Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 953
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 950

Følg bodybuilding.dk på

Træningsprogram henover vinteren - hvilket?

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej derude,

Fodboldsæsonen er gået på hæld, og jeg er derfor på udkig efter et træningsprogram, jeg kan køre hen over vinteren, kombineret med noget løbetræning. Jeg har fin erfaring med forskellige øvelser, dog uden at være nogen form for ekspert på.

Jeg havde forestillet mig træning 3-4 gange om ugen og med noget fullbody. Yderligere har jeg tænkt på Back to Basics eller 5x5, men jeg ved ikke, hvad der er klogest :-)

Nogen kloge hoveder, der kan hjælpe eller komme med forslag?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

bertelle skrev:Hej derude,

Fodboldsæsonen er gået på hæld, og jeg er derfor på udkig efter et træningsprogram, jeg kan køre hen over vinteren, kombineret med noget løbetræning. Jeg har fin erfaring med forskellige øvelser, dog uden at være nogen form for ekspert på.

Jeg havde forestillet mig træning 3-4 gange om ugen og med noget fullbody. Yderligere har jeg tænkt på Back to Basics eller 5x5, men jeg ved ikke, hvad der er klogest :-)

Nogen kloge hoveder, der kan hjælpe eller komme med forslag?

Squat
Bænkpres
Dødløft
Military Press
Kropshævninger
Rows
Mavebøjning med kabel

Genial fullbody giv det et forsøg med 3x8 reps

Reputation point: 10

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Du kan få gode resultater med både 5x5 og Back 2 basics. Vælg det du har mest tiltro til, træn hårdt og hold styr på kosten.
Brugeravatar

Reputation point: 903

Geografisk sted: Atlas

Tak for svaret begge. Hvad er forskellen på at køre 5x5 og 3/4x8?

Hælder mest til dette program, men ville gerne vide forskellen på antal gentagelser.

Workout B
Squat 5x5
Bench Press 5x5
Inverted Rows 3xF
Push-ups 3xF
Reverse Crunch 3x12

Workout B
Squat 5x5
Overhead Press 5x5
Deadlift 5x5
Pull-ups/Chin-ups 3xF
Prone Bridges 3x30sec

Måske der er nogen tilføjelser eller ændringer, da jeg er stødt på flere forskellige forslag til 5x5-programmet.

Mvh

bertelle skrev:Tak for svaret begge. Hvad er forskellen på at køre 5x5 og 3/4x8?

Hælder mest til dette program, men ville gerne vide forskellen på antal gentagelser.

Workout B
Squat 5x5
Bench Press 5x5
Inverted Rows 3xF
Push-ups 3xF
Reverse Crunch 3x12

Workout B
Squat 5x5
Overhead Press 5x5
Deadlift 5x5
Pull-ups/Chin-ups 3xF
Prone Bridges 3x30sec

Måske der er nogen tilføjelser eller ændringer, da jeg er stødt på flere forskellige forslag til 5x5-programmet.

Mvh

Det ser fint ud. Start på 80% af din 5RM og tilføj 2,5kg pr. træningspas. 5x5 er nok lige rigeligt i dødløft. Med denne frekvens ville noget ala 1-3x5 nok være mere hensigtsmæssigt, og så smid nogle back-raises/hyperextensions ind i stedet for core-træning den ene dag.
Brugeravatar

peter n skrev:
bertelle skrev:Tak for svaret begge. Hvad er forskellen på at køre 5x5 og 3/4x8?

Workout B
Squat 5x5
Bench Press 5x5
Inverted Rows 3xF
Push-ups 3xF
Reverse Crunch 3x12

Workout B
Squat 5x5
Overhead Press 5x5
Deadlift 5x5
Pull-ups/Chin-ups 3xF
Prone Bridges 3x30sec

Mvh

Det ser fint ud. Start på 80% af din 5RM og tilføj 2,5kg pr. træningspas. 5x5 er nok lige rigeligt i dødløft. Med denne frekvens ville noget ala 1-3x5 nok være mere hensigtsmæssigt, og så smid nogle back-raises/hyperextensions ind i stedet for core-træning den ene dag.

