Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1654
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1652

Følg bodybuilding.dk på

Tykke børn skal fjernes med tvang

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

I dagens udgave af nyhedsavisen. Debat om for tykke børn skal tvangsfjernes :baby:

Tykke børn skal fjernes med tvang
7. august 2007 21:52 Indland| Danmark er på vej mod tilstande, hvor meget overvægtige børn bliver tvangsfjernet, mener flere eksperter. De efterlyser gratis hjælp til alle familier med tykke børn Af: Avisen.dk (Journalist)
Profil | Artikler | Blog

Kiloene bliver ved med at hobe sig op. Snart vejer den otte-årige Connor McCreaddie fra Storbritannien 89 kilo. Myndighederne overvejer at tvangsfjerne drengen, og en offentlig debat begynder.

Og det er kun et spørgsmål om tid, før lignende sager vil dukke op i Danmark.

Det mener blandt andre formanden for Dansk Socialrådgiverforening, Henning Breinholt.

»Samfundet bevæger sig i en retning, hvor der bliver sat normer af staten for, hvordan folk skal opføre sig og leve sundt. Det viser hele diskussionen om forbud mod tobak, der har rykket sig meget på kort tid. Så i løbet af et par år vil vi se, at børn begynder at blive fjernet fra hjemmet,« siger han.

Sund mad ikke nok
Dansk Socialrådgiverforening mener dog, at det vil være at tage et drastisk skridt. Fedmeproblemet skal løses på anden vis.

»Der bør være en lov, der gør, at alle overvægtige børn kan få hjælp. Svær overvægt skal ses på linie med en sygdom. Som det er nu, tilbyder kun nogle kommuner hjælp,« forklarer han.

Også Ginny Rhodes, formand for Foreningen af Kliniske Diætister, tror, at diskussionen om tvangsfjernelser vil komme til Danmark, fordi den er i Norge og Storbritannien.

»Og fordi man ikke kan gå til diætist gratis via den offentlige sygesikring. Det er afgørende at få hele familien med for at løse problemerne. Sund mad og motion i skolen er godt, men ikke nok,« siger Ginny Rhodes.

Hun er sammen med Sundshedsstyrelsen ansvarlig for et projekt med 400 overvægtige børn landet over.

Truet på livet
Børne- og ungelæge Vibeke Manniche tager skridtet videre. Hvis en familie med et voldsomt tykt barn ikke gør nok for at få vægten ned, skal barnet fjernes.

»Det vil være truet på liv og helbred, og der skal de sociale myndigheder gribe ind. Staten er forpligtet til at tage vare på børnene, for forældre har ikke ret til at vanrøgte deres børn,« mener hun.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Hvis forældrene ikke aktivt hjælper deres ekstremt overvægtige børn - så synes jeg også barnet bør fjernes...
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Jeg tør ikke blande mig her, for er der noget som kan :blowup: mig, er det forældre som ikke kan give deres børn "korrekt" kost. Og det er typisk også dem, som mener det er skolerne, som skal opdrage på deres møgunger...
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: Nykøbing Falster

»Der bør være en lov, der gør, at alle overvægtige børn kan få hjælp. Svær overvægt skal ses på linie med en sygdom. Som det er nu, tilbyder kun nogle kommuner hjælp,« forklarer han.

Jeg håber virkelig han mener noget andet, end det der står, for svær overvægt er i langt de fleste tilfælde selvforskyldt og ikke noget der skyldes hverken genetik eller sygdom. Hvis han udelukkende mener at behandlingstilbudene skal forbedres, er jeg som sådan enig.

