Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69648 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

ULTIMFIGHTER skrev:personligt vil jeg indtage 2,5g pr. kg.
derudover kommer det jo an på hvordan din dag er planlagt, hvis du får alt maden om morgnen og alt slikket om aftnen er det jo forkert. men det er ikke forkert at spise slik engang imellem, eller lidt hverdag for den sags skyld. bare sørg for at få mad heledagen.

.
Babylon16 skrev:Med forbehold for hvad du specifikt spiser, kan din kost jo sagtens være rimelig usund (og forkert sammensat), bare fordi du rammer det "rigtige" antal kcal.
Så jeg vil sige, ja, der er potentielt mange ulemper ved at spise sådan.
ULTIMFIGHTER skrev:personligt vil jeg indtage 2,5g pr. kg.
derudover kommer det jo an på hvordan din dag er planlagt, hvis du får alt maden om morgnen og alt slikket om aftnen er det jo forkert. men det er ikke forkert at spise slik engang imellem, eller lidt hverdag for den sags skyld. bare sørg for at få mad heledagen.
LukasJ skrev:Det er selvfølgelig ikke sundt for kroppen at sidde og spise slik og chokolade.. Jeg har selv nogle kammerater som kører efter samme princip, at de bare skal ligge 500 kcal over ligevægtindtaget og så få mindst 2g protein pr kropskg og så er de egentlig ligeglade, den ene af dem stiller faktisk op til konkurrencer..
Adin skrev:En ulempe kunne f.eks. være, at du ville miste din energi og blive træt hvis du indtager slikket på de forkerte tidspunkter. Eller at dit "synderi" fører til at du helt dropper diæten for en dag. Dette problem har jeg; hvis jeg får bare lidt sukker (ud over ketchup) på en dag tænker jeg, at så kan jeg lige så godt bare fyre den af. Umiddelbart synes jeg det er fint hvis du ikke bliver træt og har rygrad nok til at styre forbruget
.

peter n skrev:En ulempe kunne være, at du ødelægger din insulinfølsomhed, ikke får nok vitaminer/mineraler, har mindre end optimale hormonniveauer, har unødvendigt meget inflammation i kroppen, osv. Kalorier er ikke blot kalorier, og med en middelmådig tilgang får man middelmådige resultater. Drop dog chokoladen og slikket og se at komme igang med at spise som en voksen.

peter n skrev:En ulempe kunne være, at du ødelægger din insulinfølsomhed, ikke får nok vitaminer/mineraler, har mindre end optimale hormonniveauer, har unødvendigt meget inflammation i kroppen, osv. Kalorier er ikke blot kalorier, og med en middelmådig tilgang får man middelmådige resultater. Drop dog chokoladen og slikket og se at komme igang med at spise som en voksen.

eLPeDRoMagNiFico skrev:peter n skrev:En ulempe kunne være, at du ødelægger din insulinfølsomhed, ikke får nok vitaminer/mineraler, har mindre end optimale hormonniveauer, har unødvendigt meget inflammation i kroppen, osv. Kalorier er ikke blot kalorier, og med en middelmådig tilgang får man middelmådige resultater. Drop dog chokoladen og slikket og se at komme igang med at spise som en voksen.
Jeg dropper slikket, og indtager en vitaminpille og fiskeolie/spiser fisk dagligt. Så har jeg fjernet de to første problemstillinger.
Hvad med junkfood (durum, pizza, etc.)?
Og hvad påvirker hormonniveauerne konkret? Hvordan sørger jeg for, at de er optimale?
Og hvad skaber den unødvendige inflammation?

eLPeDRoMagNiFico skrev:peter n skrev:En ulempe kunne være, at du ødelægger din insulinfølsomhed, ikke får nok vitaminer/mineraler, har mindre end optimale hormonniveauer, har unødvendigt meget inflammation i kroppen, osv. Kalorier er ikke blot kalorier, og med en middelmådig tilgang får man middelmådige resultater. Drop dog chokoladen og slikket og se at komme igang med at spise som en voksen.
Jeg dropper slikket, og indtager en vitaminpille og fiskeolie/spiser fisk dagligt. Så har jeg fjernet de to første problemstillinger.
Hvad med junkfood (durum, pizza, etc.)?
Og hvad påvirker hormonniveauerne konkret? Hvordan sørger jeg for, at de er optimale?
Og hvad skaber den unødvendige inflammation?