Tak for svar. Ændrer det på noget, at jeg har trænet et pænt stykke tid, da jeg synes 2,5 kg pr. træningspas lyder lidt voldsomt :-) Ellers kunne man måske tilføje det per uge.

Ang. dødløft har du nok ret.

bertelle skrev:Tak for svar. Ændrer det på noget, at jeg har trænet et pænt stykke tid, da jeg synes 2,5 kg pr. træningspas lyder lidt voldsomt :-) Ellers kunne man måske tilføje det per uge.

Man kan gøre begge dele. Øger man pr. træningspas vil man reset'e oftere, hvor man med ugentlige stigninger vil kunne køre længere før man reset'er. Vil du helst øge en gang i ugen, bør du tjekke hvordan man indretter dagene i eks. Bill Starr 5x5 med en tung, let og en medium dag.
Brugeravatar

hvad er dine stats?.. vægt, højde og hvad du løfter i de 3 store? :)
Brugeravatar

Reputation point: 189

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 175.00

peter n skrev:
bertelle skrev:Tak for svar. Ændrer det på noget, at jeg har trænet et pænt stykke tid, da jeg synes 2,5 kg pr. træningspas lyder lidt voldsomt :-) Ellers kunne man måske tilføje det per uge.

Man kan gøre begge dele. Øger man pr. træningspas vil man reset'e oftere, hvor man med ugentlige stigninger vil kunne køre længere før man reset'er. Vil du helst øge en gang i ugen, bør du tjekke hvordan man indretter dagene i eks. Bill Starr 5x5 med en tung, let og en medium dag.

Kan du uddybe det med at reset'e, da jeg ikke er helt sikker på det. Efter hvad du skriver her, hælder jeg mere til at tilføje 2,5 kg pr. træningspas.

Jeg er 180 og vejer 75. Squatter 75, dødløfter 80 og bænker 60. Teknikken har drillet mig en del - specielt i dødløft, og jeg har derfor fokuseret meget på den.

Hvis jeg øger med 2,5 kg pr. træningspas, vil jeg skulle stige i vægt til jeg ikke længere kan tage 5x5 og så starte forfra med hvilken vægt? Eller er det helt forkert.

bertelle skrev:
peter n skrev:

Kan du uddybe det med at reset'e, da jeg ikke er helt sikker på det. Efter hvad du skriver her, hælder jeg mere til at tilføje 2,5 kg pr. træningspas.

Jeg er 180 og vejer 75. Squatter 75, dødløfter 80 og bænker 60. Teknikken har drillet mig en del - specielt i dødløft, og jeg har derfor fokuseret meget på den.

Hvis jeg øger med 2,5 kg pr. træningspas, vil jeg skulle stige i vægt til jeg ikke længere kan tage 5x5 og så starte forfra med hvilken vægt? Eller er det helt forkert.

http://stronglifts.com/stronglifts-5x5-beginner-strength-training-program/

Her står alt du skal bruge.
Brugeravatar

Hej igen. Jeg har lige et lille spørgsmål til.

Jeg har downloadet app'en StrongLifts, der kan holde øje med mine træninger og løft. Jeg kan dog ikke finde ud af at justere startvægten. Squat starter fx på 20 kg, og eneste måde jeg kan ændre den på, er hvis jeg klikker som om jeg har udgørt 5x5 med 20 kg squat, så stiger vægten med 2,5 kg. Kan det ikke ændres, så startvægten passer med min startvægt og så stiger med 2,5 kg derfra?

bertelle skrev:Hej igen. Jeg har lige et lille spørgsmål til.

Jeg har downloadet app'en StrongLifts, der kan holde øje med mine træninger og løft. Jeg kan dog ikke finde ud af at justere startvægten. Squat starter fx på 20 kg, og eneste måde jeg kan ændre den på, er hvis jeg klikker som om jeg har udgørt 5x5 med 20 kg squat, så stiger vægten med 2,5 kg. Kan det ikke ændres, så startvægten passer med min startvægt og så stiger med 2,5 kg derfra?

Blyant og papir, bror. Eller word.
Brugeravatar

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster