Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1087
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1084

Følg bodybuilding.dk på

Undgå topmave på bulk?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej BB.

Jeg har trænet i godt og vel i 6 måneder nu, og fulgt en kostplan i 3 af månederne.

Jeg er meget bange for at min mave skal vokse, når jeg bulker som jeg gør. I kan se min kost plan ude til venstre..
altså, min mave stikker længere ud end mit bryst gør, når jeg slapper af i maven, og når jeg sidder ned, er der dæller alle vejne :/

Hvordan undgår jeg at få "top mave" eller er det helt normalt man får det under en bulke fase?

Jeg er 203 cm høj, vejer 98kg, og min fedt % ligger på ca 18% samt jeg er 25 år gammel.

vh

Henrik

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Ud fra din højde og vægt burde du ikke have en topmave, med mindre du har en meget lav muskelmasse.

Det nemme svar er at tabe noget fedt, dvs. ligge i kalorieunderskud. Vær dog opmærksom på, at forøgelse af muskelmasse (fx på overkroppen) og forbedret holdning (bedre spænd i balder og mave) også kan ændre, hvordan din krop(sholdning) og mave fremstår.
Brugeravatar

Reputation point: 455

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Tak for svar. - Jeg begynder at cutte fra April, for vil lige ha lidt mere masse på inden jeg starter. Oprindelig ville jeg starte fra Marts, men har valgt lige at bulke en måned mere.

Jeg ved ikke hvad du mener en topmave er, jeg mener bare at min mave stikker længere ud end mti bryst gør. Min muskelmasse er ifølge fitness worlds vægt på 43%, om det er meget eller lidt har jeg ingen anelse om?

Styrkeliste

I overskriften indgår "topmave", derfor brugte jeg det ord.

Vær opmærksom på, at hvis du er forholdsvis utrænet med lav muskelmasse, behøver du ikke at være (i et ret stort) kalorieoverskud for at blive stærk og få lidt mere muskelmasse. Måske du bulker for hårdt, hvis du synes, at din mave vokser? Ellers har du bare et lille brystparti, der får din mave til at se relativt større ud, end den er.

Men god ide, at du bare fortsætter med dit bulk og så gør noget andet bagefter. Mange går lidt i stå, fordi de hverken tør det ene eller det andet. Selv hvis du kommer til at tage for meget på, så er du bedre stillet, end dem der aldrig gør hverken det ene eller det andet, så længe du bare cutter bagefter. Brug det som en læringsprocess.
Brugeravatar

Jamen vil du sige jeg har en lav muskelmasse når den siger ca 46% ? for jeg ved ikke selv hvad lav muskelmasse er, og hvad højt muskelmasse er :)

Jeg har i de første 3 mdr af min træning bare spist som jeg altid har gjort inden denne nye hobby, og det vil jeg skyde til ca 2000 kal om dagen Max, og jeg voksede da os i starten, men gik så i stå, og vægten stod helt stille i 3-4 uger, hvorefter jeg fik lavet en kost plan med kalorieoverskud..

Styrkeliste

Lad mig gætte; du har nærmest udelukkende fedt på maven/rundt om livet?
Sådan har jeg det i ihvertfald, og der går ikke mange uger ved bulk før jeg får denne "topmave"

Jeg kan til gengæld knapt få fat i huden på mine ben/arme.
Folk binder fedt forskelligt. :)
"Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life"
Brugeravatar

Reputation point: 155

Deuass skrev:Jamen vil du sige jeg har en lav muskelmasse når den siger ca 46% ? for jeg ved ikke selv hvad lav muskelmasse er, og hvad højt muskelmasse er :)

Jeg har i de første 3 mdr af min træning bare spist som jeg altid har gjort inden denne nye hobby, og det vil jeg skyde til ca 2000 kal om dagen Max, og jeg voksede da os i starten, men gik så i stå, og vægten stod helt stille i 3-4 uger, hvorefter jeg fik lavet en kost plan med kalorieoverskud..