Børn skal i min optik kun tvangsfjernes, hvis der ikke er andre løsningsmuligheder, og hvis barnet trives ud over/på trods af sin overvægt, synes jeg det er absurd at tale om tvangsfjerning. Myndighederne bør i stedet tilbyde behandling i forskellige andre former. Som jeg ser det, er det en langt bedre løsning at tvinge forældrene til at betale for barnets behandling for sin overvægt, end at fjerne barnet fra sit hjem. Specielt fordi tvangsfjerning som følge af overvægt ofte først kommer på tale, når børnene er blevet gamle nok til at overvægten rent faktisk begynder at blive ekstrem.
This is your life and it's ending one minute at a time
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 710

Geografisk sted: Østerbro

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Squat: 155.00
- Dødløft: 225.00

Tvangsfjernelser er nok lige i overkanten. Mon ikke problemet kunne løses på på en bedre og billigere måde :wink:
Brugeravatar

Bondi skrev:Tvangsfjernelser er nok lige i overkanten. Mon ikke problemet kunne løses på på en bedre og billigere måde :wink:

Jo, det kunne det sikkert - men alle andre fornuftige tiltag er svære, hvis forældrene ikke går aktivt ind i projektet
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

Karl Æg skrev:

Jeg håber virkelig han mener noget andet, end det der står, for svær overvægt er i langt de fleste tilfælde selvforskyldt og ikke noget der skyldes hverken genetik eller sygdom. Hvis han udelukkende mener at behandlingstilbudene skal forbedres, er jeg som sådan enig.

Børn skal i min optik kun tvangsfjernes, hvis der ikke er andre løsningsmuligheder, og hvis barnet trives ud over/på trods af sin overvægt, synes jeg det er absurd at tale om tvangsfjerning. Myndighederne bør i stedet tilbyde behandling i forskellige andre former. Som jeg ser det, er det en langt bedre løsning at tvinge forældrene til at betale for barnets behandling for sin overvægt, end at fjerne barnet fra sit hjem. Specielt fordi tvangsfjerning som følge af overvægt ofte først kommer på tale, når børnene er blevet gamle nok til at overvægten rent faktisk begynder at blive ekstrem.

Syntes så ikke det er en særlig god løsning at give forældrene en sådan økonomisk straf. Hvad nu hvis det er fattige forældre som ikke ville kunne betale for behandlingen? Så kommer de bare i gæld og det da heller ikke særlig godt.

Er dog heller ikke tilhænger af at tvangsfjerne børn.

Mange danske forældre har brug for et "wake-up-call", og det er ikke kun i sammenhæng med fedme jeg mener dette.

Geografisk sted: All around....

Træner her: Fitness World Husum

Niklas! skrev:Syntes så ikke det er en særlig god løsning at give forældrene en sådan økonomisk straf. Hvad nu hvis det er fattige forældre som ikke ville kunne betale for behandlingen? Så kommer de bare i gæld og det da heller ikke særlig godt.

Så har du måske et bedre forslag? For mon ikke langt de fleste forældre foretrækker at beholde deres børn og betale for behandlingen end at miste dem? Desuden er det jo typisk ikke familier der er ludfattige, der får svært overvægtige børn, alene fordi mad koster penge.

Der er følgende muligheder:

Samfundet kan ignorere problemet - dårlig løsning

Samfundet kan tvangsfjerne alle de fede børn - måske en endnu dårligere løsning

Samfundet kan opfordre forældrene til at løse problemet selv - holder ikke i længden

Samfundet kan tvinge forældrene til at løse problemet selv - bedre løsning, omend langt fra optimal

Samfundet kan tvinge børnene i behandling og samtidig betale for det - mit liberale hjerte er meget utryg ved den tanke. Der er alt for mange potentielle faldgrubber og måder at fralægge sig ansvar på, til at jeg synes dette er anbefalelsesværdigt.
Brugeravatar
Moderator

Styrkeliste

Karl Æg skrev:
Niklas! skrev:Syntes så ikke det er en særlig god løsning at give forældrene en sådan økonomisk straf. Hvad nu hvis det er fattige forældre som ikke ville kunne betale for behandlingen? Så kommer de bare i gæld og det da heller ikke særlig godt.

Så har du måske et bedre forslag? For mon ikke langt de fleste forældre foretrækker at beholde deres børn og betale for behandlingen end at miste dem? Desuden er det jo typisk ikke familier der er ludfattige, der får svært overvægtige børn, alene fordi mad koster penge.