LukasJ skrev:
Junkfood er samme problem som slik og chokolade...

Thegame skrev:LukasJ skrev:
Junkfood er samme problem som slik og chokolade...
Not true. En durumrulle er meget meget bedre set ud fra et muskelopbygningsperspektiv.

eLPeDRoMagNiFico skrev:Jeg har styr på kalorierne, og rammer et kalorieover- eller underskud i mine bulking/cutting perioder på maks. 500.
Men jeg spiser lige hvad jeg har lyst til, så længe jeg rammer antallet af kalorier, og dagligt kan 500 kalorier godt komme fra slik og chokolade.
Jeg indtager ved siden af kosten vitamintilskud og fiskeolie. Og i cuttingperioderne bruger jeg også ofte proteinpulver som et tilskud til kosten.
Dagligt ligger jeg over i hvert fald 1½ g protein/kg kropsvægt.
Er der nogen ulemper ved at spise på denne måde?

BRN skrev:Du er en rottweiler af styrke, chihuahua af sind.

Daniel$an skrev:Hold nu op med at dømme specifikke fødevarer som "usunde". En fødevare kan ikke dømmes isoleret, uden at se på hvordan resten af den individuelles kost ser ud.
Problemet med fedmeepidemien er ikke at folk spiser slik og kage. Problemet er at folk ikke kan administrere deres forbrug, og at der ryger FOR meget ned.
Kom med en godt argument for, at det skulle være usundt at bruge 20 gram raffineret sukker på daglig basis i en forvejen sund kost.

peter n skrev:Daniel$an skrev:Hold nu op med at dømme specifikke fødevarer som "usunde". En fødevare kan ikke dømmes isoleret, uden at se på hvordan resten af den individuelles kost ser ud.
Problemet med fedmeepidemien er ikke at folk spiser slik og kage. Problemet er at folk ikke kan administrere deres forbrug, og at der ryger FOR meget ned.
Kom med en godt argument for, at det skulle være usundt at bruge 20 gram raffineret sukker på daglig basis i en forvejen sund kost.
Det var dog noget værre vås. Prøv at google "fruktose". Sukker er usundt uanset mængden. Problemet med sukker i moderation er også, at der opstår en "mere vil have mere"-effekt når du begynder at indtage meget sukkerholdige "fødevarer".

peter n skrev:Daniel$an skrev:Hold nu op med at dømme specifikke fødevarer som "usunde". En fødevare kan ikke dømmes isoleret, uden at se på hvordan resten af den individuelles kost ser ud.
Det var dog noget værre vås. Prøv at google "fruktose". Sukker er usundt uanset mængden. Problemet med sukker i moderation er også, at der opstår en "mere vil have mere"-effekt når du begynder at indtage meget sukkerholdige "fødevarer".

Pillepinball skrev:peter n skrev:Daniel$an skrev:Hold nu op med at dømme specifikke fødevarer som "usunde". En fødevare kan ikke dømmes isoleret, uden at se på hvordan resten af den individuelles kost ser ud.
"Det var dog noget værre vås".... Her passer dine egne ord altså meget godt.. Sukker er bestemt ikke usundt uanset mængden.. Forstår virkelig ikke hvorfor folk er så sukker-forskrækkede.. Ja, et for stort indtag kan forringe insulinsensitiviteten, men at indtage det i moderate mængder er der altså intet i vejen med..

peter n skrev:Pillepinball skrev:peter n skrev:Daniel$an skrev:Hold nu op med at dømme specifikke fødevarer som "usunde". En fødevare kan ikke dømmes isoleret, uden at se på hvordan resten af den individuelles kost ser ud.
"Det var dog noget værre vås".... Her passer dine egne ord altså meget godt.. Sukker er bestemt ikke usundt uanset mængden.. Forstår virkelig ikke hvorfor folk er så sukker-forskrækkede.. Ja, et for stort indtag kan forringe insulinsensitiviteten, men at indtage det i moderate mængder er der altså intet i vejen med..
Sukker er, uanset mængden, usundt. Dette er indiskutabelt. Hvis du så føler, at det at få din søde tand tilfredsstillet har nogen værdi for dig, må du jo holde det op mod de negative virkninger ved at indtage sukker. At "der ikke er noget galt i" at indtage sukker er blot en subjektiv vurdering fra din side.

