Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1530
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1528

Følg bodybuilding.dk på

TV Licens

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Hej,

Sagen er den at jeg lige er flyttet, og DR licens har sendt et brev pga det var tid til at forny licensen fra min gamle lejlighed, efterfølgende har jeg skiftet lejlighed og ændret adresse på komunnen.

Der står "tilmelding til medielicens"
mit navn, min gamle adresse, min by.

Så det jo ikke for den her adresse. Først tænkte jeg at jeg burde skrive til dem, men nu tænker jeg mere "nææ, hvad har de nogensinde gjort for mig." Det er jo sådan set deres problem, men det jo klart man har det lidt dårligt over ikke at betale noget man burde.

Hvad ville i gøre?
Billede
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Jeg ville uden tvivl tilmelde mig. Licens er som skat, det er sure penge, men det skal betales. Jeg gider ikke engang ærgre mig over det, nøjagtigt som hvis jeg får en bøde i toget ell. lign; det skal bare ud af verden : /
Brugeravatar

Geografisk sted: Frederiksberg

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Vis galleri (1)
Kostplan: Ingen kostplan

Personligt føler jeg at DR står og boller mig, hver gang jeg betaler til licens, men ikke desto mindre er det sådan reglerne er, retarderede eller ej.
Poor form in the gym is caused by insufficient yelling
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00

Alle skulle boykotte DR's licens. Hvorfor skal man betale licens bare fordi man har internet-adgang. Man betaler jo allerede for det hos udbyderen. Og DR-programmerne undværer jeg gerne når de er så dyre som de er.

Giv dog folk en mulighed for at vælge det til eller fra. Men de har vel brug for pengene til at finansiere Plummers aftrædelsessum på 6,4 millioner ](*,)

Jeg betaler ikke for det lort. For de 200 kr om måneden kan de tilbyde mig Ramasjang, genudsendelser og Søren Ryge. Viasat kunne for ca. tilsvarende sum tilbyde mig Premier League, Serie A, Primera Division, et hav af nye premierefilm i full hd og ingen reklamer.

DR Kan tilsyneladende slet ikke adminstrere deres penge. Jeg vil ikke sponsorere deres enorme palads eller være tvunget til at betale en alt for høj sum for en service, jeg alligevel ikke benytter mig af.

For the record: Jeg ejer ingen licenspligtige apparater. Ingen mobiltelefoner med radio, ingen tv, ingen bredbånd, og lige nu skriver jeg fra en vens computer eller fra biblioteket. Så jeg er slet ikke licenspligtig.

Reputation point: 5

Nogen der har styr på hvordan de tjekker sortseere? I "gamle dage" kom licensmanden jo ud, som var relativ let at slippe af med, og som ingen magt havde. Men der er jo kommet nye regler så vidt jeg husker.
"Med eller uden religion vil gode mennesker udføre gode handlinger, og onde mennesker vil udføre onde handlinger. Men religion kan få gode mennesker til at udføre onde handlinger".
Brugeravatar

Mr. Lish skrev:Nogen der har styr på hvordan de tjekker sortseere? I "gamle dage" kom licensmanden jo ud, som var relativ let at slippe af med, og som ingen magt havde. Men der er jo kommet nye regler så vidt jeg husker.

Der kan stadig sagtens komme en licensmand, men ellers sender de nu bare en regning ind ad døren og håber man betaler... Det gjorde de til mig i foråret - har ikke betalt licens i flere år, så betale regningen og afmeldte det igen nogle måneder efter, så jeg fik mine penge retuneret pga. jeg skrev jeg skulle rejse i et halvt år. Men har aldrig tilmeldt mig igen...
Brugeravatar

Reputation point: 105

Træner her: VK49

Styrkeliste
- Bænkpres: 25.00
- Squat: 50.00
- Dødløft: 75.00

mads-larsen skrev:er du tyv?

