Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1194
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1192

Følg bodybuilding.dk på

Træning til værnepligt

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej jeg skal aftjene værnepligt til Februar og jeg tænkte om de store basisøvelser som squat, dødløft og bænkpres er gode til at komme igennem coretesten på niveau 2?

Og er der nogle som ved om det er blevet nemmere at blive fastansat derinde som konstabel bagefter? For et par år siden skulle det være svært har jeg hørt, men på det sidste har der været en del avisartikler om at de mangler konstabler lige for tiden.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Jeg var inde i december 2014, og klarede coretesten niveau 2 allerede fra dag 1. Jeg løb 2680 meter. :)
Personligt havde jeg ikke lavet andet end at styrketræne inden da.

Få styrketrænet, og suppler op med nogle coreøvelser og lidt løb. Evt. download "Træn med forsvaret"-appen. Så klarer du det nemt.
Med hensyn til konstabel, så mener jeg, at alle der søgte ved samme tjenestested under værnepligten blev optaget. Det kræver selvfølgelig at du kan klare optagelseskravene. Men efter 3 måneders felt, så er det ikke noget problem. :D
Sometimes to stay alive, you gotta kill your mind.
Min logbog
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: Fredericia

Træner her: Olympia-Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 150.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Man bliver ikke fastansat som konstabel efter værnepligten.

Du kommer på en HRU kontrakt, som kan lyde på forskellige måder, men de fleste chefer giver først en K-35 kontrakt når man er færdig uddannet, og har bevist sit værd (Og det har man ikke efter en værnepligt) - Da man er meget svær at slippe af med på en k-35.

Nogen steder kan man måske starter som Konstabelelev (Som jeg gjorde), og altså undgå værnepligten. For mit vedkommende var jeg så på en k-35 fra dag et, men det tror jeg heller ikke de gør mere så meget af.

Ellers er det korrekt, de mangler personel på alle niveauer nærmest alle steder i forsvaret, da folk flygter derfra. Moralen er på et lavpunkt, hvert fald i de kompagnier hvor jeg kender folk.

Reputation point: 5

Jeg var inde sammen med Wralvahal.
Jeg havde kun trænet kampsport inden vi startede, men klarede corestesten uden problemer første gang.
Anden gang (3 mdr inde) kunne jeg ikke gennemføre pga. En rygskade jeg fik derinde.
Almindelig fornuftig styrketræning er nok en god idé.

Reputation point: 255

MMMunk skrev:Du kommer på en HRU kontrakt, som kan lyde på forskellige måder, men de fleste chefer giver først en K-35 kontrakt når man er færdig uddannet, og har bevist sit værd (Og det har man ikke efter en værnepligt) - Da man er meget svær at slippe af med på en k-35.

Nogen steder kan man måske starter som Konstabelelev (Som jeg gjorde), og altså undgå værnepligten. For mit vedkommende var jeg så på en k-35 fra dag et, men det tror jeg heller ikke de gør mere så meget af.

Er det muligt i dag, at starte som KSE uden at have taget HBU?
Brugeravatar

Reputation point: 140

Geografisk sted: Fyn

Styrkeliste
- Bænkpres: 134.20
- Squat: 155.40
- Dødløft: 206.60

NGS skrev:
MMMunk skrev:Du kommer på en HRU kontrakt, som kan lyde på forskellige måder, men de fleste chefer giver først en K-35 kontrakt når man er færdig uddannet, og har bevist sit værd (Og det har man ikke efter en værnepligt) - Da man er meget svær at slippe af med på en k-35.

Er det muligt i dag, at starte som KSE uden at have taget HBU?

Nej, ikke hvad jeg ved af. HBU'en er et krav for at starte en af forsvarets uddannelser. :)
Min logbog
Brugeravatar

Styrkeliste

Tak for svarene. Er der i øvrigt nogle som har prøvet GPSen i den der Forsvarets app? Virker den fint nok til at tage en løbetest med?

Reputation point: 0

Kostplan: Ingen kostplan

rasken skrev:Tak for svarene. Er der i øvrigt nogle som har prøvet GPSen i den der Forsvarets app? Virker den fint nok til at tage en løbetest med?

Brugte den en enkelt gang, da jeg skulle teste mig selv. Der gik dog kludder i det hele, og appen fik ikke registreret min telefons GPS. Måtte bruge en ruteopmåler på nettet, for at finde distancen. :)
Min logbog
Brugeravatar

Styrkeliste