Der er følgende muligheder:

Samfundet kan ignorere problemet - dårlig løsning

Samfundet kan tvangsfjerne alle de fede børn - måske en endnu dårligere løsning

Samfundet kan opfordre forældrene til at løse problemet selv - holder ikke i længden

Samfundet kan tvinge forældrene til at løse problemet selv - bedre løsning, omend langt fra optimal

Samfundet kan tvinge børnene i behandling og samtidig betale for det - mit liberale hjerte er meget utryg ved den tanke. Der er alt for mange potentielle faldgrubber og måder at fralægge sig ansvar på, til at jeg synes dette er anbefalelsesværdigt.

"Så har du måske et bedre forslag?" Come on, slap lige af med den retorik der hva :P Nu er det jo heller ikke sådan i danmark endnu. Læs desuden: "Myndighederne overvejer at tvangsfjerne drengen, og en offentlig debat begynder." Altså er det ikke sket endnu. Tror ikke på at det bliver aktuelt i Danmark at staten vælger en sådan løsning, da for mange folk vil være imod det! Jeg hælder mere til disse 2 løsnings-forlslag du kom med:

Samfundet kan opfordre forældrene til at løse problemet selv

Samfundet kan tvinge forældrene til at løse problemet

Det er sådan her det skal gøres. Syntes ikke at staten skal overtage forældrenes ansvar på den måde. Det er en udvikling i vores land at mere og mere lægges over på staten, og det skal vi væk fra. Og nej, jeg tror absolut ikke det umuligt, men danske forældre har brug for et "wake-up-call"!

Niklas! skrev:"Så har du måske et bedre forslag?" Come on, slap lige af med den retorik der hva :P

Du var jo tilsyneladende utilfreds med min fremstilling af sagen, og så er det vel ikke urimeligt at spørge, om du mener du kan løse problemet bedre?

Niklas! skrev:Nu er det jo heller ikke sådan i danmark endnu. Læs desuden: "Myndighederne overvejer at tvangsfjerne drengen, og en offentlig debat begynder." Altså er det ikke sket endnu. Tror ikke på at det bliver aktuelt i Danmark at staten vælger en sådan løsning, da for mange folk vil være imod det!

Det er godt nok lidt off topic, men lige præcis den tilgang er hovedproblemet ved politik. Vælgerne og befolkningen evner simpelthen ikke at se fremad, men fokuserer al deres energi på hvad der er foran næsen på dem. Det har intet med dig personligt at gøre, men jeg synes det er enormt frustrerende at samfundet gang på gang skal lide under, at vælgerne vil udskyde problemerne til de bliver højaktuelle i stedet for at forebygge dem.

Det sidste er ren spekulation, og umuligt at forholde sig til. At forsøge at forudsige hvordan befolkningen vil forholde sig til sådan et spørgsmål er formålsløst, da emnet berører helt andre områder end politik traditionelt gør. Men det bliver aktuelt, tag ikke fejl af det.

Niklas! skrev:Jeg hælder mere til disse 2 løsnings-forlslag du kom med:

Det er sådan her det skal gøres. Syntes ikke at staten skal overtage forældrenes ansvar på den måde. Det er en udvikling i vores land at mere og mere lægges over på staten, og det skal vi væk fra. Og nej, jeg tror absolut ikke det umuligt, men danske forældre har brug for et "wake-up-call"!

Sjovt, hvordan du ellers før var uenig i den sidste påstand.

Enig, danskerne kunne godt bruge en opsang på rigtig mange områder, og børneopdragelse er i særdeleshed et af dem. Men det løser bare ikke problemet, for et såkaldt wake-up call vil givet vis ramme en bred gruppe, men dog højst sandsynligt ikke alle, hvorfor der stadig vil være voldsomt overvægtige børn, og derfor de samme problemer at tage stilling til. Spørgsmålet bliver ikke sværere at forholde sig til fordi der kommer færre episoder, og med den udvikling den vestlige verden bevæger sig i retning af, tror jeg helt uundgåeligt at vi vil se nogle af de problemer de har i fx England smitte af herovre.
Brugeravatar
Moderator

Styrkeliste

Niklas! skrev:Nu er det jo heller ikke sådan i danmark endnu. Læs desuden: "Myndighederne overvejer at tvangsfjerne drengen, og en offentlig debat begynder." Altså er det ikke sket endnu. Tror ikke på at det bliver aktuelt i Danmark at staten vælger en sådan løsning, da for mange folk vil være imod det!

