Jeg er en 26 årig fyr som vil til at begynde at træne mine overkrop, jeg har aldrig bekymret mig om overkroppen før, og jeg har ingen plan om at blive et kæmpe brød, men da jeg døjer en del med spændings hovedpine fra nakke/ryg har jeg gået en del til kiropraktor for at få smerterne væk, og min kiropraktor har rådet mig til at komme igang med at træne min overkrop, så det har jeg så gået og overvejet, og nu har jeg endelig besluttet mig for at give det et forsøg, jeg har det sidste par år spinnet og cyklet landevej 4-5 gange om ugen og det har medført at min underkrop ikke har brug for den store omgang da den er rimelig markeret i forvejen.
Jeg ved at mit store problem er min kost, jeg har aldrig spist særlig sundt, har altid spist det der var. Men jeg har læst artiklen herinde ved navn "Kosten fra A til Å" og har besluttet mig for at prøve at følge rådene derinde, og gå ud fra den kostplan som er i artiklen, da det er en som jeg kan overskue.
Det med at være i kalorieoverskud/kalorieunderskud er jeg lidt forvirret omkring, jeg er 184 høj og vejer 83 kg, og jeg vil mene at jeg næsten har 10 kg ren fedt på overkroppen. Når nu jeg har det fedt som jeg har skal jeg så stadig følge en kostplan der siger jeg skal spise 3200 kcal om dagen? eller skal jeg længere ned fordi musklerne bruger fedtet på kroppen eller hvordan?
Og er det forkert at spise protein pulver når man i forvejen har meget fedt, jeg tænker på at der jo er mange kalorier i, og i min spinnings tid har jeg helst ville undgå for mange kalorier, men jeg kan godt se at jeg nu skal til at ændre en del af de vaner som jeg lige havde givet mig selv.
Jeg vil også høre jeres mening om er Fitness Worlds hold BodyFit, jeg har en ide om at det ville være et godt sted for mig at starte, nu hvor jeg har været vant til BikeFit. Er Bodyfit nok til i mit tilfælde at få det overskydende flæsk væk og øge muskelmassen en tand? eller skal jeg igang med den normale form for styrketræning?
Hvis vi siger jeg følger kostplanen til fulde, og træner 3-4 gange om ugen, hvor lang tid tror i så der vil gå før jeg kan nå mit mål?. Jeg linker lige et billede så i kan se hvilken situation jeg står i.

, 8 being almost too low, 15 a little high.