Der er intet tyv over at være sortseer.
At have en så ringe og dårlig kanal statsfinanseriet, og kræve 200 kr fra alle personer i Danmark hver måneden, er så latterligt som noget kan være. DR tjener intet formål.

ChristianR: lever du på gaden? :o
Nubretpumper
Brugeravatar

Misterhamper skrev:
mads-larsen skrev:er du tyv?

Der er intet tyv over at være sortseer.
At have en så ringe og dårlig kanal statsfinanseriet, og kræve 200 kr fra alle personer i Danmark hver måneden, er så latterligt som noget kan være. DR tjener intet formål.

ChristianR: lever du på gaden? :o

Hvis det er DR, der spørger - Så, ja! ;)

Mr. Lish skrev:Nogen der har styr på hvordan de tjekker sortseere? I "gamle dage" kom licensmanden jo ud, som var relativ let at slippe af med, og som ingen magt havde. Men der er jo kommet nye regler så vidt jeg husker.

De sender regninger ud til alle i håb om de betaler. Derud over sender de licensmænd ud for at tjekke. Den nye regel består bare i at de kan tilmelde dig, hvis de f.eks. kan se et fjernsyn eller lignede gennem et vindue.
Steve Butabi says "Crunch it"
Brugeravatar

Geografisk sted: Kgs. Lyngby

Træner her: DTU fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 160.00

http://www.dr.dk/OmDR/Licens/Privat/Afmelding.htm

Er det her man afmelder sig fra det lort?
"Med eller uden religion vil gode mennesker udføre gode handlinger, og onde mennesker vil udføre onde handlinger. Men religion kan få gode mennesker til at udføre onde handlinger".
Brugeravatar

W_I_P skrev:

De sender regninger ud til alle i håb om de betaler. Derud over sender de licensmænd ud for at tjekke. Den nye regel består bare i at de kan tilmelde dig, hvis de f.eks. kan se et fjernsyn eller lignede gennem et vindue.

Og så kan man gå ind på deres hjemmeside og afmelde licensordningen fortælle, at man sidenhen har solgt eller smadret det pågældende fjernsyn.

Men ellers kører de stadig med licensmanden. De sender også breve, der opfrodrer dig til at tilmelde dig, fordi 99,99 % af befolkningen er licenspligtige og blabla.

Sidst men ikke mindst skal man være opmærksom på, at Radio/TV forhandlere er forpligtet til at oplyse licens dit navn, når de sælger dig et licenspligtigt apparat. Et godt trick her kan være at fortælle den kære radio/tv mand sinde forældres adresse - Såfremt de betaler licens da.

Geografisk sted: Nordjylland

Styrkeliste
- Bænkpres: 6.00
- Squat: 6.00
- Dødløft: 3.00

Mr. Lish skrev:http://www.dr.dk/OmDR/Licens/Privat/Afmelding.htm

Er det her man afmelder sig fra det lort?

Jep.. det kan kun gå for langsomt.

Jeg betaler ikke licens og vil aldrig gøre det.
Brugeravatar

ChristianR skrev:Jeg betaler ikke for det lort. For de 200 kr om måneden kan de tilbyde mig Ramasjang, genudsendelser og Søren Ryge. Viasat kunne for ca. tilsvarende sum tilbyde mig Premier League, Serie A, Primera Division, et hav af nye premierefilm i full hd og ingen reklamer.

DR Kan tilsyneladende slet ikke adminstrere deres penge. Jeg vil ikke sponsorere deres enorme palads eller være tvunget til at betale en alt for høj sum for en service, jeg alligevel ikke benytter mig af.

For the record: Jeg ejer ingen licenspligtige apparater. Ingen mobiltelefoner med radio, ingen tv, ingen bredbånd, og lige nu skriver jeg fra en vens computer eller fra biblioteket. Så jeg er slet ikke licenspligtig.