Pillepinball skrev:peter n skrev:Pillepinball skrev:peter n skrev:Daniel$an skrev:Hold nu op med at dømme specifikke fødevarer som "usunde". En fødevare kan ikke dømmes isoleret, uden at se på hvordan resten af den individuelles kost ser ud.
Sukker er, uanset mængden, usundt. Dette er indiskutabelt. Hvis du så føler, at det at få din søde tand tilfredsstillet har nogen værdi for dig, må du jo holde det op mod de negative virkninger ved at indtage sukker. At "der ikke er noget galt i" at indtage sukker er blot en subjektiv vurdering fra din side.
Jamen så fortæl os da endelig hvilke følger et moderat sukker indtag har.. Hvordan er man sundere, når man ikke indtager sukker end hvis man indtager det i moderate mængder? Eftersom du virker så sikker på det, må det jo være piece of cake at finde artikler eller afsnit fra velansete lærebøger, der bakker din viden op...

Babylon16 skrev:Med forbehold for hvad du specifikt spiser, kan din kost jo sagtens være rimelig usund (og forkert sammensat), bare fordi du rammer det "rigtige" antal kcal.
Så jeg vil sige, ja, der er potentielt mange ulemper ved at spise sådan.
Hvilke?
Men jeg spiser lige hvad jeg har lyst til, så længe jeg rammer antallet af kalorier, og dagligt kan 500 kalorier godt komme fra slik og chokolade.
peter n skrev:Pillepinball skrev:peter n skrev:Pillepinball skrev:peter n skrev:Daniel$an skrev:Hold nu op med at dømme specifikke fødevarer som "usunde". En fødevare kan ikke dømmes isoleret, uden at se på hvordan resten af den individuelles kost ser ud.
Jamen så fortæl os da endelig hvilke følger et moderat sukker indtag har.. Hvordan er man sundere, når man ikke indtager sukker end hvis man indtager det i moderate mængder? Eftersom du virker så sikker på det, må det jo være piece of cake at finde artikler eller afsnit fra velansete lærebøger, der bakker din viden op...
Beder du mig i al alvor om, at finde kilder på hvorfor sukker er skadeligt?

Daniel$an skrev:Prøv at lav noget research. Vi er ikke længere i 90'erne. Det er 2012.

Pillepinball skrev:peter n skrev:Beder du mig i al alvor om, at finde kilder på hvorfor sukker er skadeligt?
På at sukker i MODERATE mængder er skadeligt.. Og ja, det gør jeg..

peter n skrev:Daniel$an skrev:Prøv at lav noget research. Vi er ikke længere i 90'erne. Det er 2012.
Bare lige så vi er på samme side; "research" som i at se en youtube-video?

peter n skrev:Pillepinball skrev:peter n skrev:Beder du mig i al alvor om, at finde kilder på hvorfor sukker er skadeligt?
På at sukker i MODERATE mængder er skadeligt.. Og ja, det gør jeg..
Jeg synes det kunne være sjovere, at bruge en analogi; forestil dig en skovhugger der nyder adrenalinruset ved at hugge fingrene af sig selv med en økse. I fald, at han starter fra lillefingeren - hvor mange fingre kan han hugge af før det får betydelig negativ virkning på hans arbejde som skovhugger? 1? 3? ... Eller... er svaret derimod, at det vil have negativ indvirkning på hans arbejde, UANSET hvor mange fingre han hugger af, DOG i forskellig grad.
Du kan ikke sige, at de første 20g sukker om dagen ikke har nogen negativ indvirkning på kroppen, det er først når man kommer over 20g, at det er usundt. Sukker er usundt uanset mængden. Hvor usundt? Det kommer an på mængden. Det er derfor en SUBJEKTIV vurdering omkring hvor meget sukker man vil tolerere i sin diæt, men det er et trade-off uanset mængden.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 56 gæster