Karl Æg skrev:[Det er godt nok lidt off topic, men lige præcis den tilgang er hovedproblemet ved politik. Vælgerne og befolkningen evner simpelthen ikke at se fremad, men fokuserer al deres energi på hvad der er foran næsen på dem. Det har intet med dig personligt at gøre, men jeg synes det er enormt frustrerende at samfundet gang på gang skal lide under, at vælgerne vil udskyde problemerne til de bliver højaktuelle i stedet for at forebygge dem.

Det sidste er ren spekulation, og umuligt at forholde sig til. At forsøge at forudsige hvordan befolkningen vil forholde sig til sådan et spørgsmål er formålsløst, da emnet berører helt andre områder end politik traditionelt gør. Men det bliver aktuelt, tag ikke fejl af det.

Okay, for det første er det jo ikke fordi jeg vil udskyde problemet, men der er altså andre måder end tvangsfjerning, og mente ikke at man skulle tage det roligt fordi det ikke var et dansk eksempel, men fordi det ikke er en aktuel debat i DK at man skal tvangsfjerne fede børn. Men ja, egentlig et sidespor.

Niklas! skrev:Jeg hælder mere til disse 2 løsnings-forlslag du kom med:

Karl Æg skrev:Sjovt, hvordan du ellers før var uenig i den sidste påstand."!

Enig, danskerne kunne godt bruge en opsang på rigtig mange områder, og børneopdragelse er i særdeleshed et af dem. Men det løser bare ikke problemet, for et såkaldt wake-up call vil givet vis ramme en bred gruppe, men dog højst sandsynligt ikke alle, hvorfor der stadig vil være voldsomt overvægtige børn, og derfor de samme problemer at tage stilling til. Spørgsmålet bliver ikke sværere at forholde sig til fordi der kommer færre episoder, og med den udvikling den vestlige verden bevæger sig i retning af, tror jeg helt uundgåeligt at vi vil se nogle af de problemer de har i fx England smitte af herovre.

Er skam ikke uenig i at man bør tvinge forældrene til at tage sig af problemet, men igen, så mener jeg ikke at man kun kan løse det ved indlægning på et hospital eller klinik eller whatever :wink:

Det er sandt at man ikke kan få fat i alles sunde fornuft og ændre tingene den vej, men så må staten/kommunen jo så tage fat om de enkelt tilfælde og hjælpe forældrene i disse situationer.

Hvad siger du iøvrigt til problemstillingen med at en fattig familie ikke har råd til at sende deres barn til behandling, men er altså blevet pålagt det af staten alligevel?

Niklas! skrev:Det er sandt at man ikke kan få fat i alles sunde fornuft og ændre tingene den vej, men så må staten/kommunen jo så tage fat om de enkelt tilfælde og hjælpe forældrene i disse situationer.

Hvad siger du iøvrigt til problemstillingen med at en fattig familie ikke har råd til at sende deres barn til behandling, men er altså blevet pålagt det af staten alligevel?

Ja den første giver jo lidt sig selv, og det er jo som sådan heller ikke det vi diskuterer.

Det er selvfølgelig ikke en hensigtsmæssig måde at stille tingene op på, men man kunne argumentere for, at hvis man har råd til at fede sin unge op på den måde, burde man også have råd til det modsatte. Men den går bare ikke i en socialliberal velfærdsstat. I USA havde problemet set anderledes ud, men herhjemme tager vi hånd om de svageste i samfundet. Derfor er min løsning - omend den måske er den praktisk og økonomisk smarteste - ikke den model, der ville blive valgt i Danmark, såfremt problemet bliver stort nok.

