Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

](./images/smilies/eusa_wall.gif)

Mr. Lish skrev:Nogen der har styr på hvordan de tjekker sortseere? I "gamle dage" kom licensmanden jo ud, som var relativ let at slippe af med, og som ingen magt havde. Men der er jo kommet nye regler så vidt jeg husker.

mads-larsen skrev:er du tyv?

Misterhamper skrev:mads-larsen skrev:er du tyv?
Der er intet tyv over at være sortseer.
At have en så ringe og dårlig kanal statsfinanseriet, og kræve 200 kr fra alle personer i Danmark hver måneden, er så latterligt som noget kan være. DR tjener intet formål.
ChristianR: lever du på gaden?

Mr. Lish skrev:Nogen der har styr på hvordan de tjekker sortseere? I "gamle dage" kom licensmanden jo ud, som var relativ let at slippe af med, og som ingen magt havde. Men der er jo kommet nye regler så vidt jeg husker.

W_I_P skrev:Mr. Lish skrev:Nogen der har styr på hvordan de tjekker sortseere? I "gamle dage" kom licensmanden jo ud, som var relativ let at slippe af med, og som ingen magt havde. Men der er jo kommet nye regler så vidt jeg husker.
De sender regninger ud til alle i håb om de betaler. Derud over sender de licensmænd ud for at tjekke. Den nye regel består bare i at de kan tilmelde dig, hvis de f.eks. kan se et fjernsyn eller lignede gennem et vindue.

Mr. Lish skrev:http://www.dr.dk/OmDR/Licens/Privat/Afmelding.htm
Er det her man afmelder sig fra det lort?

ChristianR skrev:Jeg betaler ikke for det lort. For de 200 kr om måneden kan de tilbyde mig Ramasjang, genudsendelser og Søren Ryge. Viasat kunne for ca. tilsvarende sum tilbyde mig Premier League, Serie A, Primera Division, et hav af nye premierefilm i full hd og ingen reklamer.
DR Kan tilsyneladende slet ikke adminstrere deres penge. Jeg vil ikke sponsorere deres enorme palads eller være tvunget til at betale en alt for høj sum for en service, jeg alligevel ikke benytter mig af.
For the record: Jeg ejer ingen licenspligtige apparater. Ingen mobiltelefoner med radio, ingen tv, ingen bredbånd, og lige nu skriver jeg fra en vens computer eller fra biblioteket. Så jeg er slet ikke licenspligtig.

Bananfisk skrev:Jeg syntes skam også det er sure penge at skulle af med, bruger måske noget af det DR kan tilbyde 1 gang om måneden maks.
Ikke desto mindre betaler jeg stadig til det, det går jo bare ud over alle de andre når nogen ikke betaler, pengene skal de nok få inkaseret.
Derfor syntes jeg ikke man kan tillade sig at lade være, i det samfund som vi nu engang lever i...

Hvem går det udover, man skal have ondt af?
- DR seerne, der pludselig ikke kan få kvalitetsprogrammer som Søren Ryge og Sporløst? Ingen dårlig samvittighed her.
- Kennet Plummer, der pludselig skal have mindre i fratrædelsesordning end 5-6 mio kr.? Ingen dårlig samvittighed her.
-Folk som dig, der betaler licens og måske skal betale endnumere? I min optik kan I bare lade være. Så ingen dårlig samvittighed her.

Mr. Lish skrev:Noget helt andet er: kirkeskat. Hvordan afmelder denne uhyrlighed?

BodyHack skrev:Mr. Lish skrev:Noget helt andet er: kirkeskat. Hvordan afmelder denne uhyrlighed?
http://www.km.dk/borgerportal/medlem/udmeldelse.html
Bananfisk: Du må godt få mit kontonummer, så kan du betale mig 200 kr om måneden uden jeg giver dig nogen form for service, for det er jo tilfældet med DR for mange af de folk der vælger ikke at betale. Mener du virkelig at man skal betale for noget man ikke bruger? Jeg bruger ingen af DR services, selvom jeg har muligheden for det.
Fortryder man senere at have meldt sig ud, kan man efter anmodning derom genoptages som medlem af folkekirken af en præst i folkekirken, under forudsætning af at præsten efter en personlig samtale skønner, at anmodningen er udtryk for en alvorlig beslutning om igen at høre til folkekirken.

BodyHack skrev:Mr. Lish skrev:Noget helt andet er: kirkeskat. Hvordan afmelder denne uhyrlighed?
Bananfisk: Du må godt få mit kontonummer, så kan du betale mig 200 kr om måneden uden jeg giver dig nogen form for service, for det er jo tilfældet med DR for mange af de folk der vælger ikke at betale. Mener du virkelig at man skal betale for noget man ikke bruger? Jeg bruger ingen af DR services, selvom jeg har muligheden for det.

Mr. Lish skrev:Noget helt andet er: kirkeskat. Hvordan afmelder denne uhyrlighed?

Gaxe skrev:BodyHack skrev:Mr. Lish skrev:Noget helt andet er: kirkeskat. Hvordan afmelder denne uhyrlighed?
Bananfisk: Du må godt få mit kontonummer, så kan du betale mig 200 kr om måneden uden jeg giver dig nogen form for service, for det er jo tilfældet med DR for mange af de folk der vælger ikke at betale. Mener du virkelig at man skal betale for noget man ikke bruger? Jeg bruger ingen af DR services, selvom jeg har muligheden for det.Fortryder man senere at have meldt sig ud, kan man efter anmodning derom genoptages som medlem af folkekirken af en præst i folkekirken, under forudsætning af at præsten efter en personlig samtale skønner, at anmodningen er udtryk for en alvorlig beslutning om igen at høre til folkekirken.
Personlig samtale wtf!?

Moqensen skrev:Og så bliver man nødt til at møde op personligt for at melde sig ud![]()
Har de ikke hørt om email? Det skal bare være så besværligt som muligt.
Udmeldelse kan ske ved skriftlig henvendelse til sognepræsten eller kirkekontoret i det sogn, hvor man bor. Udmeldelse kan også ske ved, at man personligt møder op hos sognepræsten eller på kirkekontoret.
Når man meddeler, at man vil træde ud af folkekirken, skal man oplyse, hvor og hvornår man er født og døbt.

Aikon skrev:Jeg finder det underligt at nogle herinde opfordrer folk til at betale licens. Jeg er fuldstændig enig i at man skal betale for de ydelser man ønsker at benytte sig af.. Men DR tvinger disse kaner langt ned i halsen på folk uden at de har mulighed for at vælge dem fra. Hvis folk havde mulighed for det, ville 99% af befolkningen fravælge lortet - og det kan de jo ikke have.
Sig mig, er det her Danmark eller Nordkorea..

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 82 gæster