Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1217
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1214

Følg bodybuilding.dk på

Udstyr til hjemmetræning?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej,

Jeg vil gerne ha' købt noget udstyr til hjemmetræning. Jeg ved godt, at jeg kan træne bedre i et center, men jeg har ikke tid til at komme afsted mere end én gang om ugen og kun omkring 1 time. :oops:
Jeg har bedre tid til at træne omkring 30 min hver dag derhjemme.
Jeg har kig på:
Kraftstation MP2106
Jetstream CB-500 Pakke
Jeg vil gerne give omkring 5000-6000 kr og vil gerne kunne træne arme, bryst, mave, ryg og skuldre. Det betyder ikke noget om det er en samlet maskine eller vægt+bænk.
Nogen som har erfaring med ovenstående, eller som kan foreslå nogen andre?

/Thomas

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Køb en squatrack, en justerbar bænk, en vægtstang og nogle kilo at lege med.

Så kan du træne hele kroppen.

Ekstra guf kunne være et pullup bar af en art og et par justerbar håndvægte, som bruger samme slags skiver som din vægtstang.
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

Logbog: Vis logbog

Jeg fandt følgende hos http://www.sport-tiedje.de:

• 1x Kettler vægtbænk Delta SELECTION
    7707-500 - 3607.22 DKK (inkl. 25% moms) 3499.00 DKK
  • 1x Kettler støttegreb til Delta 100
    7707-200 - 349.00 DKK (inkl. 25% moms) 338.53 DKK
  • 2x www.sport-tiedje.de håndvægtsstang med stjernelås
    KH-35S - 121.00 DKK (inkl. 25% moms) 234.74 DKK
  • 1x Curl-Stang stjernelås
    SZ-120T - 289.00 DKK (inkl. 25% moms) 280.33 DKK
  • 1x Bremshey vægtstang (lang) med stjernelås 165 cm
    2105 - 297.00 DKK (inkl. 25% moms) 288.09 DKK
  • 4x gummierede vægtskiver 1,25kg
    TG0125 - 29.00 DKK (inkl. 25% moms) 112.52 DKK
  • 4x gummierede vægtskiver 2,5kg
    TG0250 - 56.00 DKK (inkl. 25% moms) 217.28 DKK
  • 4x gummierede vægtskiver 5kg
    TG0500 - 112.00 DKK (inkl. 25% moms) 434.56 DKK
  • 4x gummierede vægtskiver 10kg
    TG1000 - 226.00 DKK (inkl. 25% moms) 876.88 DKK

I alt: 6281.93 DKK
Ser det fornuftigt ud?
Tusind tak for din input! :)

Bay skrev:Køb en squatrack, en justerbar bænk, en vægtstang og nogle kilo at lege med.

Så kan du træne hele kroppen.

Ekstra guf kunne være et pullup bar af en art og et par justerbar håndvægte, som bruger samme slags skiver som din vægtstang.
Yes :thumpup:
Se evt denne tråd
Det er solgt, og det er der en grund til.
Det kan absolut anbefales. :)
Henning
Det bedste jeg oplever, er når folk har succes.
...så jeg deltager selv med glæde i den oplevelse :)
Brugeravatar

Reputation point: 15

Geografisk sted: Ugelbølle

Styrkeliste
- Bænkpres: 65.00
- Squat: 65.00
- Dødløft: 85.00

Galleri: Vis galleri (25)
Kostplan: Ingen kostplan

Jeg tror, at jeg køber ovenstående Kettler (plus en biceps-curlpult). Det koster næsten det samme som Finnlo, men tak for forslaget! :)
Hvis der er nogen som kunne hjælpe mig med at lave et program passende til udstyret eller henvise til et sted på nettet, vil jeg blive meget glad... :D
Jeg regner med at træne 4-5 gange om ugen ca. 30 min pr. gang. Det skal stå i kælderen, så der er ikke så højt til loftet, ca. 2 m, så ingen stående military presses. :wink:
Jeg har trænet 1-2 gange om ugen i fitness center de sidste par år, så mine muskler er vant til træning...

thomas_fogh skrev:Jeg tror, at jeg køber ovenstående Kettler (plus en biceps-curlpult). Det koster næsten det samme som Finnlo, men tak for forslaget! :)
Hvis der er nogen som kunne hjælpe mig med at lave et program passende til udstyret eller henvise til et sted på nettet, vil jeg blive meget glad... :D
Jeg regner med at træne 4-5 gange om ugen ca. 30 min pr. gang. Det skal stå i kælderen, så der er ikke så højt til loftet, ca. 2 m, så ingen stående military presses. :wink:
Jeg har trænet 1-2 gange om ugen i fitness center de sidste par år, så mine muskler er vant til træning...

