Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1436
Medlemmer: 4
Skjulte: 0
Gæster: 1432

Følg bodybuilding.dk på

Ubehag efter større mængder sukkerindtag.. ?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Ude på arbejde får vi af og til en basser eller anden sukkerbombe om fredagen.. For nogle måneder siden begyndte jeg dog at få det ret ubehagelig efter sådan et måltid..

Min puls øges, jeg begynder at svede, jeg bliver tappet total for energi og føler i alt almindelighed stor ubehag i timerne efter.. og er træt i lang tid efter..

Det er klassiske tegn på at kroppen reagerer på kulhydraterne, men det underlige er jeg aldrig har oplevet det før, og nu oplever det hver gang.. Jeg har selv en teori om, at det kan skyldes at jeg efter sidste års lange diæt, har fået en meget sundere livsstil, og at min krop derfor reagere meget mere kraftig på den store mængde sukker, end den gjorde førhen..

Fremover holder jeg mig fra den type mad, men det ville da være meget rart at vide hvorfor kroppen pludselig reagerer sådan.. Er der andre der har oplevet det samme efter at have fået en bedre kost? Nogen der altid har haft det sådan ? Eller nogen der har en ide om hvorfor min krop reagere sådan..?

Det sker ikke ved andre madvarer, så som slik og usundt mad i alt almindelighed..

Reputation point: 0

Geografisk sted: Odense

Træner her: OBBC

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Det har jeg, dog ikke med sukker, men med meget fed mad, fx flæskesteg, har jeg heller aldrig haft problemer med før, men efter diætstart sidste år hvor jeg har levet meget fedt fattigt, reagere min krop også meget karftigt på fede madvare i ret store mængder, noget ala det du beskriver.
Brugeravatar

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Langelands Body & Motionsklub

Styrkeliste
- Bænkpres: 155.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 210.00

Har det på samme måde. Hvis man vender sig til "ordentlig" mad, vil man reagerer stærkere på "dårlig".

Det har sikkert noget at gøre med at man både vender sig mere til et stabilt blodsukker mentalt, og at kroppen fysiologisk går mere amok mht til insulin osv.
"Smeden er nærmest verdensmester i at fyre lort af."
- The Juice
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator

Reputation point: 5

Geografisk sted: KBH

Træner her: DTU fitness
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00

Galleri: Vis galleri (4)
Kostplan: Vis kostplan

Jep, det kan jeg også nikke genkendende til... Så sent som igår fyldte jeg lidt popcorn og slik i bøtten til Batman - the dark knight. Det resulterede i hedeture og ubehag, ikke super fedt.

Jeg får det mest når jeg spiser fed mad, og også tit med alkohol og lign. vi er bare nogle der er mere sarte end andre, hvad sækken angår :lol:
Brugeravatar

Reputation point: 20

Træner her: Dansk Fitness Vanløse

Styrkeliste
- Bænkpres: 0.10
- Squat: 300.00
- Dødløft: 60.00

Galleri: Vis galleri (8)

Okay, betryggende at høre der er andre der har oplevet det samme, hvilket gør mig mere sikker på min egen teori omkring kostomlægningen kunne være grunden..

Var lidt bange for det kunne være mit insulin der fuckede, lidt modsat sukkersyge, men at jeg så producerede for meget, hvilket jo så på sin vis passer med Smedens indlæg, om at kroppen måske går lidt amok med insulinet..

Det er dog kun ved sukker jeg oplever det, ved mættet fedt, i mad og mælkeprodukter oplever jeg kun i perioder at få dårlig mave bagefter :roll: frem for svedeture :wink:

Sund mad - ordentlige fedsyrer (især omega-3), fibre osv osv, øger altsammen insulinfølsomheden. Når man så virkelig får et ordentlig skud insulin, kan man jo godt forestille sig at det går lidt galt :wink:
"Smeden er nærmest verdensmester i at fyre lort af."
- The Juice
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator

Reputation point: 5

Geografisk sted: KBH

Træner her: DTU fitness
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00

Galleri: Vis galleri (4)

Smeden skrev:Sund mad - ordentlige fedsyrer (især omega-3), fibre osv osv, øger altsammen insulinfølsomheden. Når man så virkelig får et ordentlig skud insulin, kan man jo godt forestille sig at det går lidt galt :wink:

Ja det giver fint mening :wink:

Og det er nok os mere realistisk det er følsomheden der er blevet større, frem for mængden af insulin :oops:

