Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 976
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 974

Følg bodybuilding.dk på

TRX

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hey er der nogen her der har erfaring med TRX-træning?

Reputation point: 0

Geografisk sted: Odense

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Jeg har prøvet det, og imo er det ikke noget råbe hurra for. Det er en anderledes måde at træne på, og der er meget fokus på stabilitet, men hvis du gerne vil være stor eller stærk så er det ikke vejen frem. Som gpp redskab kan det fungere ok, men det var lidt en overhypet dille for et par år siden synes jeg. Men altså, hvis du søger et redskab til træning derhjemme og du ikke har plads til andet end det, så kunne det være et bud i kombination med almindelige bw øvelser eksempelvis:)
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2008 Månedens skribent: Juli 2008
Moderator

Reputation point: 257

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 302.50
- Squat: 215.00
- Dødløft: 250.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (3)
Kostplan: Vis kostplan

Friche skrev:Jeg har prøvet det, og imo er det ikke noget råbe hurra for. Det er en anderledes måde at træne på, og der er meget fokus på stabilitet, men hvis du gerne vil være stor eller stærk så er det ikke vejen frem. Som gpp redskab kan det fungere ok, men det var lidt en overhypet dille for et par år siden synes jeg. Men altså, hvis du søger et redskab til træning derhjemme og du ikke har plads til andet end det, så kunne det være et bud i kombination med almindelige bw øvelser eksempelvis:)

okay nu er jeg jo en lille dame, der bare skal trimmes, men jeg ønsker stadig styrke så derfor tænker jeg det ville være fint ved siden af min atyrketræning.. jeg søger noget der er intenst, men som jeg ikke vokser af.. ville det så gøre en forskel?

Geografisk sted: Odense

Tja, bum. Du ville godt kunne lave lidt cirkeltræning og få pulsen op af det, så det ville godt kunne hjælpe det lidt på vej :)
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2008 Månedens skribent: Juli 2008
Moderator

Reputation point: 257

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 302.50
- Squat: 215.00
- Dødløft: 250.00

Galleri: Vis galleri (3)

:dance:
chanelkamma skrev:
Friche skrev:Jeg har prøvet det, og imo er det ikke noget råbe hurra for. Det er en anderledes måde at træne på, og der er meget fokus på stabilitet, men hvis du gerne vil være stor eller stærk så er det ikke vejen frem. Som gpp redskab kan det fungere ok, men det var lidt en overhypet dille for et par år siden synes jeg. Men altså, hvis du søger et redskab til træning derhjemme og du ikke har plads til andet end det, så kunne det være et bud i kombination med almindelige bw øvelser eksempelvis:)

okay nu er jeg jo en lille dame, der bare skal trimmes, men jeg ønsker stadig styrke så derfor tænker jeg det ville være fint ved siden af min atyrketræning.. jeg søger noget der er intenst, men som jeg ikke vokser af.. ville det så gøre en forskel?

det der bestemmer om du vokser er kalorierne, så ligge du ligevægt eller under vokser du ikke. så skal du bare fokusere på din styrketræning, trx er spild af penge og tid
MAKE
PEDRO
GREAT AGAIN
Brugeravatar

Reputation point: 285

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 180.00

Ligesom med alt andet TRX træning er som sådan fint, så længe du ved hvad du har gang i. Det kræver en smule core-styrke at gå i gang med, og er man kreativ udover de lidt indsnævrede ting der bliver foreslået af producenterne, kan det sagtens blive meget udfordrende, specielt hvis man ikke har det store aspirationsniveau.

Med regelmæssig træning kan du sagtens nå et stykke vej, men du vil, på et tidspunkt, være nødt til at skifte til decideret vægttræning, da kropsvægten kun får dig så langt.
When in doubt, remove shirt, flex, repeat.
Brugeravatar

Reputation point: 130

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 180.00

TRX og gymnastikring er efter min mening en virkelig god måde at træne på. Mulighederne for øvelser og sværhedsgrad er nærmest uendelig.

Eftersom kvinders styrke i overkroppen er betydelig mindre end mænds vil almindelige kvinder aldrig mangle udfordring i overkropsøvelser.

Selv mænd vil kunne nå langt med den form for træning. Dette er dog kun gældende hvis de kan hænge frit, således at man kan hænge i dem. Hvis de bare er sat fast til en væg, er mulighederne lidt mere begrænset.

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 16 gæster