så ved du vel også hvad du kan bruge det du har købt til? hvis ikke så hedder det bare basis træning.
dedikation, motivation, inspiration.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: viborg

Træner her: DIT Studie
Falkevejens Motionscenter

Styrkeliste
- Bænkpres: 168.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 260.00

Galleri: Vis galleri (4)

mikkel_baech skrev:
thomas_fogh skrev:Jeg tror, at jeg køber ovenstående Kettler (plus en biceps-curlpult). Det koster næsten det samme som Finnlo, men tak for forslaget! :)

så ved du vel også hvad du kan bruge det du har købt til? hvis ikke så hedder det bare basis træning.

Jeg har mest trænet på maskiner, men jeg kan godt lave et basis program selv, men jeg tager gerne imod råd fra folk med mere erfaring. :wink:
Sidst rettet af thomas_fogh 5. nov 2009, 15:22, rettet i alt 1 gang.

thomas_fogh skrev:
mikkel_baech skrev:

Jeg kan sagtens lave et basis program selv, men jeg tager gerne imod råd fra folk med mere erfaring. :wink:

tror at et basis program er fint til hjemmetræning. tror bare du skal tænke i intensitet og vedholdenhed.
dedikation, motivation, inspiration.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: viborg

Træner her: DIT Studie
Falkevejens Motionscenter

Styrkeliste
- Bænkpres: 168.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 260.00

Galleri: Vis galleri (4)

For at være ærlig, så synes jeg sgu du skal træne i et center.
Det er meget federe, meget mere socialt :) Og man presser sig selv mere, især hvis man nogle at træne sammen med.

Hvis man har vægte og sådan noget derhjemme, sker det oftest, at man træner i 1-2 måneder derhjemme, og så får man det ikke rigtig brugt.

Sådan er mine erfaringer ud fra mig selv, og alle dem jeg kender, som træner :)
"Greed is right. Greed works. Greed clarifies, cuts through, and captures the essence of the evolutionary spirit. Greed, in all of its forms—greed for life, for money, for love, knowledge—has marked the upward surge of mankind."
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: Randers

Træner her: AK Frem
The Gym

lopstar: det handler alt sammen om viljestyrke. Intet andet. Har trænet snart et år hjemme, hvilket går fint. Dog har jeg en bror at træne med ;-)
"Watching a bodybuilder take off his shirt is like watching a masterpiece being unveiled"

Kig gerne forbi min log: http://www.bodybuilding.dk/viewtopic.php?t=30434&postorder=asc&start=0#p746610

Geografisk sted: Mørkøv/holbæk

mlh skrev:lopstar: det handler alt sammen om viljestyrke. Intet andet. Har trænet snart et år hjemme, hvilket går fint. Dog har jeg en bror at træne med ;-)

Så det også noget andet :)

Det at ligge derhjemme alene og træne, det kan sgu hurtig blive kedeligt.
Og man kan ikke presse sig selv så meget, som man kan, hvis man træner sammen med nogle.
"Greed is right. Greed works. Greed clarifies, cuts through, and captures the essence of the evolutionary spirit. Greed, in all of its forms—greed for life, for money, for love, knowledge—has marked the upward surge of mankind."
Brugeravatar

The Gym

Det er heller ikke fordi, at jeg ikke vil træne i et center. Det går jeg allerede og har gjort det i snart 3 år. Men efter jeg fik min datter, som snart er 1 år, så har der kun været tid til at komme derhen 1 gang om ugen. Hvis jeg derimod kunne træne derhjemme en halv times tid per dag, så ville det blive noget nemmere. Det er sådan set mere et spørgsmål om at træne hjemme eller helt at lade være...
Det bliver nok Kettler-sættet, og så må jeg se om jeg kan lave et program. :wink:

thomas_fogh skrev:Det er heller ikke fordi, at jeg ikke vil træne i et center. Det går jeg allerede og har gjort det i snart 3 år. Men efter jeg fik min datter, som snart er 1 år, så har der kun været tid til at komme derhen 1 gang om ugen. Hvis jeg derimod kunne træne derhjemme en halv times tid per dag, så ville det blive noget nemmere. Det er sådan set mere et spørgsmål om at træne hjemme eller helt at lade være...
Det bliver nok Kettler-sættet, og så må jeg se om jeg kan lave et program. :wink:

Ja okay, så er lidt træning vel bedre end ingen ting ;)
Brugeravatar

The Gym

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 48 gæster