Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 957
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 954

Følg bodybuilding.dk på

Træning til atletisk krop

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

I går meldte jeg mig ind i et fitness-center. Jeg er 15 år, er 1,81 høj, vejer 73,9 og har en fedtprocent på 13,1.

På min skole i går udførte vi en bip-test, og mit tal endte på 46,5, hvilket svarer til lavt. Jeg er ekstremt skuffet over mig selv. Med min træning vil jeg gerne opnå en flot atletisk krop, og jeg har fundet ud af, at det kan hænge sammen med kondital, eksplosivtiet osv.
Min kammerat vandt testen. Han har en lav fedtprocent, meget hurtig og eksplosiv. Kunne godt tænke mig en krop som ham, hvor mine muskler er tydeligt markerede(lav fedtprocent), hurtig, eksplosiv og et højt kondital.

Skal selvfølgelig kigge på et bygenderprogram. Har set på btb, men er ideelt med det, som jeg vil opnå med min træning? Og hvordan skal jeg træne for at få de ønskede resultater?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

newbies-helpfile-edit-2-t39845.html

There you go...

Men vil du gerne "vinde" en bib-test? eller vil du have muller?
Hvis du taber dig vil du måske blive mere markeret og evt. bedre på bibtesten, men ikke få størrer muller.
Så noget konditionstræning (interval for af forbedre konditionen) + b2b, og styr på kosten så burde målet ikke være så langt ude i fremtiden...
Vil du have større muller skal du tage på i vægt, men dette modstrider dit mål om at få et godt kondital da konditallet er afhængigt af din maksimale iltoptagelse og kropsvægt...
Brugeravatar

Reputation point: 30

Geografisk sted: På toppen af verden

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 145.00
- Dødløft: 165.00

Logbog: Vis logbog

Kiaskias skrev:I går meldte jeg mig ind i et fitness-center. Jeg er 15 år, er 1,81 høj, vejer 73,9 og har en fedtprocent på 13,1.

På min skole i går udførte vi en bip-test, og mit tal endte på 46,5, hvilket svarer til lavt. Jeg er ekstremt skuffet over mig selv. Med min træning vil jeg gerne opnå en flot atletisk krop, og jeg har fundet ud af, at det kan hænge sammen med kondital, eksplosivtiet osv.
Min kammerat vandt testen. Han har en lav fedtprocent, meget hurtig og eksplosiv. Kunne godt tænke mig en krop som ham, hvor mine muskler er tydeligt markerede(lav fedtprocent), hurtig, eksplosiv og et højt kondital.

Skal selvfølgelig kigge på et bygenderprogram. Har set på btb, men er ideelt med det, som jeg vil opnå med min træning? Og hvordan skal jeg træne for at få de ønskede resultater?

Du kunne også starte i en vægtløfter klub, og lære de olympiske løft, som er snatch og clean & jerk. De er vældig gode øvelser til at opbygge eksplosivitet, og disse bliver også brugt af andre atleter, end vægtløftere, til at udvikle eksplosivitet til deres træning.
Du kan kun få markerede muskler ved at tabe dig. Du kan ikke tabe dig og opbygge muskler på samme tid.
Dit kondital vil med garanti også stige, når du begynder at løfte vægte.
Welcome my son, welcome to the machine.
Brugeravatar

Reputation point: 45

Geografisk sted: Tiergarten

Styrkeliste
- Squat: 35.00

Din kropskomposition er jo 99% diæt. Din muskler kommer ikke til at se anderledes ud ved en anderledes aktivitet andet end de kan blive mindre eller større.
Brugeravatar

Reputation point: 65

Styrkeliste
- Bænkpres: 180.00
- Squat: 230.00
- Dødløft: 267.50

Altså, det her har ikke rigtig noget med biptesten at gøre, men mere den form for krop jeg vil have. Jeg har bare lagt mærke til, at der altid er en form for sammenhæng mellem folk, der vinder bipteste og den krop, som jeg vil have fingre i. Håber det er til at forstå.

Jeg vil have en markeret krop, der er hurtig, eksplosiv og med god kondi. Så ikke nogle større muller i første omgang. Det betyder, at jeg skal cutte, og nok ned på 8% i fedtprocent, før jeg er tilfreds. Men hvordan skal min træning så være?

- meget kondition for at øge forbrænding
- b2b - er det virkeligt nødvendigt, hvis jeg vil tabe mig og ikke få større muskler? eller er der andre programmer der vil være bedre til formålet?

alt i alt vil jeg have en krop som en løber feks.