Og din mobil kan ikke gå på nettet?
Brugeravatar

Geografisk sted: Frederiksberg

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00

Galleri: Vis galleri (1)

Jeg syntes skam også det er sure penge at skulle af med, bruger måske noget af det DR kan tilbyde 1 gang om måneden maks.

Ikke desto mindre betaler jeg stadig til det, det går jo bare ud over alle de andre når nogen ikke betaler, pengene skal de nok få inkaseret.
Derfor syntes jeg ikke man kan tillade sig at lade være, i det samfund som vi nu engang lever i...

Geografisk sted: Kalundborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 170.00

Bananfisk skrev:Jeg syntes skam også det er sure penge at skulle af med, bruger måske noget af det DR kan tilbyde 1 gang om måneden maks.

Ikke desto mindre betaler jeg stadig til det, det går jo bare ud over alle de andre når nogen ikke betaler, pengene skal de nok få inkaseret.
Derfor syntes jeg ikke man kan tillade sig at lade være, i det samfund som vi nu engang lever i...

Hvem går det udover, man skal have ondt af?

- DR seerne, der pludselig ikke kan få kvalitetsprogrammer som Søren Ryge og Sporløst? Ingen dårlig samvittighed her.

- Kennet Plummer, der pludselig skal have mindre i fratrædelsesordning end 5-6 mio kr.? Ingen dårlig samvittighed her.

-Folk som dig, der betaler licens og måske skal betale endnumere? I min optik kan I bare lade være. Så ingen dårlig samvittighed her.

Noget helt andet er: kirkeskat. Hvordan afmelder denne uhyrlighed?
Brugeravatar

Hvem går det udover, man skal have ondt af?

- DR seerne, der pludselig ikke kan få kvalitetsprogrammer som Søren Ryge og Sporløst? Ingen dårlig samvittighed her.

- Kennet Plummer, der pludselig skal have mindre i fratrædelsesordning end 5-6 mio kr.? Ingen dårlig samvittighed her.

-Folk som dig, der betaler licens og måske skal betale endnumere? I min optik kan I bare lade være. Så ingen dårlig samvittighed her.

Jeg kunne skam også sagtens melde mig ud, men nu er landet bare indrettet sådan at hvis man bare har en telefon, der kan bare lidt mere end at morse, så er man nødsaget til at betale licens.
Hvorend man så syntes det er sjovt eller ej.

Styrkeliste

Mr. Lish skrev:Noget helt andet er: kirkeskat. Hvordan afmelder denne uhyrlighed?

http://www.km.dk/borgerportal/medlem/udmeldelse.html

Bananfisk: Du må godt få mit kontonummer, så kan du betale mig 200 kr om måneden uden jeg giver dig nogen form for service, for det er jo tilfældet med DR for mange af de folk der vælger ikke at betale. Mener du virkelig at man skal betale for noget man ikke bruger? Jeg bruger ingen af DR services, selvom jeg har muligheden for det.
"Hard Work Beats Talent Until Talent Decides to Work Hard"
Brugeravatar

Geografisk sted: ⛄ ᕦ(ò_ó*)ᕤ ⛄

Træner her: Zielkes Fitnessklub

BodyHack skrev:
Mr. Lish skrev:Noget helt andet er: kirkeskat. Hvordan afmelder denne uhyrlighed?

Bananfisk: Du må godt få mit kontonummer, så kan du betale mig 200 kr om måneden uden jeg giver dig nogen form for service, for det er jo tilfældet med DR for mange af de folk der vælger ikke at betale. Mener du virkelig at man skal betale for noget man ikke bruger? Jeg bruger ingen af DR services, selvom jeg har muligheden for det.

Fortryder man senere at have meldt sig ud, kan man efter anmodning derom genoptages som medlem af folkekirken af en præst i folkekirken, under forudsætning af at præsten efter en personlig samtale skønner, at anmodningen er udtryk for en alvorlig beslutning om igen at høre til folkekirken.

