Tak for input Houd, så øvelserne er gode nok, men pauserne og set/rep range bude ændres?
SandyFrink skrev:Kvinder skal ikke trænes som mænd, bl.a. er de mere udsatte for ACL skader, og som altid skal programmer individualiseres. Hvis hun er som de fleste kvinder er hendes skulderholdning dårlige og hun har nogle hofteproblemer, fx anterior tilt af pelvis. Hyperextensions er lort.[/color]
Tak for input.
Jeg synes da ellers at jeg læser alle steder, at kvinder og mænd skal trænes ens?
Den eneste øvelse som muligvis kan fremprovokere ACL skader her er squat, og du mener forhåbentlig ikke at kvinder ikke skal squatte?
Hvilke faktorer vil der tages højde for, hvis programmer skal individualiseres?
I forhold til at du nævner ATP (og her snakker jeg ikke om energi), så er mavetræning direkte sundt for at forebygge det, og igen er squat den eneste øvelse der muligvis vil påvirke sådanne hofteproblemer. Så er det igen en hentydning om at squat skal fjernes?
Cool. Hyperextension er lort, jeg skrotter det.
Mange spørgsmål, men du kommer også med en hård udmeldning. Jeg håber på at jeg får svar, for så bliver jeg jo dét klogere - hvis dit svar holder