Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1080
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1078

Følg bodybuilding.dk på

Træningsdepression og muskeltab

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej Bodybuilding.dk. Jeg er en dreng på 20 år som trænede hårdt og effektivt og var tilfreds med min træning, men i februar kom jeg så ind i Forsvaret. Efterfølgende er der så sket det for mig, at jeg har tabt muskelmasse og blevet fysisk svagere. Jeg spiste mere før og fik ca. et måltid mere om dagen dengang end jeg gør i dag, men jeg spiser stadig en del, sundt og varieret. Jeg er udmærket godt klar over at man ikke kan være stor og stærk og så samtidig kunne være en mester i konditionsform, som man jo næsten skal være når man er i Forsvaret..
Men dette har også medført at jeg er gået hen og mistet lysten til at træne, fordi det er deprimerende at jeg kan tage 2/3 af hvad man kunne tage i vægt for et halvt år siden.
Men hvad skal jeg gøre for at vokse i styrke og i masse, og vigtigst af alt, få lysten tilbage til at give den gas igen. Håber i vil hjælpe 

Mvh B. Carlsen

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

BoCarlsen skrev:Men hvad skal jeg gøre for at vokse i styrke og i masse

Det samme som du gjorde før.

Tænk langsigtet. Kom tilbage på dit gamle niveau og tag den derfra.
"Det er fandeme fedt at være massiv når man knepper, man kan bare smadre piger fuldstændig"
- Mapsen 2017, 123 kg

Billede
Brugeravatar

Reputation point: 1330

Geografisk sted: Mother Russia

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Hej og velkommen til

Hvis du har styr på sagerne, altså kost og hvordan man skruer et fornuftigt trænings program sammen jamen så skal du jo bare foresætte der hvor du slap.

Og glem hvad du kunne løfte "engang", det handler om hvad du kan nu og hvad du kan i fremtiden, fokusere på det og være tilfreds med det du kan nu her og byg så på derfra.

De fleste af os har nok prøvet at stoppe i en længere periode for så at komme tilbage og så finde ud af hvor meget styrke vi har tabt, men sådan er det jo nu engang, der er ikke så meget andet at gøre end at komme i gang, så op på hesten og giv den gas :)
Brugeravatar

Reputation point: 20

Træner her: FitnessDK Slagelse
FitnessDK Gentofte

Styrkeliste
- Dødløft: 170.00

Galleri: Vis galleri (3)

Du kan trøste dig med at tiden det vil tage dig at nå din tidligere fysiske tilstand vil være betydeligt kortere, takketvære "muscle memory" fænomenet. Nyd dine fremskridt fra hvor du er, det er næsten bedre end at sidde fast på et plateau :)

Der er ingen tvivl om at det er op ad bakke at "bodybuilde" i militæret. Alle som jeg kender (af naturlige) er kommet ud med meget mindre muskelmasse (det mærkelige er at de også har fået bildæk?).
Med alt det konditionstræning og fysiske aktivitet skal man spise MEGET, rigtig meget, men så burde det også være muligt at holde eller opnå en god form.
Det jeg kunne tænke bliver den største udfordring er alt det druk, som jeg kan forstå næsten er obligatorisk.

Så igang med at spise en masse kalorie rig mad! og ram jernet som om det var et personligt opgør :wink:
Sidst rettet af Moose 12. jul 2013, 17:24, rettet i alt 1 gang.
MAKE
PEDRO
GREAT AGAIN
Brugeravatar

Reputation point: 285

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 180.00

Du er tyve år gammel, mand. Du har oceaner af tid foran dig, dit testosteron er på sit højeste og du har ingen valid undskyldning. Du ved hvordan og hvorledes, så opret en log, og kom i sving. Youth + muscle memory = INSTAGAINZ BROHIRRIM!
.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

Reputation point: 1244

Geografisk sted: The Perimeter

AlexUldahl skrev:Du kan trøste dig med at tiden det vil tage dig at nå din tidligere fysiske tilstand vil være betydeligt kortere, takketvære "muscle memory" fænomenet. Nyd dine fremskridt fra hvor du er, det er næsten bedre end at sidde fast på et plateau :)

Nemlig. Til inspiration kan jeg fortælle dig at det tog mig 4½ md at komme tilbage på mit gamle styrkeniveau efter 4 års pause fra træningen. Det var også med 100% dedikation og klog træning, men det går lynhurtigt at indhente sit gamle niveau.
Vejen mod 400 point.
Brugeravatar

Geografisk sted: Nakskov

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 240.00

Mange tak for de gode råd allesammen, det giver noget af lysten tilbage. Så mange tak! :)

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 4 gæster