Du bliver jo ikke stor med det samme du begynder at træne. Det er vigtigt at påpege, at muskelstyrke også er vigtigt for hurtigheden. Og en øget kropsvægt behøver ikke at forværre dit kondital, så længe du fokuserer din træning og diæt mod dit mål. Løb en masse, gerne intervaller. Træn dine ben med squats og resten af kroppen med andre basisøvelser og opnå en større styrke og muskelmasse. I en større muskel ligger også potentialet for større kraftudvikling, og det skal bestemt også bruges ved både maksimale løft, som eksplosive bevægelser. Sigt efter 2-300 gram i ugen eller ca et kg til halvandet om måneden, så burde du kunne tage på uden for meget fedt, og samtidig øge din kondition uden den ekstra vægt kommer til at tynge dig.
Det vil for det meste altid ende ud i noget zig zag, så om du vælger at cutte først eller bulke let er op til dig.
Brugeravatar

Reputation point: 25

Geografisk sted: 7500

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 230.00

Med dine udtalelser vil jeg gætte på du aldrig rigtigt har trænet før. Dvs. at der er en meget stor sandsynlighed for at du ikke har nogen nævneværdig masse. I det tilfælde, så vil dit forsøg på at blive markeret ende i noget lign. det her:

Billede

En tynd dreng uden muskler. Det er ikke hvad man karakteriserer som markeret. Det giver simpelthen ingen mening at prøve på at markere muskler man ikke har.

Så hvis du ingen rigtig muskelmasse har, hvilket jeg tvivler på, så er det der du skal fokuserer først, og øge den.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00

Jeg er født ret kraftigt. har altid været stærk, men for meget fedt, der dækkede.

Tror mere, jeg vil ligne noget, som minder om det her:

Billede

Det vil som udgangspunkt være helt fint. Og så kunne jeg putte noget mere masse på senere hen. Abidal er markeret, har en fantastik kondi og er ret eksplosiv og hurtig. Det er noget i den stil, som jeg minder - ved godt, at han ikke er et monster, men væsentligst bedre end billed nummer 1

Stop dig selv.. #-o

Manden (Eric Abdial) vejer mere end du gør på nuværende tidspunkt og har en langt lavere fedtprocent. Du kommer IKKE til at ligne det der hvis du trækker flæsket af.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Brugeravatar

Styrkeliste

Haha. Det er på toppen det her :lol: :dope:

Nu ved jeg ikke, hvordan du ser ud (smid et billede op). Men ud fra de oplysninger du kommer med, og din alder taget i betragtning, så er jeg ret overbevidst om, at du ikke render rundt med sådan en fysik inden under dit fedtlag. Manden er fodboldspiller og træner hver eneste dag - både styrke og kondition. Du er 15 år og har aldrig trænet..

Det er bestemt ikke umuligt at få sådan en fysik, men det kræver, at man opbygger en vis muskelmasse og derefter skræller fedtet af. Hvis du finder dig et godt styrketræningsprogram, dyrker noget cardio regelmæssigt, spiser sundt og sover ordentligt, så kan du godt komme til at se sådan ud - men det kommer altså ikke af sig selv.

Reputation point: 70

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 130.00
- Dødløft: 145.00

Nu kan jeg godt se, at det jeg skrev var helt :ohno:

Men hvis vi nu siger, at I ville se ud som Abidal, og I var i mit sted, hvad ville i så præcist have gjort?(giv gerne konkrete programmer)
- 15 år
- 73 kg
- 1.81
- 13% fedt

Hvad ville i så have gjort fra nu til næste sommer(programmer, mængde cardioer, bulk/ cut osv.)

Du bør opbygge noget muskelmasse samt skabe et styrkefundament.

Tilgangen til det, mht. kost, træning osv. kan du læse om her: newbies-helpfile-edit-2-t39845.html

Opnå dine resultater:
Brugeravatar

Styrkeliste

Kiaskias skrev:Nu kan jeg godt se, at det jeg skrev var helt :ohno:

Men hvis vi nu siger, at I ville se ud som Abidal, og I var i mit sted, hvad ville i så præcist have gjort?(giv gerne konkrete programmer)
- 15 år
- 73 kg
- 1.81
- 13% fedt

Hvad ville i så have gjort fra nu til næste sommer(programmer, mængde cardioer, bulk/ cut osv.)

- Basisprogram
- Moderat kcaloverskud (bulk)
- Når du synes, der er ved at være en passende mængde muskelmasse på dit spinkle kadaver, så cutter du (kcalunderskud), mens du fortsætter med at træne, som du hele tiden har gjort.

Gentag dette indtil du ligner Abidal. Bagefter kan du så finde en ny neger, du gerne vil ligne. Drogba fx.
Brugeravatar

Reputation point: 55

Kostplan: Ingen kostplan

Tak for det. Overvejer at lave den omvendte: cutte ned til en lav fedtprocent og så bulke op mod sommeren. Er det lige så effektivt?

Kiaskias skrev:Tak for det. Overvejer at lave den omvendte: cutte ned til en lav fedtprocent og så bulke op mod sommeren. Er det lige så effektivt?

Når du allerede er tynd er det dumt at du cutter ned :) Jeg ville helt klart bulke først!

Reputation point: 5

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 190.00

Kostplan: Ingen kostplan

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 14 gæster