Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1051
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1048

Følg bodybuilding.dk på

Tyndfed artikel - Dagenssundhed.dk

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej, denne artikel så faktisk lidt spændende ud, men må sige jeg troede det var en myte, så lidt forklaring kunne være rart. http://dagenssundhed.dk/nyheder/2010/slank-men-fed-og-usund
Står selv i den situation at jeg er igang med at cutte. Det er ikke vægten der er for høj men indeholder for meget fedt. Altså tyndfed hehe ;D

Hvordan kan jeg undgå tyndfedme?
Går du med tanken om, at du er tyndfed, eller har du ligefrem fået det konstateret, er der håb forude. Det vigtigste for dig lige nu er træning. Under træning vil du lidt efter lidt forbrænde det farlige fedt, samtidig med at du opbygger din muskelmasse. Det er netop muskelmassen, at din krop består for lidt af. Når du træner vil du opleve, at du får mere energi. Desuden vil din krop blive styrket rent fysisk og ikke mindst mentalt.

Mens du træner, er det vigtigt at du også tænker sundhed ind i din kost. Består din mad af for meget fedt og sukker, vil du bruge træningen på at forbrænde det, frem for det fedt du oprindeligt skal have væk. Hvis du vil gøre noget ved din tyndfedme, er det derfor vigtigt, at du ikke spiser for mange søde sager og for meget fedt.

Snakker de begyndergains, eller er det i virkeligheden rigtigt at du kan smide fedt og opbygge muskelmasse. Eller er denne artikel lige til at lukke op og ***** i?

Reputation point: 0

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Hold dig til artiklerne herinde, der kan du ikke bruge til noget.

Reputation point: 40

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00

Godt, var lige præcis det jeg skulle høre :D

Syntes også den gik imod alt det som jeg har hørt/lært her inde fra.

Styrkeliste

Hvis din vægt ikke er for høj, så vil jeg ikke begynde at cutte. Deres tyndfed begreb er for mig at se bare et andet udtryk for lasket og doven uden at være fed. Og det kan løses med motion og træning + en fornuftig kost.
Brugeravatar

Reputation point: 20

Træner her: Dansk Fitness Vanløse

Styrkeliste
- Bænkpres: 0.10
- Squat: 300.00
- Dødløft: 60.00

Galleri: Vis galleri (8)

Det jeg mener med tyndfed er for høj fedtprocent med normal bmi værdi.
Har cuttet 2kg af, regner med at smide 2kg mere.

Når jeg står op er jeg ikke fed, men sætter jeg mig ned kommer 2 store deller frem ved maven og fortæller jeg er fed. Det sådan det skal forståes :D

Styrkeliste

Tyndfed er et ganske brugt begreb, det er der som sådan intet galt i. Det bruges netop om folk der er normalvægtige, måske endda lettere undervægtige, men som har en skæv muskel/fedt rstio, dvs for meget fedt og for lidt muskel. Men hvor den dominerende fedtmasse altså medvirker til at vægten ser normal d. Det er ikke bare et udtryk for en doven person
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Dingo skrev:Tyndfed er et ganske brugt begreb, det er der som sådan intet galt i. Det bruges netop om folk der er normalvægtige, måske endda lettere undervægtige, men som har en skæv muskel/fedt rstio, dvs for meget fedt og for lidt muskel. Men hvor den dominerende fedtmasse altså medvirker til at vægten ser normal d. Det er ikke bare et udtryk for en doven person

Enig! Men har det ikke også noget at gøre med, at det fedt der er hos disse såkaldte "tyndfede" ligger tæt omkring de indre organer og altså ikke "bare lige under huden"?

Geografisk sted: Esbjerg, Fitnessdk

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Vis galleri (1)

saraa skrev:
Dingo skrev:Tyndfed er et ganske brugt begreb, det er der som sådan intet galt i. Det bruges netop om folk der er normalvægtige, måske endda lettere undervægtige, men som har en skæv muskel/fedt rstio, dvs for meget fedt og for lidt muskel. Men hvor den dominerende fedtmasse altså medvirker til at vægten ser normal d. Det er ikke bare et udtryk for en doven person

Enig! Men har det ikke også noget at gøre med, at det fedt der er hos disse såkaldte "tyndfede" ligger tæt omkring de indre organer og altså ikke "bare lige under huden"?

Det også sådan som jeg forstår artiklen. Men i min verden er det lige meget om fedtet kan ses eller ej. For meget fedt men normal vægt = tyndfed :D

Dingo kan måske svare på hvad reglen for at være tyndfed er, angående fedtes placering.

Styrkeliste

saraa skrev:

Det er helt rigtigt forstået. Der var et Viden Om program for en lille måned siden (som en del af serien "Din fantastiske krop") der behandlede bl.a. dette emne. Jeg tror det var det første program i serien, der beskæftigede sig med det.

Det er et helt reelt problem for rigtigt mange mennesker, så der er ikke nogen grund til at grine af det.
"For me life is continuously being hungry. The meaning of life is not simply to exist, to survive, but to move ahead, to go up, to achieve, to conquer" - Arnie.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: København Ø

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Dødløft: 210.00

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 10 gæster