Vi bliver pålagt en masse af staten uden at tænke over det i form af skatter og afgifter, så umiddelbart ser jeg ikke noget problematisk i at man tvinger børnene i behandling. Det gør man jo også i en lang række andre tilfælde, hvor sygeforsikringen ikke dækker, fx hos tandlæger og fysioterapeuter. Man kunne være barsk og stille det op som følgende: enten giver I jeres børn behandling for deres overvægt og en mulighed for at leve sundere (evt. med hjælp fra en diætist el.lign.) eller også fjerne vi (staten) ungen og anbringer ham/hende hos en familie, der kan finde ud af at fodre ham/hende ordentligt.

Spørgsmålet om hvorvidt det skal dækkes af sygeforsikringen er lidt mere kringlet, men umiddelbart synes jeg det skal betales af egen lomme.
Brugeravatar
Moderator

Styrkeliste

Fra en fagterminologisk synsvinkel kan fede børn både være et resultat af passiv og aktiv fysisk omsorgssvigt, men lige såvel andre former for psykisk omsorgsvigt (trøstespisning etc.).

Fedme er primært et problem fordi det er en belastning for samfundet i form af nedsat arbejdsevene og højere pres på sundhedssektoren.

Min holdning er rent logisk set at "tvangsfjerning" af fede børn, i sidste ende vil være en dårlig forretning for både børn og samfund.

I stedet ser jeg følgende muligheder:

1) Højere beskatning af slik, chips og fastfood.

2) 5x2 timers idræt på skoleskemaet for alle børn med en BMI over en hvis grænse.

3) HELT klare retningslinjer for hvad der IKKE må være i en madpakke til børn.

4) Oplysningsmøder til forældre, privatkonsultation og evt skolemadsordninger med kaloriefattig kost.

Der kan sikkert laves mange flere tiltag - Mine forslag er nok desværre kun symptombehandlende, da fedme som sagt er et resultat af en form for omsorgssvigt. Derfor må kampen mod de fede børns eksistens uomtvisteligt altid starte med en bearbejdning af forældrene.

Just my 5 cents
Sidst rettet af Folmand 6. jul 2010, 21:19, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar

Reputation point: 15

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 200.00

Karl Æg skrev:
Niklas! skrev:Det er sandt at man ikke kan få fat i alles sunde fornuft og ændre tingene den vej, men så må staten/kommunen jo så tage fat om de enkelt tilfælde og hjælpe forældrene i disse situationer.

Ja den første giver jo lidt sig selv, og det er jo som sådan heller ikke det vi diskuterer.

Det er selvfølgelig ikke en hensigtsmæssig måde at stille tingene op på, men man kunne argumentere for, at hvis man har råd til at fede sin unge op på den måde, burde man også have råd til det modsatte. Men den går bare ikke i en socialliberal velfærdsstat. I USA havde problemet set anderledes ud, men herhjemme tager vi hånd om de svageste i samfundet. Derfor er min løsning - omend den måske er den praktisk og økonomisk smarteste - ikke den model, der ville blive valgt i Danmark, såfremt problemet bliver stort nok.

Vi bliver pålagt en masse af staten uden at tænke over det i form af skatter og afgifter, så umiddelbart ser jeg ikke noget problematisk i at man tvinger børnene i behandling. Det gør man jo også i en lang række andre tilfælde, hvor sygeforsikringen ikke dækker, fx hos tandlæger og fysioterapeuter. Man kunne være barsk og stille det op som følgende: enten giver I jeres børn behandling for deres overvægt og en mulighed for at leve sundere (evt. med hjælp fra en diætist el.lign.) eller også fjerne vi (staten) ungen og anbringer ham/hende hos en familie, der kan finde ud af at fodre ham/hende ordentligt.

Spørgsmålet om hvorvidt det skal dækkes af sygeforsikringen er lidt mere kringlet, men umiddelbart synes jeg det skal betales af egen lomme.

Fair nok, jeg lader det ligge her. Vi er tydeligvis meget forskellige i vores synspunkter, men det skal der jo os være plads til. Er du venstre-mand?

Folmand skrev:Min holdning er rent logisk set at "tvangsfjerning" af fede børn, i sidste ende vil være en dårlig forretning for både børn og samfund.