Tak for svaret :wink:

kender det også godt. specielt hvis jeg har spist fed mad. så går jeg og føler mig fed, har det varmt og små sveder.
tjek da lige min log :D den bliver tit opdateret med nye billeder, og nye træninger næsten hver dag (: http://www.bodybuilding.dk/viewtopic.ph ... highlight=
Sidste nye billeder: 14/03-09
Sidste nye video: 27/02-09

Geografisk sted: hundested

Styrkeliste
- Bænkpres: 60.00
- Squat: 95.00
- Dødløft: 125.00

Anita Rye skrev:Ude på arbejde får vi af og til en basser eller anden sukkerbombe om fredagen.. For nogle måneder siden begyndte jeg dog at få det ret ubehagelig efter sådan et måltid..

Min puls øges, jeg begynder at svede, jeg bliver tappet total for energi og føler i alt almindelighed stor ubehag i timerne efter.. og er træt i lang tid efter..

Det er klassiske tegn på at kroppen reagerer på kulhydraterne, men det underlige er jeg aldrig har oplevet det før, og nu oplever det hver gang.. Jeg har selv en teori om, at det kan skyldes at jeg efter sidste års lange diæt, har fået en meget sundere livsstil, og at min krop derfor reagere meget mere kraftig på den store mængde sukker, end den gjorde førhen..

Fremover holder jeg mig fra den type mad, men det ville da være meget rart at vide hvorfor kroppen pludselig reagerer sådan.. Er der andre der har oplevet det samme efter at have fået en bedre kost? Nogen der altid har haft det sådan ? Eller nogen der har en ide om hvorfor min krop reagere sådan..?

Det sker ikke ved andre madvarer, så som slik og usundt mad i alt almindelighed..
Hvis det skyldes sukkeret ville det jo i allerhøjeste grad også være tilfældet med slik.

Logbog: Ingen logbog

Smeden skrev:Sund mad - ordentlige fedsyrer (især omega-3), fibre osv osv, øger altsammen insulinfølsomheden. Når man så virkelig får et ordentlig skud insulin, kan man jo godt forestille sig at det går lidt galt :wink:
Når insulinfølsonheden er bedre udskilles jo heller ikke så megen insulin.

Hutte skrev:Hvis det skyldes sukkeret ville det jo i allerhøjeste grad også være tilfældet med slik.

Os en af de ting der undrede mig, men jeg tror forskellen ligger i, at jeg ikke spiser samme store mængde slik på en gang, altså en basse spiser man jo på 5 min.. en tilsvarende mængde slik spiser jeg ikke på 5 min... Så kroppen kan måske bedre styre det, når manindtager det over længere tid..

Men bare min teori...

Anita Rye skrev:
Hutte skrev:Hvis det skyldes sukkeret ville det jo i allerhøjeste grad også være tilfældet med slik.

Os en af de ting der undrede mig, men jeg tror forskellen ligger i, at jeg ikke spiser samme store mængde slik på en gang, altså en basse spiser man jo på 5 min.. en tilsvarende mængde slik spiser jeg ikke på 5 min... Så kroppen kan måske bedre styre det, når manindtager det over længere tid..

Men bare min teori...
Der skal jo knap så megen slik til for at svare til mængden af sukker i basse og der skal knap så megen slik til for at påvirke blodsukkeret.

Hutte skrev:
Anita Rye skrev:

Men bare min teori...
Der skal jo knap så megen slik til for at svare til mængden af sukker i basse og der skal knap så megen slik til for at påvirke blodsukkeret.

Det kan du have ret i...

Jeg vil heller ikke påstå det er sukekret, hvis jeg vidste hvad det var, ville jeg ikke have oprettet emnet.. Synes bare det ovenstående lød meget fornuftigt, og passende.

Jeg oplever noget lign. bare med fastfood.
Er begyndt at leve meget sundere der sidste par år.
Så for et halv års tid skulle jeg lige prøve Mc D. med et par venner, fik én lille pommes og én cheese burger.

Havde ondt i maven og kvalme resten af dagen. Tænkte det måtte være et enkelt stående tilfælde så prøvede det samme ugen efter. Der skete det samme. Tror simpelthen kropper vænner sig til usundt mad, og hvis man ikke spiser det i et langt stykke tid, vænner den sig af med det.

Så fra nu af står den kun på Cæsar Salad+ når jeg bliver tvunget forbi Mc Devil :lol:
Brugeravatar
Månedens skribent: August 2009

Reputation point: 302

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 48 gæster