De procenter fra vægten kan du ikke bruge til så meget, da de ikke er særlig nøjagtige (heller ikke på et konstant niveau). 2000 kalorier er alt for lidt til en på 98 kg, så godt du fik ændret det.
Brugeravatar

Fyrkat skrev:Lad mig gætte; du har nærmest udelukkende fedt på maven/rundt om livet?
Sådan har jeg det i ihvertfald, og der går ikke mange uger ved bulk før jeg får denne "topmave"

Jeg kan til gengæld knapt få fat i huden på mine ben/arme.
Folk binder fedt forskelligt. :)

Du har ret, det er præcist sådan jeg er, på mine skuldre, arme, ben og top ryg/lænd, er der ren skind... Men, kan man undgå alt det fedt på maven under bulk, eller skal man bare ha det væk under cut?

Styrkeliste

Her kan i se et hurtigt billede fra arbejdets toilet. - Det er måske slet ikke så slemt som jeg går og gør det til?
Vedhæftede filer
IMG_0317.JPG

Styrkeliste

Jeg lager fedt lige som dig . Dog kan man stadig se 4 pack men er har selv den top på sækken under bulk. Der er intet at gøre ved det. Vil du vokse må du bide det i dig :-)
pump it ! pump it up!
Brugeravatar

Reputation point: 110

Geografisk sted: Køge

Styrkeliste

Deuass skrev:Her kan i se et hurtigt billede fra arbejdets toilet. - Det er måske slet ikke så slemt som jeg går og gør det til?

Det ligner at du har forward shifted pelvis (svajrygget): Billede

Det har jeg i øvrigt også selv, men det er ved at rette sig ud efter længere tids fokus på problemet.

Det skyldes ofte muskulære ubalancer i lænd og mave og kan rettes op igen, medmindre det er f.eks
Scheuerman’s sygdom.

Læs denne: http://news.bodylab.dk/sporg-ekspertern ... j-i-ryggen

:)
"Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life"
Brugeravatar

Reputation point: 155

Jeg har topmave ligesom dig, og jeg er ripped alle andre steder!
Mega røv og ikke fair :-d

Reputation point: 100

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 140.00

Fyrkat skrev:
Deuass skrev:Her kan i se et hurtigt billede fra arbejdets toilet. - Det er måske slet ikke så slemt som jeg går og gør det til?

Det ligner at du har forward shifted pelvis (svajrygget):

Det har jeg i øvrigt også selv, men det er ved at rette sig ud efter længere tids fokus på problemet.

Det skyldes ofte muskulære ubalancer i lænd og mave og kan rettes op igen, medmindre det er f.eks
Scheuerman’s sygdom.

Det kan du have ret i jeg har, jeg har altid været en computer nørd, og mit job består også i at sidde foran en PC.. Det er dog begrænset til 0% tid foran PC i min fritid

Styrkeliste

Fyrkat skrev:

Det ligner at du har forward shifted pelvis (svajrygget):

Scheuerman’s sygdom.

det er anterior pelvic tilt og ikke forward shifted pelvis du har, hvilket er ganske almindeligt for mennesker der sidder meget ned. Jeg har det samme problem, har dog hjulpet meget med øvelserne i linket længere nede, som supplement til god core træning i centret (korrekt squat og dødløft osv).

Denne side forklarer det rigtig godt, og viser nogle rigtigt gode øvelser der kan afhjælpe problemet:
http://www.swolept.com/posts/fixing-ant ... Od6Ji6cnps
Lav disse øvelser hver dag derhjemme eller på arbejdet.

Selv en god gåtur regelmæssigt, og begrænsning af hvor meget man sidder ned kan gøre en stor forskel.
Brugeravatar

Reputation point: 10

Styrkeliste
- Bænkpres: 180.00
- Squat: 220.00
- Dødløft: 240.00

når jeg bulker har jeg også mega oppustet mave selvom jeg ikke er tyk, min kæreste kalder det food baby. det behøver ikke nødvendigvis være fedtet, men blot mega oppustet mave under bulk. For jeg har det i hvert fald ikke under cut.
Brugeravatar

Reputation point: 189

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 175.00

Det forsvinder sikkert efter få ugers cut :-)

Reputation point: 60

Styrkeliste
- Bænkpres: 67.50
- Squat: 80.00
- Dødløft: 110.00

Jeg siger tak til jer alle :)

Styrkeliste