Personlig samtale wtf!?
Brugeravatar

BodyHack skrev:

Jamen om man bruger det eller ej, det ændre ikke noget på hvor reglerne nu engang er sat sammen.
Vi kan hurtigt blive enige om at reglerne er noget skod og DR i det hele taget noget lort.
Reglerne er som de er, så kan det jo altid diskuteres om de skal laves om :)

Styrkeliste

Du kan sagtens slippe for at betale DR Licens.

Og mht når du køber nye apparater som TV og sådan, så kan du jo sagtens købe det uden at oplyse navn og adresse, det er ikke noget man skal give fra sig.

Jeg bor hjemme 1 måned endnu, og så er det Beredskabsstyrelsen i 6-9 måneder, og derefter vil jeg være licenspligtig, men det kan de godt glemme alt om.

Jeg betaler glædeligt den lave radiolicens, da jeg altid hører P3 i min bil, men andet gider jeg ikke betale til DDR.
Billede
You know what you want? Wait for it, it's coming!

Click her til højre og kom med ud på eventyr! Billede
Brugeravatar

Træner her: AK Atlas

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 33.00
- Dødløft: 7.00

endelig får jeg mulighed for at vise disse billeder
atheism 2.jpg

atheism.jpg
atheism.jpg (11.42 KiB) Vist 1002 gange

ps. er ikke selv atheist
Brugeravatar

Gaxe skrev:
BodyHack skrev:

Fortryder man senere at have meldt sig ud, kan man efter anmodning derom genoptages som medlem af folkekirken af en præst i folkekirken, under forudsætning af at præsten efter en personlig samtale skønner, at anmodningen er udtryk for en alvorlig beslutning om igen at høre til folkekirken.

Personlig samtale wtf!?

Og så bliver man nødt til at møde op personligt for at melde sig ud =;
Har de ikke hørt om email? Det skal bare være så besværligt som muligt.
Brugeravatar
Månedens skribent: August 2009

Reputation point: 302

Moqensen skrev:Og så bliver man nødt til at møde op personligt for at melde sig ud =;
Har de ikke hørt om email? Det skal bare være så besværligt som muligt.

Dette er udmeldelses metoden, det andet var hvis man gerne ville være medlem igen :)
Udmeldelse kan ske ved skriftlig henvendelse til sognepræsten eller kirkekontoret i det sogn, hvor man bor. Udmeldelse kan også ske ved, at man personligt møder op hos sognepræsten eller på kirkekontoret.

Når man meddeler, at man vil træde ud af folkekirken, skal man oplyse, hvor og hvornår man er født og døbt.
Brugeravatar

Jeg finder det underligt at nogle herinde opfordrer folk til at betale licens. Jeg er fuldstændig enig i at man skal betale for de ydelser man ønsker at benytte sig af.. Men DR tvinger disse kanaler langt ned i halsen på folk uden at de har mulighed for at vælge dem fra. Hvis folk havde mulighed for det, ville 99% af befolkningen fravælge lortet - og det kan de jo ikke have.

Sig mig, er det her Danmark eller Nordkorea..

Aikon skrev:Jeg finder det underligt at nogle herinde opfordrer folk til at betale licens. Jeg er fuldstændig enig i at man skal betale for de ydelser man ønsker at benytte sig af.. Men DR tvinger disse kaner langt ned i halsen på folk uden at de har mulighed for at vælge dem fra. Hvis folk havde mulighed for det, ville 99% af befolkningen fravælge lortet - og det kan de jo ikke have.

Sig mig, er det her Danmark eller Nordkorea..

Jamen jeg er fuldstændig enig med dig, men det ændrer jo ikke på hvordan tingene forholder sig nu?

Styrkeliste

Nej det har du ret i. Tingene er desværre som de er. Men så er det op til befolkningen at gøre oprør. Bliver alle bare ved med at betale, ændrer tingene sig jo aldrig.

Næste

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 82 gæster