog. Fik nogle piller, der hedder isotretinoin actavis i ca. 6 måneder. Er næsten lige holdt op med behandlingen og min hud er meget pænere. Der er stadig nogle små ar, men det håber jeg går væk med tiden. Det var så ikke den fedeste periode i mit liv med en masse tør hud osv. Aknen bliver også forværret en kort periode inden det begynder at blive bedre.
Så hvis du gerne vil fortsætte styrketræningen OG samtidig have flot hud, så skal du da bare gå til lægen og få stoppet akne-problemet en gang for alle.
Og derudover, som de andre påpeger; find noget mildt rensemiddel til din hud og lad være med at vaske dig i ansigtet med dette rensemiddel/sæbe mere end 1 gang om dagen.
Brugeravatar

Geografisk sted: Frederiksberg

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 26 gæster