2) 5x2 timers idræt på skoleskemaet for alle børn med en BMI over en hvis grænse.

4) Oplysningsmøder til forældre, privatkonsultation og evt skolemadsordninger med kaloriefattig kost.

Der kan sikkert laves mange flere tiltag - Mine forslag er nok desværre kun symptombehandlende, da fedme som sagt er et resultat af en form for omsorgssvigt. Derfor må kampen mod de fede børns eksistens uomtvisteligt altid starte med en bearbejdning af forældrene.

Men jeg er så meget enig med dig.

Niklas! skrev:Fair nok, jeg lader det ligge her. Vi er tydeligvis meget forskellige i vores synspunkter, men det skal der jo os være plads til. Er du venstre-mand?

Ja naturrligvis :) Jeg stemmer konservativt, men min politiske overbevisning har per se ikke noget med mit syn på sagen at gøre.
Brugeravatar
Moderator

Styrkeliste

Karl Æg skrev:
Niklas! skrev:Fair nok, jeg lader det ligge her. Vi er tydeligvis meget forskellige i vores synspunkter, men det skal der jo os være plads til. Er du venstre-mand?

Ja naturrligvis :) Jeg stemmer konservativt, men min politiske overbevisning har per se ikke noget med mit syn på sagen at gøre.

:)

Folmand skrev:Fra en fagterminologisk synsvinkel kan fede børn både være et resultat af passiv og aktiv fysisk omsorgssvigt, men lige såvel andre former for psykisk omsorgsvigt (trøstespisning etc.).

Fedme er primært et problem fordi det er en belastning for samfundet i form af nedsat arbejdsevene og højere pres på sundhedssektoren.

Min holdning er rent logisk set at "tvangsfjerning" af fede børn, i sidste ende vil være en dårlig forretning for både børn og samfund.

PS: Fede børn og den genetiske faktor har praktisk taget ingen relevans statistisk set.

Just my 5 cents

Jeg er faktisk enig med dig, dog vil dne med 5x2 timers idræt til børn med en hvis BMI+ ikke være klogt efter min mening. Dette vil skabe mobning i høj grad.
- Derimod kunne man sige, at alle skulle have det.

Geografisk sted: Esbjerg.

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 105.00
- Dødløft: 140.00

Jacob skrev:
Folmand skrev:Fra en fagterminologisk synsvinkel kan fede børn både være et resultat af passiv og aktiv fysisk omsorgssvigt, men lige såvel andre former for psykisk omsorgsvigt (trøstespisning etc.).

PS: Fede børn og den genetiske faktor har praktisk taget ingen relevans statistisk set.

Just my 5 cents

Jeg er faktisk enig med dig, dog vil dne med 5x2 timers idræt til børn med en hvis BMI+ ikke være klogt efter min mening. Dette vil skabe mobning i høj grad.

God pointe med idrætten, det har du helt sikkert ret i.

Jacob skrev:

Just my 5 cents

Desværre lider fedme under samme problem.
Men for at det hele ikke skal blive "slippe for skoletimer, hold kæft hvor er det fedt" ville jeg placere det efter skolen. Så ville jeg personligt også gøre noget ved problemet så jeg kunne slippe for det :D
B-E-A-UTIFUL

Geografisk sted: Norring

Slippe for skoletimer? Idræt burde da være, i højere grad, en integreret del af folkeskolen IMO. Det er jo i forvejen anbefalet at man får min. 30 minutters motion om dagen, det kunne jo så være i skolen.

Niklas! skrev:Slippe for skoletimer? Idræt burde da være, i højere grad, en integreret del af folkeskolen IMO. Det er jo i forvejen anbefalet at man får min. 30 minutters motion om dagen, det kunne jo så være i skolen.

nu misforstod du mig :wink:
De ekstra timer efter skole var for overvægtige børn. Jeg er enig i at idræt burde være en del af alle børns skoleskema hver dag.
B-E-A-UTIFUL

Geografisk sted: Norring

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 72 gæster